Äggdonation 2023/2024
Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3
Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3
Hej på er.
Jag påbörjade ju min behandling inför återföring i augusti. Allt såg super ut och på ultraljudet dag 10 fick jag info om att börja med "vaginala tabletten"
Efter att ha tagit den (och annan tablett oralt sedan första ultraljudet) i tre dagar så höjdes min temperatur en morgon och jag skrev till min kontaktperson som ger mig all info ord et kunde hända när jag tog den vaginala tabletten. Fick info att jag INTE skulle ha börjat med den tabletten ännu och fick avbryta hela behandlingen. Skulle då åkt ner för återföring några dagar senare hade köpt flyg och boende och var så glad. nyligen skulle jag ha tagit det lilla piller som jag tagit oralt även vaginalt men det var jäkligt odtyligt, jag räknade med att det var den enda vaginala tabletten jag hade som hon menade. SÅ ja fick avbryta mitt försök och vhar varit helt knäckt. Jag anklagar såklart mig själv, jag borde bara ha frågat. Men hon borde också ha varit betydligt tydligare, kanske skickat ett schema. Hon har under hela processen varit väldigt rörig och ändrat mediciner samma dag inför båda äggplock och återföringar. Väldigt gullig person men tror hon har alldeles för mkt att göra. Nu har jag ätit p piller fram till idag och kan förhoppningsvis båröja ny behandling inför återföring om några dagar om allt ser bra ut.
Hej!
Skrev här före sommaren, stod då inför beslutet om jag skulle påbörja processen med dubbeldonation och var.
Har nu börjat de första försiktiga stegen... Det blev OLGA kliniken. Tar Zoladex som nedreglering i tre månader, tog första sprutan (tur att jag inte visste innan hur stor nålen var 😳) förra veckan. Har ni tagit det? Det är väl för tidigt för biverkningarna än men känner iaf inget ännu.
Kliniken rekommenderar att jag gör min hysteroskopi på kliniken i Ryssland (jag har valt att göra själva insättningen på Cypern) men det känns inte kul att åka till Ryssland som världen ser ut nu... Är det någon annan här som varit där nyss eller ska dit snart? För mig blir det mot slutet av november.
Hej varit på RUL idag V19+ allt ser bra ut <3
Kämpa på alla.
Här kommer en liten uppdatering från mig. Vår tredje och sista insättning i juli tog sig ju inte och vi bestämde oss för en ny runda med ny donator. Matchades i slutet av augusti och har nu fem nya blastocyster i frysen, en 4AA en 5AA och tre 4BB. Jag gjorde en hysteroskopi i augusti och har ätit antibiotika för kronisk endometrit därefter så hoppas att det ska göra skillnad. Insättning bör bli i början av oktober.
Här kommer en liten uppdatering från mig. Vår tredje och sista insättning i juli tog sig ju inte och vi bestämde oss för en ny runda med ny donator. Matchades i slutet av augusti och har nu fem nya blastocyster i frysen, en 4AA en 5AA och tre 4BB. Jag gjorde en hysteroskopi i augusti och har ätit antibiotika för kronisk endometrit därefter så hoppas att det ska göra skillnad. Insättning bör bli i början av oktober.
Hej alla!
Ser fram emot att bli uppdaterad hur det går för alla gamla och nya här!!
Berätta gärna lite kort om var ni befinner er i processen eller mentalt eller både och om ni vill!
Uppdatering från mig: går in i vecka 27+0 imorgon!
Känns fortfarande overkligt.
Känner rörelser från barnet men fattar ändå inte att det faktiskt finns ett barn där, väldigt märkligt känsla att veta och se fram emot att få träffa barnet, men samtidigt inte riktigt mentalt kan ta in att det kommer bli ett barn!
Kanske för stor livsförändting för hjärnan att fatta?
Har förberett mig genom att ha köpt en ny bostad som passar bättre för min nya livssituation plus jättenära där mina föräldrar bor i ett tryggt område.
Bor nu i ett mindre tryggt område, så känns bra att flytta.
Har haft otroligt kämpigt med magen under hela graviditeten och mycket frånvaro på jobbet pga det...
Oj nu är det tydligen dags att sova!
Hej alla!
Ser fram emot att bli uppdaterad hur det går för alla gamla och nya här!!
Berätta gärna lite kort om var ni befinner er i processen eller mentalt eller både och om ni vill!
Uppdatering från mig: går in i vecka 27+0 imorgon!
Känns fortfarande overkligt.
Känner rörelser från barnet men fattar ändå inte att det faktiskt finns ett barn där, väldigt märkligt känsla att veta och se fram emot att få träffa barnet, men samtidigt inte riktigt mentalt kan ta in att det kommer bli ett barn!
Kanske för stor livsförändting för hjärnan att fatta?
Har förberett mig genom att ha köpt en ny bostad som passar bättre för min nya livssituation plus jättenära där mina föräldrar bor i ett tryggt område.
Bor nu i ett mindre tryggt område, så känns bra att flytta.
Har haft otroligt kämpigt med magen under hela graviditeten och mycket frånvaro på jobbet pga det...
Oj nu är det tydligen dags att sova!