• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EFW
    RH93 skrev 2024-07-25 08:18:10 följande:

Hej tjejer :) 

Jag har följt tråden lite i bakgrunden ett tag då vi gjorde en ny utredning i våras och nu ska göra syskonförsök med ivf. Min mens är beräknad om mindre än 2 veckor så hoppas att vi får köra igång då, har låtit på kliniken som att det är lugnt.

Har känt mig glad och peppad ett tag men oron börjar sakta smyga sig på nu som väntat kring hur det ska gå. Har svårt att tänka på så mycket annat. Enda gången man går och längtar efter mensen.

Är det någon annan som ska köra igång här snart med ivf eller FET?

Hej och välkommen! 

Jag ska förhoppningsvis göra FET i augusti om mensen kommer som den ska om lite mer än en vecka. 

Jag tempar och trotts missfall så verkar kroppen återgå till det normala snabbt ❤️

• RH93
    EFW skrev 2024-07-25 08:32:03 följande:

Hej och välkommen! 

Jag ska förhoppningsvis göra FET i augusti om mensen kommer som den ska om lite mer än en vecka. 

Jag tempar och trotts missfall så verkar kroppen återgå till det normala snabbt ❤️

Åh spännande. Då kanske vi ruvar någorlunda samtidigt :)

Beklagar missfall men skönt att kroppen ändå repat sig fort.
  • EB90
    LinneaWookie skrev 2024-07-21 20:57:47 följande:

EB90, FL låter mig inte citera men vill bara säga att jag tänker på digHjärta

Tack ❤️ 

Går fortfarande och väntar på att kroppen ska stöta ut fostret. Kom pyttelite brunt igår, men inget mer. Känner mig fortfarande gravid med eskalerande illamående så det är rätt segt. Borde kanske bara ha tagit tabletter direkt.. Verkar som att läkare rekommenderar väldigt olika. Min sa att jag skulle vänta 1-2 veckor, men en vän till mig som precis samtidigt fick MA fick tabletter direkt.

Oavsett är det snart över och vi är inställda och peppade inför nästa försök ❤️
  • Lina98
    RH93 skrev 2024-07-25 08:18:10 följande:

Hej tjejer :) 

Jag har följt tråden lite i bakgrunden ett tag då vi gjorde en ny utredning i våras och nu ska göra syskonförsök med ivf. Min mens är beräknad om mindre än 2 veckor så hoppas att vi får köra igång då, har låtit på kliniken som att det är lugnt.

Har känt mig glad och peppad ett tag men oron börjar sakta smyga sig på nu som väntat kring hur det ska gå. Har svårt att tänka på så mycket annat. Enda gången man går och längtar efter mensen.

Är det någon annan som ska köra igång här snart med ivf eller FET?

Hej! 

Så spännande för er!! 

Har också följt tråden i bakgrunden. Vi ska förhoppningsvis få göra en FET nu i augusti. Har beräknad mens imorgon så hoppas på att få göra återföringen denna cykeln. 

• RH93
    Lina98 skrev 2024-07-25 17:51:56 följande:

Hej! 

Så spännande för er!! 

Har också följt tråden i bakgrunden. Vi ska förhoppningsvis få göra en FET nu i augusti. Har beräknad mens imorgon så hoppas på att få göra återföringen denna cykeln. 

Va roligt att vi är fler :) håller tummarna att ni får köra på denna cykel!
  • Eulalia84

Vårat första och enda gratis försök hos landstinget gick tyvärr åt pipsvängen och vi går nu privat och ska göra åtminstone nåt försök till.

Men, fått klartecken av kliniken att börja med sprutorna om min mens kom imorgon eller efter det. Men tror ni inte att jag börjat blöda idag😔 Inte så mycket än och jag funderar om det kanske går att börja med sprutorna ändå på sön, på mensdag 3?
    Vet att en på kliniken sa att man även kan börja dag 3, och vid förra försöket kom mensen på eftermiddagen och då fick jag inte börja dagen efter utan dagen efter det. Kliniken är ju fortfarande stängd så kan inte ringa och fråga. Är det dumt tror ni att starta nu, ska man bita i det sura äpplet och vänta en månad?

Är ju inte hela världen att vänta en månad heller, men precis fyllt 40 och känner att tiden springer iväg och att chanserna att bli gravid bara sjunker. Det är surt att mensen väljer att dyka upp just idag när det var så nära.

• Sola13
    Eulalia84 skrev 2024-07-26 12:41:47 följande:

Vårat första och enda gratis försök hos landstinget gick tyvärr åt pipsvängen och vi går nu privat och ska göra åtminstone nåt försök till.

Men, fått klartecken av kliniken att börja med sprutorna om min mens kom imorgon eller efter det. Men tror ni inte att jag börjat blöda idag😔 Inte så mycket än och jag funderar om det kanske går att börja med sprutorna ändå på sön, på mensdag 3?
    Vet att en på kliniken sa att man även kan börja dag 3, och vid förra försöket kom mensen på eftermiddagen och då fick jag inte börja dagen efter utan dagen efter det. Kliniken är ju fortfarande stängd så kan inte ringa och fråga. Är det dumt tror ni att starta nu, ska man bita i det sura äpplet och vänta en månad?

Är ju inte hela världen att vänta en månad heller, men precis fyllt 40 och känner att tiden springer iväg och att chanserna att bli gravid bara sjunker. Det är surt att mensen väljer att dyka upp just idag när det var så nära.

Ibland fick jag lite förmens eller vad jag ska kalla det, kom lite grann, oftast brunt, men på andra dagen så kickade det igång rejält och även då jag fick mensvärk. Jag brukade betrakta den ?andra? dagen som min första dag. Svårt när man inte kan ringa och få grönt ljus.. 
  • RH93
    Eulalia84 skrev 2024-07-26 12:41:47 följande:

Vilken jobbig situation. Förstår att du bara vill börja nu.
    Min klinik sa vid min förra ivf att man ska räkna från när mensen verkligen kommit igång i ett normalt flöde, för dig där vet ju bara du hur mycket det brukar vara.

Man brukar kunna börja på dag 2 eller 3. Jag hade nog inte vågat göra det utan klinikens godkännande. Dom gör ju planeringar också för när man ska börja för att dom ska ha tid att ta emot en på ultraljud etc. Det kan säkert gå bra men blir ju tokigt om du börjar och sedan behöver avbryta.

Har dom inget journummer eller är tillgängliga något alls ?När öppnar dom igen?
  • Eulalia84
    Sola13 skrev 2024-07-26 15:29:13 följande:
    Ibland fick jag lite förmens eller vad jag ska kalla det, kom lite grann, oftast brunt, men på andra dagen så kickade det igång rejält och även då jag fick mensvärk. Jag brukade betrakta den ?andra? dagen som min första dag. Svårt när man inte kan ringa och få grönt ljus.. 
    Ja önskar kliniken gick att kontakta så man kunde fråga. Förra gången började jag blöda rött på eftermiddagen och tänkte då att det skulle vara dag 1, men efter kontakt med kliniken så tyckte dom att dagen efter skulle anses vara dag 1.
    Svårt det här, är ju ingen katastrof alls att vänta en månad men känslorna är upp och ner och varit så ledsen idag då jag trodde mensen skulle hålla sig borta tills imorgon.
    Bara att bryta ihop och komma igen 😊
  • Eulalia84
    RH93 skrev 2024-07-26 15:39:39 följande:
    Vilken jobbig situation. Förstår att du bara vill börja nu.
    Min klinik sa vid min förra ivf att man ska räkna från när mensen verkligen kommit igång i ett normalt flöde, för dig där vet ju bara du hur mycket det brukar vara.

Man brukar kunna börja på dag 2 eller 3. Jag hade nog inte vågat göra det utan klinikens godkännande. Dom gör ju planeringar också för när man ska börja för att dom ska ha tid att ta emot en på ultraljud etc. Det kan säkert gå bra men blir ju tokigt om du börjar och sedan behöver avbryta.

Har dom inget journummer eller är tillgängliga något alls ?När öppnar dom igen?
    Kommer nog inte våga börja, vi får se. Men kliniken har ju sedan innan godkänt start på söndag då kliniken hinner öppna tills det är dags för UL. Men skulle ju då börja på dag 3 och inte 2. Har blött rött idag så ska nog anse detta som dag 1. Tyvärr går det inte att kontakta kliniken, dom har telefontid den 30/7 men då skulle det ju vara för sent ändå.
    Är ju ingen katastrof alls att vänta en månad men varit så ledsen idag då jag verkligen trodde mensen skulle hålla sig borta tills imorgon och ställt in mig på start på söndag. Men bara att bita ihop och komma igen😊 
Svar på tråden IVF/ICSI 2024