• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • MarieJonsson
    Razorcrest skrev 2024-04-08 14:23:44 följande:

J000ssan:

Åh, jag beklagar verkligen Hjärta Massa, massa kram till dig HjärtaHjärta  Ta hand om dig och håller tummarna för att nästa undersökning kommer gå jättebra Hjärta

Theremustbeabetterway:

Vad spännande med FET snart! Känner igen känslan av oklarhet och osäkerhet, men det kommer säkert att gå toppen! Hjärta Jag var på UL idag igen. Var så himla nervös att det fortfarande inte hade hänt något inför FET, men idag var slemhinnan 8 mm och äggblåsan 16 mm så blir ovitrelle ikväll! Så FET blir på måndag :) Så då ligger vi ganska nära i tid :)

Så spännande!

Jag ser att många av er skriver att ni tar ovitrelle inför er FET, men som jag förstått det inget som kommer planeras in för mig. Är det någon bakomliggande anledning till att ni får sprutan? Eller är det standard att man får en sådan och jag ett undantag där det inte planeras in?

• Zingostardust

Wow, mkt som hänt här idag!

Sorgliga besked för jossan! Styrkekramar till dig! ❤️?????

För er som ska göra FET, vad kul! Roligt att få följas. Jag gjorde FET i fredags! 

Jag rngde kliniken idag om att ta ovitrelle och ingen progesteron. Hon sa att dom hade samma verkan, att förbereda slemhinnan för graviditet. Ovitrelle tar man också för att förbereda för ägglossning. Det är vad jag vet. Om man kör naturlig cykel kanske man inte behöver ta något? Jag skulle ringa och fråga så du slipper fundera🌸🌸

• BaeA
    Zingostardust skrev 2024-04-08 15:32:52 följande:

Wow, mkt som hänt här idag!

Sorgliga besked för jossan! Styrkekramar till dig! ❤️?????

För er som ska göra FET, vad kul! Roligt att få följas. Jag gjorde FET i fredags! 

Jag rngde kliniken idag om att ta ovitrelle och ingen progesteron. Hon sa att dom hade samma verkan, att förbereda slemhinnan för graviditet. Ovitrelle tar man också för att förbereda för ägglossning. Det är vad jag vet. Om man kör naturlig cykel kanske man inte behöver ta något? Jag skulle ringa och fråga så du slipper fundera🌸🌸

Gjorde också FET i fredags, pirr! Fick TD 20/4, när fick du? Känner ingenting so far. 
  • BaeA
    J000ssan skrev 2024-04-08 10:20:48 följande:

Tyvärr var där inget idag💔💔hade slutat utvecklas i v 4 ngt! Så mest en liten säck! Så nu tar jag piller för att få ut det! är så tom inombords! Men min privata läkare är så fantastiskt! vi Ska göra hysteroskopi hos honom nu! Vill inte höra ngt negativt om detta då jag är otroligt nervös så vill va lyckligt ovetande om hur det känns osv! 

Så tufft och orättvist när man redan kämpar så mycket. skickar kramar till dig ❤️
  • J000ssan

Tack alla fina tjejer för er omtanke❤️❤️❤️så glad man har er och kunna prata med och som förstår precis hur man känner! Är så otroligt tom just nu! Vill bara få ut det och sörja💔💔

• Razorcrest
    MarieJonsson skrev 2024-04-08 15:07:36 följande:

Så spännande!

Jag ser att många av er skriver att ni tar ovitrelle inför er FET, men som jag förstått det inget som kommer planeras in för mig. Är det någon bakomliggande anledning till att ni får sprutan? Eller är det standard att man får en sådan och jag ett undantag där det inte planeras in?

Läkaren sa att enda anledning att ta sprutan är för att kunna tajma FET ordentligt (så det inte krockar med tex en helg eller så). Så tar jag sprutan ikväll har jag ägglossning om två dagar, fem dagar senare är det insättning. Så det blir en vecka mellan sprutan och FET :) 
  • Zingostardust
    BaeA skrev 2024-04-08 16:16:38 följande:
    Gjorde också FET i fredags, pirr! Fick TD 20/4, när fick du? Känner ingenting so far. 
    Vad kul!! Jag har testdag 21a men vi har lite planer då så testar nog dagen innan eller efter :) jag har känt lite molvärk några gånger men inte mkt. Kände mest i fredagskväll efter insättningen. Annars ingenting. Det är vårt sista från frysen så håller verkligen alla tummar å tår för att denna lilla ska klara sig! 🙏

Uppdatera gärna om hur det går och känns för dig. Alltid skönt att bolla med någon Hjärta
  • EmmyLO
    J000ssan: Så tråkigt att höra, beklagar verkligen. Låter klokt att ta tid och utrymme att sörja. Skickar styrka och kramar Hjärta

Nu var det ett tag sen jag skrev eller var inne i tråden.. Blev ett naturligt uppehåll efter äggplocket i februari och i väntan på att få göra FET (har känts som en evighet) men nu har jag typ läst ikapp.

Fick äntligen mens förra veckan och bokades in på ultraljud nu på torsdag. Enligt NC beräknas ägglossning 22 april. Blottar min okunskap, men antar att det är då återföring ska ske om man gör i naturlig cykel. Fick nog det förklarat för mig men jag körde bil just när de ringde och hade fullt sjå med att minnas tiden för ultraljudet...

Så spännande för er som väldigt snart ska få göra återföring. Och er som nyligen gjort återföring! Håller tummarna för er! Har ni förberett/eller ska ni förbereda er på något särskilt sätt?
  • GrönaLjuslyktan
    J000ssan skrev 2024-04-08 10:20:48 följande:

Tyvärr var där inget idag💔💔hade slutat utvecklas i v 4 ngt! Så mest en liten säck! Så nu tar jag piller för att få ut det! är så tom inombords! Men min privata läkare är så fantastiskt! vi Ska göra hysteroskopi hos honom nu! Vill inte höra ngt negativt om detta då jag är otroligt nervös så vill va lyckligt ovetande om hur det känns osv! 

Åh J000ssan, så ledsen för din skull 😔 Massa styrkekramar ❤️

Så bra med en läkare du känner tillit till. 

• J000ssan
    EmmyLO skrev 2024-04-08 18:16:18 följande:
    J000ssan: Så tråkigt att höra, beklagar verkligen. Låter klokt att ta tid och utrymme att sörja. Skickar styrka och kramar Hjärta

Nu var det ett tag sen jag skrev eller var inne i tråden.. Blev ett naturligt uppehåll efter äggplocket i februari och i väntan på att få göra FET (har känts som en evighet) men nu har jag typ läst ikapp.

Fick äntligen mens förra veckan och bokades in på ultraljud nu på torsdag. Enligt NC beräknas ägglossning 22 april. Blottar min okunskap, men antar att det är då återföring ska ske om man gör i naturlig cykel. Fick nog det förklarat för mig men jag körde bil just när de ringde och hade fullt sjå med att minnas tiden för ultraljudet...

Så spännande för er som väldigt snart ska få göra återföring. Och er som nyligen gjort återföring! Håller tummarna för er! Har ni förberett/eller ska ni förbereda er på något särskilt sätt?
    Tack fina du❤️❤️

åh så spännande med återföring! Håller alla tummar❤️
Svar på tråden IVF/ICSI 2024