• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • Janbo

BF April 2024

4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    6/4 Rödluvan93, 1a barnet
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    10/4 Janbo, 1a barnet
  • Hejvärldenhej

Heej! Joinar :)))) så glad har inte vågar tro på det men idag skulle jag fått mens men så fick jag detta istället

• Hejvärldenhej
    4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    9/4 Hejvärldenhej, 1a barnet 
    10/4 Janbo, 1a barnet
  • SeptemberB

Tänkte skriva in mig i listan igår men väntade tills jag testat idag och jag tror tyvärr inte denna graviditeten går vägen 😔

Hur har era test och er stegring  sett ut före BIM? 
    Det är tidigt än att säga eftersom jag bara är på 12 dagar efter ägglossning men rfsu-testen är otroligt svaga. Det översta är från äl+10. Sedan äl+11 , sedan äl+12. (De andra är apotekets egna)

Apotekets egna, äl+10

Apotekets egna äl+12

Känns så trist för på 4 graviditeter har jag haft 2 kemiska graviditeter (tror detta är en kemisk), ett MA och ett levande barn. 😔 Med min graviditet som var lyckad så var rfsu tokpositivt vid äl+14 så det känns redan kört...

• Janbo
    SeptemberB skrev 2023-07-31 09:25:14 följande:

Tänkte skriva in mig i listan igår men väntade tills jag testat idag och jag tror tyvärr inte denna graviditeten går vägen 😔

Hur har era test och er stegring  sett ut före BIM? 
    Det är tidigt än att säga eftersom jag bara är på 12 dagar efter ägglossning men rfsu-testen är otroligt svaga. Det översta är från äl+10. Sedan äl+11 , sedan äl+12. (De andra är apotekets egna)

Apotekets egna, äl+10

Apotekets egna äl+12

Känns så trist för på 4 graviditeter har jag haft 2 kemiska graviditeter (tror detta är en kemisk), ett MA och ett levande barn. 😔 Med min graviditet som var lyckad så var rfsu tokpositivt vid äl+14 så det känns redan kört...

Jag är i samma situation som du. Jag har enbart testat positivt med tidiga test (både vanligt och digitala). Varken RFSU eller CB veckoindikator visar pos, jag har bim idag. Så tror tyvärr också att det är en kemisk graviditet här. Visste inte ens att fenomenet fanns.

Skriver ut mig från listan tills vidare:

4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    9/4 Sparks728, 3e barnet
  • Sparks729

Här har ni min stegring. BIM om två dagar ☺️ 
    testen är tagna på morgonen, 1 om dagen ❤️
    RFSU tester.
  • Rödluvan93

Hur känsliga är dom testerna från RFSU och apotekets egna?

Såhär såg mina från babyplan ut. Från toppen ÄL+10, ÄL+11 och ÄL+12. Dom har en känslighet på 10mlU/ml samma som ultra tidigt digitalt från cb 😊 

• SeptemberB
    Rödluvan93 skrev 2023-07-31 10:54:30 följande:

Hur känsliga är dom testerna från RFSU och apotekets egna?

Såhär såg mina från babyplan ut. Från toppen ÄL+10, ÄL+11 och ÄL+12. Dom har en känslighet på 10mlU/ml samma som ultra tidigt digitalt från cb 😊 

De ska ha en känslighet på 25 hcg!
  • Sol093
    Hallå alla! Jag plussade idag med bf 2/4. Det är väldigt välkommet men kom ändå som en liten chock när jag insåg att mensen är försenad med flera dagar. Vi förväntade oss inte ett plus redan då första barnet tog några månader att få till. Jag lägger till mig på listan! 🙂 grattis till era graviditeter och en stor kram till er där det inte verkar gå vägen! ❤

2/4 Sol093, 2a barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    9/4 Sparks728, 3e barnet
  • Hejvärldenhej

Men det borde väl va lugnt September?  Om de testen är på 25? Antar att man brukar räkna med 14 dagars lutealfas som ?normalt? även fast det inte är så för de flesta? Men jag vet inte såklart, första gången för mig, men har bara tagit tidiga med 10, och idag med veckoindikator som går att ta innan bim, men säkrast från bim! Så ett streck på 25 är ändå ett streck tänker jag!!

Svar på tråden BF april 2024