• Moa22

Osäker på vem som är pappan

Jag har råkat sätta mig i en sits som jag inte är stolt över. Jag vågar verkligen inte berätta att jag har vart otrogen för är rädd att min sambo kastar ut mig med huvudet före samt att det är med min väns kille som jag har klevet några ggr med. Nu är Jag gravid och det försent för abort, problemet är att jag inte vet vem pappan är. Denna sitsen är äcklig men jag kan inte ens berätta för min väns kille att jag är gravid för är rädd att han berättar. 

det är väl så att bebisen oftast liknar pappan i början? Om det är så så hoppas jag att det är min sambo som är pappan, jag älskar honom och han ser verkligen fram emot att bli pappa. Jag är så nervös så jag vet inte vad jag ska ta vägen. Jag kanske aldrig behöva berätta att har vart otrogen?

• Svar på tråden Osäker på vem som är pappan
  • Moa22
    Anonym (Elsa) skrev 2023-11-21 12:43:47 följande:

Detta hände min mammas bästa vän.

bästa vännen hade en sjukdom och i vuxen ålder kom det fram via sjukvården med blodprov att hennes pappa INTE kunde vara just hennes pappa. Då hade pappan avlidit av ålder och behövde aldrig uppleva helvetet av att få reda på att han inte var far till sin dotter. Men för henne blev det en enorm chock vid 50 års ålder. Hon gick ner i en livskris. Mamman berättade tillslut sanningen- hon hade vänstrat med pappans bästa vän. 

Min mammas bästa vän bröt därefter all kontakt med sin mamma. Hon kunde inte förlåta henne. Förlåta henne för snedsteget? Ja. För sveket att inte berätta för henne- nej. Hemligheten var vidrigare än själva händelsen.

Ett barn har RÄTT att veta sitt ursprung.

Du gjorde ett val- stå för det. Det var fel men ibland gör vi fel i livet. Du kan inte utsätta barnet för detta. 

Risken att barnet blir sjuk är liten. Om min sambo är pappan är ju dumt att säga sanningen. Vem vet bebisen kanske är jättelik min sambo
  • Anonym (Gbg)
    Moa22 skrev 2023-11-21 13:41:55 följande:
    Nej
    Då kommer man ju testa barnet 
  • Moa22
    Blacknails86 skrev 2023-11-21 13:13:38 följande:
    Men snälla det här handlar ju inte om DIG, utan om barnet. Som förälder handlar man alltid enligt barnets bästa, och det värsta du kan göra är att ljuga för ditt barn om det allra mest väsentliga i dess liv: vem som är barnets föräldrar. 

Ditt barn kommer inte för alltid att vara ett embryo eller ett spädbarn. Ditt barn blir så småningom en egen tänkande individ som kommer att ställa frågor. 
    Var ärlig nu så blir livet så mycket lättare sen. För dig och framför allt för ditt barn.
    Jag får väl även ljuga om barnet blir vuxen?
  • Anonym (Gbg)

Jag fattar ändå inte hur du du vågar. Och likaså hur du inte verksr se ditt eget fel i detta. 

Har du kollat dig för könssjukdomar? Om inte så kanske du borde det för annars kanske du givit din kille det också. På allt. Roligt.

• Anonym (Gbg)
    Moa22 skrev 2023-11-21 13:45:55 följande:
    Jag får väl även ljuga om barnet blir vuxen?
    Är detta en tråd för att skapa reaktioner?
  • Moa22
    19mark82 skrev 2023-11-21 13:31:43 följande:
    men varför avslutade ni inte i två:an till exempel? Då hade risken att bli gravid varit obefintlig.

Hur länge hade ni sex? Du nämnde att det var mer än en gång, knullade ni i en vecka, i en månad eller längre än så? För jag tror att ärlighet kommer löna sig i detta fall om du kan förklara sansat för din kille vad som hände o varför
    Gjort är gjort. Nu kom han i mig i ettan. Min sambo kommer inte vara förlåtande. Vi strula de i 1 månad drygt
  • Anonym (Gbg)

Hur hade du reagerat om din kille var otrogen och inte sa något till dig? 

• Anonym (Nja)
    Moa22 skrev 2023-11-21 12:29:49 följande:
    Som sagt jag försöker komma undan konsekvenserna men jag skyddar ju även dom jag älskar att bli ledsna? Förstår du inte, min vän och sambo kommer behandla mig och killen som svin? för mosningen kommer vi inte ens bli förlåtna.

Jag hatar att ljuga egentligen men man måste
    det för att komma undan saker och ting. vågar inte ta risken att berätta?

Jag är inte vidrig, du känner mig inte 
    Du skyddar INGEN utom dig själv!! De behandlar ALLA andra som SKIT i detta, både sambo, vän, knull och barn.

Hur långt gången är du? Fri abort till vecka 18, ta chansen om du kan!
  • Moa22
    Anonym (Gbg) skrev 2023-11-21 13:40:31 följande:
    Vadå idioti? Det var det väl inte. En av få killar som vågar stå upp för sådant. Kan säga att flera varit otrogna med mig eller mot mig. Den enda jag skulle kunna tänka mig att ens prata med är han som berättade. 
    Man behöver inte skylta med att man är ett svin? 
  • Anonym (Suck)
    Moa22 skrev 2023-11-21 13:35:20 följande:
    Vill inte bli behandlad som man vore ett svin. Just därför
    Men du är ju det?

Du sätter alltså ditt ego över ditt barns hälsa. Det är en otroligt osmickrande egenskap hos en mamma.
Svar på tråden Osäker på vem som är pappan