Inlägg från: Anonym (Gbg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gbg)

Osäker på vem som är pappan

Moa22 skrev 2023-11-21 22:07:03 följande:
    Om jag säger sanningen så ger jag möjlighet att göra han arg och ledsen förmodligen äcklad av mig samt att han förmodligen kastar ut mig.  Om han skulle förlåta mig så kommer han har en misstanke varje gång jag är ifrån honom och jag kommer förmodligen bli konfronterad om jag är borta längre 
    en sagt.

nej han är lyckligare att leva med en lögn
    Du kan ju fråga honom vart han står i den frågan. Om han är en sån som vill veta eller inte. Du kan inte säga vad han vill och inte innan du frågar. Om du får misstankar efteråt så är det helt okej, det är ditt jobb att få honom att vara trygg med dig igen
  • Anonym (Gbg)
    Moa22 skrev 2023-11-21 22:08:44 följande:
    Men jag är inget äckel, jag har bara gjort ett misstag
    Det är inget misstag. Man råkar inte göra en sådan sak, flera ggr dessutom. Och man råkar inte inte berätta. 
  • Anonym (Gbg)

Men vänta här nu. Du segersvit han slängde ut sin förra tjej för att få henne att inse hon är ett svin. 

Om du berättar och tydligt visar hur ledsen du är och insett att du är ett svin då? Men du måste ju först inse att det är fel, du verksr inte riktigt göra det om man tyder vad du skriver? Du skyller ju ifrån dig och säger att alls gör misstag. 

Så att han ska ta din ursäkt skulle ju inte funka heller för du har ingen förklaring på varför det hände och verksr inte tycka det är så fel för alla kan göra misstag. 

• Anonym (Gbg)

Tror inte du hade fått så mkt skit i tråden om du hade skrivit som att du har insett att du gjort fel och inte försvarar dig. Skjuter problemen framför dig. 

Du kommer nog må bättre också själv, av att du inte skjuter problemet framför dig. Just nu känns det bara som att du lever i förnekelse. Du hoppas på att det är din kille som är pappan till barnet. 

Du kan inte bara leva i nuet när du har barn. Nu måste du börja planera, allt. 

Är du en impulsiv människa som inte tänker på konsekvenser? det är inget dåligt med det men isåfall behöver du nog få hjälp för det, för sen du ett barn att ta hand om. då måste du kunna planera. 

Kommer du fortsätta vara otrogen?

• Anonym (Gbg)
    Moa22 skrev 2023-11-22 09:41:00 följande:

Ja, men också för att han inte ville ha henne pga vad hon gjorde mot honom. 

Eh, varför skulle jag säga till min sambo att jag är ett svin för? Han kommer inte förlåta mig och jag vill inte att han ska tycka att jag är ett svin. Men de gör ju så att alla kan göra
    nisstag

Om man inser och erkänner ditt misstag är det annorlunda än om man sitter och skyller ifrån sig och inte har en förklaring. Då visar man att man är vuxen och står för misstag. Att man är en bra tjej eller kille.
  • Anonym (Gbg)
    Moa22 skrev 2023-11-22 09:41:00 följande:

Ja, men också för att han inte ville ha henne pga vad hon gjorde mot honom. 

Eh, varför skulle jag säga till min sambo att jag är ett svin för? Han kommer inte förlåta mig och jag vill inte att han ska tycka att jag är ett svin. Men de gör ju så att alla kan göra
    nisstag

Och snälla sluta skyll ifrån dig hela tiden och säg att MEEEEN SLLA GÖR MISSTAG. 

Då ångrar du dig inte ett dugg. Sluta sitt här och tyck synd om dig själv då. Den meningen gör mig förbannad på riktigt. försökte svara dig snällt men gång på gång så visar du ju ändå som att du absolut inte gör fel. Du har ju bara gjort ett misstag! Hoppsan! fattar du inte själv hur mycket det retar folk.Lägg ner det där. Väx upp och stå för felet du gjort åtminstone.

Hade du suttit här och varit ledsen för situationen och åtminstone funderat lite hade inte folk blivit så arga på dig. 

• Anonym (Gbg)

Nej du verkar bara bry dig om dig själv. Fattar inte ens vad du ska ha tråden till om du inte ens kan tänka eller fundera lite på vad folk säger. Du tar ju ändå inte in det. 

Här behöver du inte vara cool. Ingen vet ju ändå vem du är. 

• Anonym (Gbg)
    Moa22 skrev 2023-11-22 10:08:05 följande:

Fast jag har ju även sagt att jag känner mig äcklig och svinig? Det är ju inget försvar vad jag vet? Klart jag hoppas att sambon är pappan. 

Jag är väldigt impulsiv.

Jag kommer förmodligen vara otrogen igen utan att tänka mig för innan

Vill du vara det? 

Vad gör du åt det impulsiva beteendet då? 

Då är ju kanske det förklaringen till vad som hände. Ska du söka hjälp för det?

Om du tex hade förklarat detta för din kille Och sagt att du ska söka hjälp för beteendet så är kanske situationen lite annorlunda. Då verkar du medveten om ditt problem. Du kan ju till och med sägs i förväg att du förmodligen kommer göra om det. 

Kan du inte söka hjälp istället?

• Anonym (Gbg)
    Moa22 skrev 2023-11-22 10:16:37 följande:
    vad vill du att jag ska säga? Att jag är ett stort svin som har gjort flera stora fel som förmodligen inte gör att förlåta?

Ja det låter betydligt bättre än att klämma in att alla gör misstag. 

Ja alls gör misstag. Men man stär för det. Det gör man inte med den meningen.

Svar på tråden Osäker på vem som är pappan