• Vuisin

Äggdonation 2023/2024

Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3 

• Svar på tråden Äggdonation 2023/2024
  • Anonym (Daisy)
    Always choklad skrev 2025-10-28 02:01:15 följande:
    Hej har du fått några definitiva besked ännu?
    Jag lider verkligen med dig det är tungt speciellt och sväva emellan att hoppas och inte. Hoppas du kan finna styrka i denna grupp. Det går att lyckas tillslut med hjälp av äggdonation. V25+4 nu är jag i nu andra barnet. 1a donationen tog sig ej. Andra blev ett barn. Tredje tog sig ej 4e blev en graviditet som klarat sig mer än halvvägs nu. Har en kvar även i frysen. Otaliga IVF ligger innan bakom. 
    Nej det är fortfarande oklart, har inte haft någon mer blödning och tog ett nytt hcg igår som stigit från 5700 till 15100 på fem dagar, så en långsam ökning men som skulle kunna vara inom det lägsta spannet sv normal. hade väldigt mycket sympyom igår också med illamående m.m. Har VUL inbokat imorgon så då får jag väl veta förhoppningsvis. 
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-28 06:51:16 följande:
    Nej det är fortfarande oklart, har inte haft någon mer blödning och tog ett nytt hcg igår som stigit från 5700 till 15100 på fem dagar, så en långsam ökning men som skulle kunna vara inom det lägsta spannet sv normal. hade väldigt mycket sympyom igår också med illamående m.m. Har VUL inbokat imorgon så då får jag väl veta förhoppningsvis. 
    Skönt att du fått ett VUL beviljat, är enda sättet och se hjärtaktivitet, om hjärtat slår och det finns något där. Håller tummar och tår för dig. Hcg verkar variera så mycket från graviditet till graviditet och person till person..
  • WaterAnimal

Det är högt och lågt och oroligt samtidigt i denna tråden, som det ju såklart blir ❤️ 

Men just nu kan jag bidra med lite glädje. Igår morse testade vi (testdag) och jag grät av ångest innan vi vågade titta på testet. Det kunde verkligen gå åt vilket håll som helst. Sen grät jag lite till eftersom att det faktiskt var positivt. 
    Så underbart. Det första hindret, eller den första 'bossen' av denna banan är i alla fall avklarat. 
    Nu hoppas vi att de stannar. Förra gången (eget ägg) fick vi bara glädjas i 6 dagar innan jag började blöda och det blev lpnga dagar på kvinnoakuten och i kö till olika grejer. 

Men, som ett mantra jag hört. "Idag är jag gravid" ❤️

• Anonym (Daisy)
    Always choklad skrev 2025-10-28 02:01:15 följande:
    Hej har du fått några definitiva besked ännu?
    Jag lider verkligen med dig det är tungt speciellt och sväva emellan att hoppas och inte. Hoppas du kan finna styrka i denna grupp. Det går att lyckas tillslut med hjälp av äggdonation. V25+4 nu är jag i nu andra barnet. 1a donationen tog sig ej. Andra blev ett barn. Tredje tog sig ej 4e blev en graviditet som klarat sig mer än halvvägs nu. Har en kvar även i frysen. Otaliga IVF ligger innan bakom. 
    Grattis!!

Glada nyheter här också! Var på VUL idag i v 6+6 och var i chock när vi fick se ett tickande hjärta och en graviditet som såg normal ut, mätte till vecka 6+5. Var så säker på att det avstannat. Är såklart jätteglad men kan inte riktigt ta in det och vågar inte lita på det efter både långsam hcg-ökning och blödning i förra veckan.

• WaterAnimal

Daisy!!!!
    Vad glad jag blir!! Jag tolkade det som att du trodde det var kört, där av mitt tidigare meddelande. För ett år sedan hade jag dessutom liknande blödning och stegringen och var då allt för snabb med att tänka att du var i samma situation.

Så underbart! Håller alla tummar! Jag är två veckor efter dig 4+5 enligt IVF matte. Får se om två veckor-ish på tidigt UL om det stämmer. 

• Anonym (Daisy)
    WaterAnimal skrev 2025-10-29 10:00:00 följande:

Daisy!!!!
    Vad glad jag blir!! Jag tolkade det som att du trodde det var kört, där av mitt tidigare meddelande. För ett år sedan hade jag dessutom liknande blödning och stegringen och var då allt för snabb med att tänka att du var i samma situation.

Så underbart! Håller alla tummar! Jag är två veckor efter dig 4+5 enligt IVF matte. Får se om två veckor-ish på tidigt UL om det stämmer. 

Nej men jag VAR helt säker på att det inte skulle vara normalt, övervägde tom att avsluta medicineringen. Men de senaste dagarna har hcg gått upp en del och fått mycket symptom så då blev jag mer osäker. Men är väldigt försiktigt positiv i nuläget. 

tack!! :)
  • LMSM
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-23 16:41:59 följande:

Mitt hcg har inte stigit som det ska och har idag börjat blöda klarrött med mensvärk och ont i ländryggen. Kliniken har sagt att jag kan sluta med medicinen om det fortsätter blöda. man trodde ju att det skulle bli annorlunda med donerade ägg men detta missfallet har varit precis som alla andra gånger,  att det slutar utvecklas runt vecka 6-7 . Känns fruktansvärt bittert men samtidigt självklart, varför skulle det funka denna gången liksom? Får se om vi orkar köra en omgång till, även om det känns meningslöst i nuläget.

Å nej !! Så ledsen att höra detta . Kan inte föreställa mig hur oroligt tungt det måste vara efter allt du gått igenom att det blir så här igen efter donation. Var dina ägg testade? tänker på er och skickas massa styrka! 
  • LMSM
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-29 09:40:37 följande:
    Grattis!!

Glada nyheter här också! Var på VUL idag i v 6+6 och var i chock när vi fick se ett tickande hjärta och en graviditet som såg normal ut, mätte till vecka 6+5. Var så säker på att det avstannat. Är såklart jätteglad men kan inte riktigt ta in det och vågar inte lita på det efter både långsam hcg-ökning och blödning i förra veckan.

ÅÅÅ GUD!! Jag önskar att jag skrollat längre ner i tråden direkt så himla glad för din skull vilken lättnad!!!

Kan inte föreställa mig ångesten du haft tills idag. Jag får panik varje gång jah känner smärta i magen. Imorgon ska vi på tidigt ultraljud och hoppas innerligt att jahg också får se ett hjärta då men trots att jag mår jäkligt dåligt kan jag inte hjälpa att vara väldigt orolig. 
  • LMSM
    WaterAnimal skrev 2025-10-29 07:11:31 följande:

Det är högt och lågt och oroligt samtidigt i denna tråden, som det ju såklart blir ❤️ 

Men just nu kan jag bidra med lite glädje. Igår morse testade vi (testdag) och jag grät av ångest innan vi vågade titta på testet. Det kunde verkligen gå åt vilket håll som helst. Sen grät jag lite till eftersom att det faktiskt var positivt. 
    Så underbart. Det första hindret, eller den första 'bossen' av denna banan är i alla fall avklarat. 
    Nu hoppas vi att de stannar. Förra gången (eget ägg) fick vi bara glädjas i 6 dagar innan jag började blöda och det blev lpnga dagar på kvinnoakuten och i kö till olika grejer. 

stort grattis!!! :D 
  • Always choklad
    WaterAnimal skrev 2025-10-29 07:11:31 följande:

Åh vad glad jag blir! 
    Gillar uttrycket Idag är jag Gravid ❤️
    Ja det är mycket hjärta och smärta i denna tråd. Men oh sånt stöd det är och har varit..
    Ingen annan kan verkligen sätta in sig i varandras situation som oss här i gruppen. Våra långa resor går inte att jämföra med de som blir gravida utan större planering att det bara funkar. Verkligen livets lotteri. 
  • Always choklad
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-29 09:40:37 följande:
    Grattis!!

Åh vad härligt!
    Så glad att höra dessa nyheter.
    Obeskrivligt och se och känna in det första ultraljudet. Ser ut som en liten räka med hjärta.
    Går inte koppla att det är begynnelse till ett barn ❤️

Njut och ta hand om dig själv lite extra. 
    Landa i det mentalt. 
    Jag köpte en nalle när jag fick veta efter ett par veckor blev nått jag kunde ta på liksom. 
    Jag körde täta hcg och extra VUL för min egen försäkran. Värst och inte veta.
    Barn ett var inte självklart med hcg värdet vad lite lågt ändå första tiden. Denna gång ingen tvekan alls så höga värden, de sa till och med att jag inte behövde ta extra hcg test denna gång, är så olika som sagt.
    Tar olika tid innan man landat i det. 
    Jag är drygt halvvägs nu med barn 2 och ibland fattar jag inte att det är på väg..
    Blir ftf förvånad när nån upptäcker det själv som jag inte berättat det för. Lite tokigt men så går i alla fall mina tankar 🙃

Förlåt om det blev långt men emotionell och tårögd blir man och se andras lycka även.
    Är i en babybubbla just nu då allt oavsett hur stort problem har en liten rosa hinna över typ ☺️
    Vill krama hela världen! 
  • LMSM

Jag har precis varit på vårat första tidiga ultraljud och fick se ett perfekt tickande hjärta. Var så nervös att jag började gråta innan men nu har vi fått försäkrat att den mest kritiska tiden är över och jag ska försöka njuta varje sekund. 
    Enligt ivf datum är jag i vecka 7+6 och enligt storlek på embryot V 8+2 :D 

• Anonym (Daisy)
    LMSM skrev 2025-10-30 09:55:41 följande:

Jag har precis varit på vårat första tidiga ultraljud och fick se ett perfekt tickande hjärta. Var så nervös att jag började gråta innan men nu har vi fått försäkrat att den mest kritiska tiden är över och jag ska försöka njuta varje sekund. 

Åh vad härligt, grattis!! 
  • Always choklad
    LMSM skrev 2025-10-30 09:55:41 följande:

Grattis! 
    Ser att det är nån som tryckt ogilla tryckte tummen upp nu så är det övervägt 🙂

Härligt och se den lilla räkan!
  • WaterAnimal

Trigger warning på jobbiga tankar - men behöver få ut dem ❤️

5+2
    Ångesten är verkligen en killer. Inte konstant men den kommer i vågor hela dagarna. Tänkt om det blir missfall igen. Analyserar symptom. Sen vänder jag på steken och peppar mig själv - det är ett jätte bra ägg! Det finns ingen anledning att det ska blir som förra året.. och sedan tillbaka till - men tänk om det inte går vägen. 
    Jag är rädd för hur otroligt ledsen jag blir. Jag tog mig knappt ur soffan på två veckor. Bara grät. 

Och vägen tillbaka är lång, även om vi denna gång har i frysen, så skulle det ju dröja månader till vi kan köra igång igen. Och den kanske inte tar och då får man göra det igen. 

Jag vill så innerligt att vi ska kunna berätta för folk till jul och att det kommer en liten till sommaren. Vägen har redan varit så lång.

Jag försöker peppa mig själv. Har sagt att på tisdag ska jag fira! Då har jag kommit längre än med förra plusset. Sen är nästa hållpunkt ultraljud 14/11 (7+1)
    Men jag funderar på att be om blodprov. Fast jag VILL ju inte ha mer ångest över att vänta på de resultaten. Två veckor till UL är ju inte länge. 

Usch.
    Jag gör mitt bästa jag kan inte göra mer ❤️ Det är ett jätte bra embryo. Det är inte samma situation som förra året. 

• Always choklad
    WaterAnimal skrev 2025-11-01 08:06:33 följande:

5+2
    Ångesten är verkligen en killer. Inte konstant men den kommer i vågor hela dagarna. Tänkt om det blir missfall igen. Analyserar symptom. Sen vänder jag på steken och peppar mig själv - det är ett jätte bra ägg! Det finns ingen anledning att det ska blir som förra året.. och sedan tillbaka till - men tänk om det inte går vägen. 
    Jag är rädd för hur otroligt ledsen jag blir. Jag tog mig knappt ur soffan på två veckor. Bara grät. 

Och vägen tillbaka är lång, även om vi denna gång har i frysen, så skulle det ju dröja månader till vi kan köra igång igen. Och den kanske inte tar och då får man göra det igen. 

Jag vill så innerligt att vi ska kunna berätta för folk till jul och att det kommer en liten till sommaren. Vägen har redan varit så lång.

Jag försöker peppa mig själv. Har sagt att på tisdag ska jag fira! Då har jag kommit längre än med förra plusset. Sen är nästa hållpunkt ultraljud 14/11 (7+1)
    Men jag funderar på att be om blodprov. Fast jag VILL ju inte ha mer ångest över att vänta på de resultaten. Två veckor till UL är ju inte länge. 

Usch.
    Jag gör mitt bästa jag kan inte göra mer ❤️ Det är ett jätte bra embryo. Det är inte samma situation som förra året. 

Hej 
    Det är rätt inställning nu kan du inte göra så mycket mer just nu än att hoppas och vänta. Leva i att just nu ser det bra ut.
    Man ska försöka att inte ta ut några negativa tankar i förskott. Svårt men så läget är.
    Håller tummar och tår för dig ❤️
  • LMSM
    WaterAnimal skrev 2025-11-01 08:06:33 följande:

5+2

Usch.

Jag vet precis hur det är. Jag har inte ens varit med om missfall någon gång för har aldrig lyckats bli gravid förut men har hört så otroligt många berätta i de här trådarna som jag följt i flera år och vet hur skört det är.  så fort magen gör ont som mensvärk får jag sån ångest och blir så rädd att jag inte kan hantera det men det har visat sig vara hjärnspöken varje gång. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga mer än att jag förstår så väl. tror hela den här resan gör så man är så medveten om allt om ett annat sätt. Dock så har vi ju nu starka ägg tillbaka och det är inte allts samma situation som tidigare. Jag tror det enda vi kan göra är att försöka slå bort tankarna så mkt det går. jag tog två blodprov för att se att hcg steg . vet inte om det skulle lätta din oro eller kanske göra det värre? Så svårt att veta. 
  • LMSM
    Hjärta
    Always choklad skrev 2025-10-30 16:05:25 följande:
    Grattis! 
    Ser att det är nån som tryckt ogilla tryckte tummen upp nu så är det övervägt 🙂

Härligt och se den lilla räkan!
    Tack!! 
Svar på tråden Äggdonation 2023/2024