• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • J000ssan
    theremustbeabetterway skrev 2024-03-17 05:44:50 följande:

Razorcrest, BaeA och Sanavd: här är en till som gör FET om ungefär 3 veckor! Väntar på mensen nu efter äggplock och totalfrys. Det blir min fjärde återföring och kommer vara naturlig cykel igen. Är det nån av er som just gjort äggplock också? Jag är lite rädd att min mens och ägglossning kommer trilskas efter alla hormoner. Har trackat min ägglossning nu efter äggplocket och den kom liksom aldrig, i alla fall inte så tydligt. Är nu på CD27 och beräknad mens imorgon men eftersom ägglossningen inte var tydlig då det borde varit det vet jag inte om det verkligen blir nån mens nu. 

Jag hade samma efter äggplock och totalfrys! min mens kom först dag 35 efter bortfallsblödningen! dock fick jag utslag på cd21! men brukar ha kanske cd13/14! Så drygt när det är den gång man verkligen vill mensen ska komma bara! Men när du fått mensen så tror jag din cykel återställer sig❤️❤️spännande med återföring! Min 4:e också och är på rd 6 idag! Stimulerad cykel!

• GrönaLjuslyktan

Hej! Här är en till som joinar er andra  ruvare :) Ruvardag 1 med en 6-dagars blastocyst (naturlig cykel). Dock redan börjat morgonen med att gråta över att det inte kommer gå vägen den här gången heller. Vet såklart att det är för tidigt, men har bara så svårt att hålla hoppet uppe efter att jag redan haft 3 återföringar med 5-dagars blastocyst utan någon graviditet. Är det någon som har erfarenhet av 6-dagars / hatching blastocyst? 

Längtar till dagen jag får se ett + på stickan, får höra ett tickande hjärta på tidigt ultraljud, får skriva in mig på MVC, får göra kubb, får berätta för familj, vänner och kollegor, får köpa barnvagn, får bli förälder tillsammans med min sambo. Hoppas detta kommer hända mig. 

• J000ssan
    GrönaLjuslyktan skrev 2024-03-17 08:44:54 följande:

Hej! Här är en till som joinar er andra  ruvare :) Ruvardag 1 med en 6-dagars blastocyst (naturlig cykel). Dock redan börjat morgonen med att gråta över att det inte kommer gå vägen den här gången heller. Vet såklart att det är för tidigt, men har bara så svårt att hålla hoppet uppe efter att jag redan haft 3 återföringar med 5-dagars blastocyst utan någon graviditet. Är det någon som har erfarenhet av 6-dagars / hatching blastocyst? 

Längtar till dagen jag får se ett + på stickan, får höra ett tickande hjärta på tidigt ultraljud, får skriva in mig på MVC, får göra kubb, får berätta för familj, vänner och kollegor, får köpa barnvagn, får bli förälder tillsammans med min sambo. Hoppas detta kommer hända mig. 

Åh vad härligt! Förstår precis dina känslor och känner precis samma! ❤️
    har också haft 3 med blasto och 2 kemiska av dem! 

tyvärr ingen erfarenhet av det! 

när har du TD?❤️❤️
    håller alla tummar för att detta är ditt guldägg 

• GrönaLjuslyktan
    J000ssan skrev 2024-03-17 09:21:09 följande:

Åh vad härligt! Förstår precis dina känslor och känner precis samma! ❤️
    har också haft 3 med blasto och 2 kemiska av dem! 

tyvärr ingen erfarenhet av det! 

när har du TD?❤️❤️
    håller alla tummar för att detta är ditt guldägg 

Hej J000ssan! Även om det är supertråkigt att du också haft 3 tidigare försök, så är jag tacksam att vi hittat varandra, kan kännas så ensamt ibland. Min TD är 1 april, men under de tidigare frysta försöken så har mensen kommit exakt 14 dagar efter ÄL, så kommer jag förbi 25 mars utan att mensen dyker upp så kommer jag ha nått en stor milstolpe. 

När har du TD? Hur känns det för dig denna gången? Något annorlunda jämfört med tidigare gånger? Hoppas hoppas hoppas detsamma för dig ❤️
  • J000ssan
    GrönaLjuslyktan skrev 2024-03-17 10:04:45 följande:
    Hej J000ssan! Även om det är supertråkigt att du också haft 3 tidigare försök, så är jag tacksam att vi hittat varandra, kan kännas så ensamt ibland. Min TD är 1 april, men under de tidigare frysta försöken så har mensen kommit exakt 14 dagar efter ÄL, så kommer jag förbi 25 mars utan att mensen dyker upp så kommer jag ha nått en stor milstolpe. 

När har du TD? Hur känns det för dig denna gången? Något annorlunda jämfört med tidigare gånger? Hoppas hoppas hoppas detsamma för dig ❤️

Detsamma verkligen! Så skönt att ha någon att prata med❤️för jag håller verkligen med!! 

åh okej då håller vi alla tummar för den milstolpen!🙏🙏🙏
    jag har TD 23/3! Har gjort alla FET stimulerade och inte fått mensen förrän jag slutat ta progestoronet! Tycker inte jag känner ngt så spec denna gång, kanske en aning i ryggen nu som sist och svag svag molvärk i någon sekund! Men tar Cyclogest denna gång och tog lutinus de andra så vad som är vad är sååå svårt! men overall känner jag nada! Stressar mig men som sagt! Man vet aldrig ❤️❤️

• GrönaLjuslyktan
    J000ssan skrev 2024-03-17 12:54:45 följande:

Detsamma verkligen! Så skönt att ha någon att prata med❤️för jag håller verkligen med!! 

åh okej då håller vi alla tummar för den milstolpen!🙏🙏🙏
    jag har TD 23/3! Har gjort alla FET stimulerade och inte fått mensen förrän jag slutat ta progestoronet! Tycker inte jag känner ngt så spec denna gång, kanske en aning i ryggen nu som sist och svag svag molvärk i någon sekund! Men tar Cyclogest denna gång och tog lutinus de andra så vad som är vad är sååå svårt! men overall känner jag nada! Stressar mig men som sagt! Man vet aldrig ❤️❤️

Så svårt verkligen, men som du säger, man vet aldrig. Jag håller tummarna för dig så mycket ❤️ 

Jag kör också cyclogest denna gången, inte upplevt några symptom än. De tidigare frysta försöken så var det ?modifierad naturlig cykel? med Ovitrelle både innan och efter ÄL och inget progesteron. Så kanske blir annorlunda nu för mig med mensen också i och med progesteronet. 

Nu håller vi tummarna och hoppas att kommande veckan går förbi snabbt och smärtfritt! 

• J000ssan
    GrönaLjuslyktan skrev 2024-03-17 16:22:10 följande:

Så svårt verkligen, men som du säger, man vet aldrig. Jag håller tummarna för dig så mycket ❤️ 

Jag kör också cyclogest denna gången, inte upplevt några symptom än. De tidigare frysta försöken så var det ?modifierad naturlig cykel? med Ovitrelle både innan och efter ÄL och inget progesteron. Så kanske blir annorlunda nu för mig med mensen också i och med progesteronet. 

Nu håller vi tummarna och hoppas att kommande veckan går förbi snabbt och smärtfritt! 

Tack fina du❤️samma här för dig!!!!

åh okej! Nej samma här, inga symptom direkt! 

aha så man kan ta ovitrelle efter äl med! Visst jag inte?! 

ja de kan ju bli att den kommer först efter man slutat ta om de nu inte är positivt såklart, vilket det bannemaj ska för oss båda🙏🙏

• EFW

Nu börjar jag närma mig testdag 🙈 Har inte vågat ta något mer tjuvtest 😅 Nu när ovittriellen är ute ur systemet känner jag mig som vanligt innan Bim. Förstoppad 😂 Enda skillnaden är att jag inte har samma matlust och känner mig också lite låg. Tror det kan vara den extra dosen progesteron som ställer till det. 

Det enda jag funderar över är om jag är en av dem som får mens efter eller innan testdagen 🤔 Verkar som att det vanligaste är att man får den efter att man slutat med progesteronet. Hur har det varit för er andra som gjort detta innan? 

• J000ssan
    EFW skrev 2024-03-18 06:32:09 följande:

Nu börjar jag närma mig testdag 🙈 Har inte vågat ta något mer tjuvtest 😅 Nu när ovittriellen är ute ur systemet känner jag mig som vanligt innan Bim. Förstoppad 😂 Enda skillnaden är att jag inte har samma matlust och känner mig också lite låg. Tror det kan vara den extra dosen progesteron som ställer till det. 

Det enda jag funderar över är om jag är en av dem som får mens efter eller innan testdagen 🤔 Verkar som att det vanligaste är att man får den efter att man slutat med progesteronet. Hur har det varit för er andra som gjort detta innan? 

Gud så spännande!!!!!!🙏grymt av dig att du håller dig!! K alltså dessa symptom man fiskar efter, man ju blir knäpp!!! Ja du de känns som man inte vet Alls om man får det! Jag har inte fått det på lutinus någon av de 3 andra gångerna. Men med cyclogest kanske det är annorlunda!!! Håller alla tummar för dig så in i bomben❤️❤️
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-03-18 09:27:07 följande:
    Gud så spännande!!!!!!🙏grymt av dig att du håller dig!! K alltså dessa symptom man fiskar efter, man ju blir knäpp!!! Ja du de känns som man inte vet Alls om man får det! Jag har inte fått det på lutinus någon av de 3 andra gångerna. Men med cyclogest kanske det är annorlunda!!! Håller alla tummar för dig så in i bomben❤️❤️
    Haha jag är så rädd för minus så vet knappt hur jag ska klara av att testa alls 😥 Kommer bryta ihop helt om det blir minus, så egentligen skönt med testdag så nära helgen. Då kan man slicka sina sår i fred. ❤️

Tack för att du håller tummarna! Det behövs för känner mig superlåg. ❤️

Hur går det för dig? 🤩
Svar på tråden IVF/ICSI 2024