• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • J000ssan
    BaeA skrev 2024-07-15 11:44:00 följande:
    J000ss­an besvikelsen i det, men skönt för dig att ta en liten paus i sommar och unna dig lite god mat och dryck och sedan ta nya tag.

Själv har jag haft tre misslyckade återföringar och på lördag är det dags för återföringen av mitt fjärde och nästsista embryo. Gjorde senast i mitten av april så haft en liten paus nu för biopsi och hystroskopi som både såg normala ut, så hoppas så innerligt att detta är vårt guldägg nu! 

ja mkt skönt 🙏nu njuter vi av semestern! 

åh, håller alla tummar jag har🙏❤️❤️ska också göra hysteroskopi efter sommaren, är livrädd! Hur gick det för dig? 

vad var det för biopsi?

• EFW
    EB90 skrev 2024-07-17 09:33:48 följande:
    Ja, de kunde se hinnsäcken. Hon var dock så stressad och sa inte hur stor den var, och jag fann mig inte riktigt för att fråga. Tyckte i efterhand det var konstigt att de för 1,5 vecka sen kunde se ett foster men nu bara en tom hinnsäck. Man kommer alltid på i efterhand allt man borde fråga..

Bokat tid för läkarbesök imorgon, ärsäkert för tidigt för nytt UL men skönt att få prata med någon när man hunnit förbereda sig lite mer med frågor. 

Tack för omtanke❤️
    Nej man blir ju så ställd och inte blir det bättre om man känner att de bara vill bli av med en 😔 Hoppas du kan få lite svar i morgon och att de kan göra ett till ul ❤️
  • BaeA
    J000ssan skrev 2024-07-17 14:12:23 följande:

ja mkt skönt 🙏nu njuter vi av semestern! 

åh, håller alla tummar jag har🙏❤️❤️ska också göra hysteroskopi efter sommaren, är livrädd! Hur gick det för dig? 

vad var det för biopsi?

Tack snälla du ❤️ det gick relativt snabbt, inte värre än äggplock skulle jag ändå vilja påstå. fick se samtidigt på skärmen vad doktorn var någonstans och vad han kollade på, så det var faktiskt lite häftigt.

Kollade ERA, immunologiska och hidden infections/endometritis
  • J000ssan
    BaeA skrev 2024-07-17 18:56:20 följande:
    Tack snälla du ❤️ det gick relativt snabbt, inte värre än äggplock skulle jag ändå vilja påstå. fick se samtidigt på skärmen vad doktorn var någonstans och vad han kollade på, så det var faktiskt lite häftigt.

Kollade ERA, immunologiska och hidden infections/endometritis

Okej! fixk du lugnande och smärtstillande då? ska göra det hos min gynekolog och får ingen lugnande el ngt sånt! 

dålig koll på ERA osv, men antar han kollar så där inte är polyper, myom el skiljevägg osv? 
    ❤️❤️

• BaeA
    J000ssan skrev 2024-07-17 22:53:46 följande:

Okej! fixk du lugnande och smärtstillande då? ska göra det hos min gynekolog och får ingen lugnande el ngt sånt! 

dålig koll på ERA osv, men antar han kollar så där inte är polyper, myom el skiljevägg osv? 
    ❤️❤️

Jag fick både lugnande och smärtstillande att ta vaginalt någon halvtimme innan+ Ipren och alvedon. Har de sagt till dig att du inte kommer få någon bedövning alltså? 

ja, precis och allt sånt såg bra ut på hystroskopin. Med ERA kan man kolla bäst tid för återföring om man behöver kortare eller längre tid. Men då cykel skiljer sig lite månad till månad så vet jag inte hur mycket jag ?tror? på just det, 

• J000ssan
    BaeA skrev 2024-07-17 23:20:58 följande:

Jag fick både lugnande och smärtstillande att ta vaginalt någon halvtimme innan+ Ipren och alvedon. Har de sagt till dig att du inte kommer få någon bedövning alltså? 

ja, precis och allt sånt såg bra ut på hystroskopin. Med ERA kan man kolla bäst tid för återföring om man behöver kortare eller längre tid. Men då cykel skiljer sig lite månad till månad så vet jag inte hur mycket jag ?tror? på just det, 

Okej! Usch nu blev jag stressad! Fått ngt smärtstillande men typ Ipren, sen ska jag ta sån vaginal som mjukar upp livmodern? men den kan ge kramper? så de känns ju sådär?:( 
    jo han sa han kan sätta lokal bedövning, men tänker de hjälper väl mer livmodertappen men inte när dem är inne! är ganska orolig som person så får lätt panik ångest? så ska be om lugnande då, för annars kommer de bli kaos? tog det lång tid? 
  • BaeA
    J000ssan skrev 2024-07-18 09:20:54 följande:
    Okej! Usch nu blev jag stressad! Fått ngt smärtstillande men typ Ipren, sen ska jag ta sån vaginal som mjukar upp livmodern? men den kan ge kramper? så de känns ju sådär?:( 
    jo han sa han kan sätta lokal bedövning, men tänker de hjälper väl mer livmodertappen men inte när dem är inne! är ganska orolig som person så får lätt panik ångest? så ska be om lugnande då, för annars kommer de bli kaos? tog det lång tid? 
    nej, stressa inte upp dig ❤️ det kommer gå jättebra, tänk allt annat vi har fått utså, detta är bara en till grej som ändå går fort. tror det inte tog mer än 10 minuter. men tycker absolut att du ska fråga om lugnande om du brukar vara en person som har lätt att stressa upp. jag brukar inte vara det, men sköterskan gav mig i förebyggande syfte. fick också info kring kramperna, men det var bara som en lättare mensvärk som höll i någon timme. så för ditt eget bästa så tror jag inte att du ska försöka tänka för mycket på det. håller tummarna för dig att det går lugnt och bra till när det är dags! 
  • J000ssan
    BaeA skrev 2024-07-19 14:45:14 följande:
    nej, stressa inte upp dig ❤️ det kommer gå jättebra, tänk allt annat vi har fått utså, detta är bara en till grej som ändå går fort. tror det inte tog mer än 10 minuter. men tycker absolut att du ska fråga om lugnande om du brukar vara en person som har lätt att stressa upp. jag brukar inte vara det, men sköterskan gav mig i förebyggande syfte. fick också info kring kramperna, men det var bara som en lättare mensvärk som höll i någon timme. så för ditt eget bästa så tror jag inte att du ska försöka tänka för mycket på det. håller tummarna för dig att det går lugnt och bra till när det är dags! 
    Tack snälla för det lugnande orden🙏🙏❤️ska släppa det nu! Kommer inte bli förrän i augusti ändå! 
  • RH93

Hej tjejer :) 

Jag har följt tråden lite i bakgrunden ett tag då vi gjorde en ny utredning i våras och nu ska göra syskonförsök med ivf. Min mens är beräknad om mindre än 2 veckor så hoppas att vi får köra igång då, har låtit på kliniken som att det är lugnt.

Har känt mig glad och peppad ett tag men oron börjar sakta smyga sig på nu som väntat kring hur det ska gå. Har svårt att tänka på så mycket annat. Enda gången man går och längtar efter mensen.

Är det någon annan som ska köra igång här snart med ivf eller FET?

Svar på tråden IVF/ICSI 2024