Inlägg från: Anonym (Gbg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gbg)

Osäker på vem som är pappan

Moa22 skrev 2023-11-22 10:12:02 följande:
    Jag har insett att jag är ett svin. Nu menar du att jag är en bra tjej och att han förlåter mig?

Om man är en bra tjej är man ärlig till din kille , försöker finna orsaken till fet som hände och man vill inte göra om det. Man söker hjälp, om man är så impulsiv. 

För detta kommer säkerligen ändå skapa problem hos dig i alla möjliga sociala sammanhang. 

• Anonym (Gbg)

Om han förlåter dig eller inte vet bara han. Men det beror nog mycket på hur du lägger fram detta och hur mycket du kommit till insikt, om du ska förändra ditt beteende. 

• Anonym (Gbg)
    cosinus skrev 2023-11-22 10:31:25 följande:

Om vi nu skiter i all moral i det här och bara ser det rent krasst. 

Alltså jag fattar att du är extremt osugen på att berätta. Det blir inte en kul sits att hamna i, man skaffar få vänner på det sättet och det kan nog bli en hel del snack. Så är det ju.

Men du måste ta reda på vems barn det är, på ett eller annat sätt. Först och främst räkna ut när du hade ägglossning och försök minnas när du legat med de olika killarna. Kanske kan du redan där få en rätt ok uppfattning om vartåt det lutar. Om inte får du vänta tills barnet är fött och kolla det då.

Killen du varit otrogen med vet. Ni är unga, hans förhållande kommer (kanske) inte hålla för evigt och det finns absolut inget som säger att han kommer vara tyst i framtiden. Om han inte fullständigt missat samtliga biologi och matematiklektioner i skolan kommer han ju inse att han potentiellt sett kan vara far till barnet du föder.

Att du varit otrogen riskerar att komma fram förr eller senare ändå. Men är barnet din sambos så blir det i princip bara en fördröjd reaktion på vad du riskerar nu om du berättar. Det är väl för all del en risk du kan ta. Den drabbar främst dig.

Om barnet inte är din sambos så måste du berätta. Det är så otroligt mycket som kan och allra mest troligt kommer gå fel. Barnets utseende, ögonfärg, blodgrupper, framtida dnatest. En snubbe som går och funderar på om barnet är hans och förr eller senare berättar för någon på en fest. Din kompis som ser likheter, din sambo som ser olikheter. Kanske kommer det fram när barnet är 3, 10, 18 eller 25. Men oavsett så blir fallet då helt brutalt. Du kan hamna med ett litet barn som förlorar sin pappa för att din sambo bara drar. Du kan hamna i ett läge med ett större barn att det vänder dig ryggen för att du undanhållit allt i alla år. Det är det inte värt. Då är vilken smäll som helst bättre nu.

Sen, ska du gå i alla år framöver och vara rädd? Rädd så fort någon säger att den lille inte är så lik er, rädd när de pratar genetik i skolan, rädd när barnet bestämmer sig för att bli blodgivare och pratar blodgrupper. Alltså det kommer äta upp dig och det kommer komma fram om pappan inte är den du säger. Frågan är inte om utan när. Det kunde gå för några generationer sen, knappast nu.

Hon låg med dem samma dag.
  • Anonym (Gbg)

Tycker du verkar oerhört impulsiv och bara tänka på allt för stunden. 

Men, det kan vara något du inte kan hjälpa! Du kan behöva hjälp för att komma ur det. För det kan ju knappast kännas kul när alla bara går på dig här. Kanske vill du väl men det blir fel.

• Anonym (Gbg)
    cosinus skrev 2023-11-22 10:35:11 följande:
    Ah, ja då är det ju onekligen rätt klurigt. Nä då måste man ju ta reda på det när ungen väl är ute.
    Var det inte ett krav på det förr? Men det kanske har ändrats. 
  • Anonym (Gbg)

Berättar du och står för allt, ångrar dig, söker hjälp för impulsiviteten så är chansen desto större att han iallafall vill samarbeta med dig med barnet om det är hans. Att sitta här och lova att han ändå vill vara med dig kan ingen göra, det vet han bara själv.

Men en person som verkligen står för det och ångrar dig sig och som gör allt för att ändra sig, det tycker iallafall jag är bra. Det väger upp det lite. 

• Anonym (Gbg)

Om du däremot låtsas som inget har hänt så kommer du nog få många ovänner när det väl kommer fram. 

• Anonym (Gbg)
    Moa22 skrev 2023-11-22 15:13:23 följande:

nej, jag kan inte hjälpa det. jag vill väl men det blir fel. 

Men kan du inte söka hjälp för det då? 
  • Anonym (Gbg)
    Anonym (XXX) skrev 2023-11-22 17:52:20 följande:
    Men vad är det med sådana som dig? Om man inte vill hjälpa TS så att det blir så bra för henne som möjligt, så behöver man ju inte svara alls. 

Men hur tycker du man ska hjälpa henne då? Anser du att det är att hjälpa om man säger åt henne att det är helt okej att vara tyst och förstöra barnets liv också som inte ens får veta vem den riktiga pappan är? 

Inte säga åt henne att söka hjälp för det impulsiva beteendet hon själv sagt hon har vilket gjorde att hon var otrogen och att hon sagt hon lär vara det igen? 

Bättre hon säker hjälp och lär sig hantera det före det drar med sig ännu mer problem 

• Anonym (Gbg)
    Moa22 skrev 2023-11-22 16:17:33 följande:
    För det ska jag inte tåla vilken behandling som helst. Nej, jag hoppas inte att jag straffas heller.

Jag älskar min sambo, jag har klantat till det absolut.

Hur skulle du känna om någon kallade dig för stort äckel? Det är elakt & taskigt uttalat av dig. Du känner mig tydligen inte
    Nja du kan inte älska honom när du säger att du kommer vara otrogen igen 
Svar på tråden Osäker på vem som är pappan