Äggdonation 2023/2024
Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3
Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3
Hej
Nej, det är intensivt på ett annat sätt att vara gravid när man har ett litet barn att ta hand om. Låter klokt att du vilar när du har möjlighet till det. Typiskt då att katten ställer till det på nätterna.
Jag har varit gravid både vid 29 och 41. Hade värre foglossning när jag var yngre än nu. Kanske mindre energi nu, men å andra sidan är jag nog ännu lugnare och klokare som förälder. Så det är kanske en vinst. Och som du är inne på, det är sällan 40+ graviditeterna var vad en hade planerat. Men så efterlängtade barn efter alla år av försök.
Hej
Nej, det är intensivt på ett annat sätt att vara gravid när man har ett litet barn att ta hand om. Låter klokt att du vilar när du har möjlighet till det. Typiskt då att katten ställer till det på nätterna.
Jag har varit gravid både vid 29 och 41. Hade värre foglossning när jag var yngre än nu. Kanske mindre energi nu, men å andra sidan är jag nog ännu lugnare och klokare som förälder. Så det är kanske en vinst. Och som du är inne på, det är sällan 40+ graviditeterna var vad en hade planerat. Men så efterlängtade barn efter alla år av försök.
Så roligt med flera nya som hittat hit!
Jag försöker inte längre, fick min lilla efter flera år och är så tacksam för det. Men kikar in då och då och ser hur det går för er. Det är också lite svårt att gå från kamp till att bara vara. Är allt bara klart nu liksom? Tar tid att förstå. Och så funderar jag fortsatt över mina blastocyster i frysen. Jag önskade mig en liten sladdis. Men hur ska jag kunna slänga dessa ev biologiska helsyskon till henne? Inga lätta beslut att ta. Men lyxigt att ha fått dem i frysen.
LMSM: Grattis till flera blastocyster. Härligt att till och med ha dem testade, då borde de ju ha ännu högre chans att klara sig. Som Always choklad skrev reagerar jag inte heller på antalet. Det är verkligen en tratt med ivf. Från uttagna ägg, mogna, befruktade och testade. Bortfall på flera nivåer så ett fint resultat och stora chanser. Hoppas du mår bra under medicineringen och att slemhinnan snart är redo och insättningen går bra.
Always choklad och Asfaltsblomma: Grattis till era graviditeter!
Daisy: Så trist med minus. Hoppas undersökningarna kan leda till en behandling som lyckas. Alltid så segt att behöva vänta igen.
Mandelpotatis: Processen gör en ödmjuk. Så mycket som kan hända och ?inte ens? med donerade ägg finns garantier. Kan trösta dig med att du inte är ensam, vet flera inklusive jag själv som råkat ut för att inte få någon blastocyst alls. Hur kommer det sig att ni får färre ägg nästa gång? Har de ägg från Sverige eller importerar de? Även till dig: så trist att vänta igen. Hoppas på bättre lycka nästa gång!
Tack Kronärtskocka 😊
Ja visst blir man ödmjuk, det där med barn är verkligen inte så lätt alltid. Skönt att hitta denna tråden och inse att man faktiskt inte är ensam. Tänk att vi är så många starka och fantastiska kvinnor som kämpar så för att få våra älskade barn ❤️
De importerar sina ägg och det var informationen vi fick när vi skrev avtalet med kliniken. Dock var barnmorskan nu lite svävande i svaret när jag frågade hur många ägg det blir så vi kan alltid hoppas på fler. Får se vad de kommer fram till. När du inte fick några blastocyster alls, fick du lika många nya ägg då?
Har inte läst alla inlägg i tråden men har förstått att du hade en lång resa som delvis var kämpig så jag kan förstå att man inte lägger det bakom sig så lätt. Fint att kunna kika in här ibland och få vara en del av andras resor. Ja, måste vara svårt det där med embryon och biologiska helsyskon när man egentligen känner sig klar. Ibland behöver man tid att få processa allt i sin egen takt ❤️
Uppdatering, äggplock gav 15 ägg, 13 blev befruktade och 8 var kvar dag 5 och hade utvecklats till blastocys. 😊 Själva insättningen i måndags gick bra, även om den var en aning obehaglig. ???? Vi satte in ett embryo och sparar 7 i frysen. 🤩
Nu väntan? är ju väldigt sugen att testa tidigt? ska testa enligt instruktion 3 september, men har köpt testa-tidigt-test. Hur har ni andra gjort?
Tack Kronärtskocka 😊
När du inte fick några blastocyster alls, fick du lika många nya ägg då?
Uppdatering, äggplock gav 15 ägg, 13 blev befruktade och 8 var kvar dag 5 och hade utvecklats till blastocys. 😊 Själva insättningen i måndags gick bra, även om den var en aning obehaglig. ???? Vi satte in ett embryo och sparar 7 i frysen. 🤩
Nu väntan? är ju väldigt sugen att testa tidigt? ska testa enligt instruktion 3 september, men har köpt testa-tidigt-test. Hur har ni andra gjort?
Tack Kronärtskocka 😊
När du inte fick några blastocyster alls, fick du lika många nya ägg då?
Hej på er.
Jag påbörjade ju min behandling inför återföring i augusti. Allt såg super ut och på ultraljudet dag 10 fick jag info om att börja med "vaginala tabletten"
Efter att ha tagit den (och annan tablett oralt sedan första ultraljudet) i tre dagar så höjdes min temperatur en morgon och jag skrev till min kontaktperson som ger mig all info ord et kunde hända när jag tog den vaginala tabletten. Fick info att jag INTE skulle ha börjat med den tabletten ännu och fick avbryta hela behandlingen. Skulle då åkt ner för återföring några dagar senare hade köpt flyg och boende och var så glad. nyligen skulle jag ha tagit det lilla piller som jag tagit oralt även vaginalt men det var jäkligt odtyligt, jag räknade med att det var den enda vaginala tabletten jag hade som hon menade. SÅ ja fick avbryta mitt försök och vhar varit helt knäckt. Jag anklagar såklart mig själv, jag borde bara ha frågat. Men hon borde också ha varit betydligt tydligare, kanske skickat ett schema. Hon har under hela processen varit väldigt rörig och ändrat mediciner samma dag inför båda äggplock och återföringar. Väldigt gullig person men tror hon har alldeles för mkt att göra. Nu har jag ätit p piller fram till idag och kan förhoppningsvis båröja ny behandling inför återföring om några dagar om allt ser bra ut.
Hej på er.
Jag påbörjade ju min behandling inför återföring i augusti. Allt såg super ut och på ultraljudet dag 10 fick jag info om att börja med "vaginala tabletten"
Efter att ha tagit den (och annan tablett oralt sedan första ultraljudet) i tre dagar så höjdes min temperatur en morgon och jag skrev till min kontaktperson som ger mig all info ord et kunde hända när jag tog den vaginala tabletten. Fick info att jag INTE skulle ha börjat med den tabletten ännu och fick avbryta hela behandlingen. Skulle då åkt ner för återföring några dagar senare hade köpt flyg och boende och var så glad. nyligen skulle jag ha tagit det lilla piller som jag tagit oralt även vaginalt men det var jäkligt odtyligt, jag räknade med att det var den enda vaginala tabletten jag hade som hon menade. SÅ ja fick avbryta mitt försök och vhar varit helt knäckt. Jag anklagar såklart mig själv, jag borde bara ha frågat. Men hon borde också ha varit betydligt tydligare, kanske skickat ett schema. Hon har under hela processen varit väldigt rörig och ändrat mediciner samma dag inför båda äggplock och återföringar. Väldigt gullig person men tror hon har alldeles för mkt att göra. Nu har jag ätit p piller fram till idag och kan förhoppningsvis båröja ny behandling inför återföring om några dagar om allt ser bra ut.