• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Sanavd

Razorcrest och BaeA: jag gör också återföringen om ca 3 veckor-ish. Väntar på min mens nu och är på CD28 😊 hittills inga symptom på att den är på g men rimligtvis borde den ju komma snart! Väntan är lång men lika bra att öva inför ruvardagarna!

Anonym (Mollie): åh beklagar så 😭💔 fullt förståeligt att du känner som du gör. Man får falla men snart komma igen ❤️

• Razorcrest
    BaeA skrev 2024-03-15 13:19:54 följande:

Ja, men det tycker jag att vi ska! :) Ja, det är första gången med kortision och drop. Körde mitt första FET i stimulerad, mitt andra i naturlig både med 5 dagars blaston. Men sedan har jag också opererat bort myom i 2 omgånger nov (2022) samt dec 2023 som de trodde störde kvaiteten. Så haft lite olika hinder. Så hoppas verkligen att detta kan vara "lösningen".

Kan verkligen relatera till de maniska sökandet och optimeringen. Jag gjorde akupunktur vid fem tillfällen förra gången, då sa Diamantis även till mig att värma säck på magen varje dag. Spännande med första, håller tummarna för dig med. Nedräkningen och väntan är så lång. 

Kul! :) Skönt att ni har hittat vägar framåt och att ni kan jobba med lite andra lösningar än tidigare. Hoppas det ger resultat :)

Tack så mycket! Hört mycket gott om akupunktur, kanske något som är värt att spana in också. Jag försöker också ta det lugnt och låte kroppen vila lite, men det är lättare sagt än gjort ibland :)
  • Razorcrest
    Anonym (Mollie) skrev 2024-03-15 21:23:07 följande:

Är så himla ledsen. Ultraljudet visade endast en fostersäck och inget annat. Jag känner mig helt tom 😔 fan 

Åh, jag beklagar verkligen Hjärta Vad hemskt, hoppas att du tar hand om dig Hjärta
  • Razorcrest
    Sanavd skrev 2024-03-16 09:24:51 följande:

Razorcrest och BaeA: jag gör också återföringen om ca 3 veckor-ish. Väntar på min mens nu och är på CD28 😊 hittills inga symptom på att den är på g men rimligtvis borde den ju komma snart! Väntan är lång men lika bra att öva inför ruvardagarna!

Anonym (Mollie): åh beklagar så 😭💔 fullt förståeligt att du känner som du gör. Man får falla men snart komma igen ❤️

Vad kul! Då är vi flera som är på gång :) Jag borde få min mens på måndag och har börjat få lite mensvärk idag. Ja, det är verkligen en väldigt tålamodsprövande process detta haha... Ska du köra stimulerad eller naturlig cykel? :)
  • Anonym (Mollie)
    EFW skrev 2024-03-16 07:06:28 följande:

Nej så tråkigt 😥❤️ Kommer man inte kika igen? ibland behöver ju vissa foster lite mer tid. 

Skickar massa styrkekramar ❤️

Det var väldigt tydligt att det var tomt förutom hinnsäcken som bara mätte 4mm. Ska ta blodprov hcg på måndag men egentligen är väl det ganska meningslöst. Så lurad av kroppen 😔 tack för kramen! ❤️
  • Anonym (Mollie)
    Razorcrest skrev 2024-03-16 13:40:50 följande:
    Åh, jag beklagar verkligen Hjärta Vad hemskt, hoppas att du tar hand om dig Hjärta
    Tack! nu får det gärna blöda ut så fort som möjligt så vi kan börja om igen. Herrejisses vilken bergochdalbana detta är 🙃
  • Anonym (Mollie)
    Sanavd skrev 2024-03-16 09:24:51 följande:

Tack! Ja, nya tag när kroppen är redo ❤️
  • BaeA
    Anonym (Mollie) skrev 2024-03-15 21:23:07 följande:

Är så himla ledsen. Ultraljudet visade endast en fostersäck och inget annat. Jag känner mig helt tom 😔 fan 

Åh, jag beklagar så mycket :( vilken chock och besvikelse men tillåt dig själv alls känslor du behöver känna för att sedan ta nya tag när du är redo. Alla dessa hinder och prövningar. Kram till dig ❤️
  • Louieee

Hej! 
    Hoppar in i tråden. Går igenom ivf som ensamstående 😊 har gjort två insemineringar som inte blivit något och är nu inne på ivf, fjärde dagen med sprutorna idag. Har första ultraljudet på onsdag 😊

• theremustbeabetterway

Razorcrest, BaeA och Sanavd: här är en till som gör FET om ungefär 3 veckor! Väntar på mensen nu efter äggplock och totalfrys. Det blir min fjärde återföring och kommer vara naturlig cykel igen. Är det nån av er som just gjort äggplock också? Jag är lite rädd att min mens och ägglossning kommer trilskas efter alla hormoner. Har trackat min ägglossning nu efter äggplocket och den kom liksom aldrig, i alla fall inte så tydligt. Är nu på CD27 och beräknad mens imorgon men eftersom ägglossningen inte var tydlig då det borde varit det vet jag inte om det verkligen blir nån mens nu. 

Svar på tråden IVF/ICSI 2024