• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • DrömlivetiHD
    inezp skrev 2023-10-25 18:31:23 följande:

Den mest gråa och trista dagen på länge och mensen kom som ett brev på posten... lika låg och besviken som vanligt. 

Ta hand om er! Ses förhoppningsvis (inte) i novembertråden! 

Åh så tråkigt! 

Nya tag om 2 veckor igen ❤️❤️
  • oshark
    Macbookpro skrev 2023-10-25 13:50:15 följande:

Varför är äl 8 för tidigt? 

för mig är äl 8 5 dagar innan bim nämligen . Det borde ju gå bra att testa då? I alla fall enl testen?

För testskaparna har alla BIM på ÄL+15. Så när de säger att du kan testa positivt upp till sex dagar innan BIM menar de inte innan din individuella BIM, utan från ÄL+9. 
  • Silince

Jag testade då svagt positivt både igår och idag :) Igår var det precis så man kunde ana det men idag är det ingen tvekan att det är ett till streck :) 

Jag var då helt säker på att det skulle vara för tidigt att testa igår för innan har det alltid varit negativt och blivit positivt några dagar senare. Så blev minst sagt förvånad att det visade nåt :) 

• Ememem
    Silince skrev 2023-10-26 08:04:45 följande:

Jag testade då svagt positivt både igår och idag :) Igår var det precis så man kunde ana det men idag är det ingen tvekan att det är ett till streck :) 

Jag var då helt säker på att det skulle vara för tidigt att testa igår för innan har det alltid varit negativt och blivit positivt några dagar senare. Så blev minst sagt förvånad att det visade nåt :) 

Grattis! vilken dag är du på?
  • Silince
    Ememem skrev 2023-10-26 08:26:55 följande:
    Grattis! vilken dag är du på?
    Tack :) ÄL+10 / BIM-4
  • DrömlivetiHD
    Silince skrev 2023-10-26 08:04:45 följande:

Grattis! 😍👏

Jag är också på ÄL+10 idag! Men ska försöka hålla mig till helgen innan jag testar 🙏
  • DrömlivetiHD
    bebissugen91 skrev 2023-10-24 18:14:21 följande:

Är på äl 8, testade negativt imorse med ett testa tidigt test. Vet att det är alldeles för tidigt men kunde inte hålla mig. Har hela dagen varit inställd på att det inte blir något.
    Nu hittade jag en liten liten blodfläck i trosan, men inget när jag torkar mig. Brukar aldrig ha det annars..vågar inte hoppas på att det är en nidblödning.

Hur har det gått med blödningen? Kommit mer eller tror du det var Nid? 

Torsdag sa du att du skulle testa från början. Testat idag igen? ❤️
  • bebissugen91
    DrömlivetiHD skrev 2023-10-26 10:28:41 följande:
    Hur har det gått med blödningen? Kommit mer eller tror du det var Nid? 

Torsdag sa du att du skulle testa från början. Testat idag igen? ❤️
    Det var bara den gången, har annars inge symtom mer än att det kan sticka lite i livmodern. Tog test imorse igen och helt blankt 😬 har nog inte tagit såg denna gånger heller...
    Hur går det för dig? 😊
  • Clarissa10

Hej! 
    Jag har BIM om två eller tre dagar, 28 eller 29 oktober. Jag har ingen aning om när jag hade ägglossning, men hade ont i magen den 14 och 15 oktober. Hade sex den 17 oktober (dag 12 i cykeln). Jag tycker att det är svårt med dagar hit och dit. Vet inte vad det är som gör ont heller, är det innan, under eller efter ägglossningen. 

• DrömlivetiHD
    bebissugen91 skrev 2023-10-26 10:38:54 följande:
    Det var bara den gången, har annars inge symtom mer än att det kan sticka lite i livmodern. Tog test imorse igen och helt blankt 😬 har nog inte tagit såg denna gånger heller...
    Hur går det för dig? 😊
    Okej! Men det kan fortfarande bli positivt om ett par dagar 😃 Innan mensen kommer är inte hoppet borta 😍

Jag har mensvärk och ömma bröst fortfarande. Nu är brösten inte hårda och svullna som de var för några dagar sen dock. De har mjuknat lite även om de fortfarande är ömma. Inga mer symtom är så än så länge. Tyckte jag mådde lite illa en dag men det gick över sen. Är rätt svullen i "tjejmagen" med. Obekvämt med jeans och när jag vägde mig idag hade jag gått upp 2 kg 🙄 Men svullen mage och viktökning har jag varje månad vid mens.. så det kan likaväl vara det 🙈 
Svar på tråden BIM oktober