BaeA skrev 2024-04-09 17:22:31 följande:
Ja precis, det var på eget bevåg efter jag läst ISWTE och ?is my body baby friendly? som jag kände att jag inte ville wasta ett till embryo (gjort två ÅF innan) utan att kolla så att allt stod bra till där nere. läste nämligen att oförklarlig infertilitet kan beror på ureaplamsa och då vill inte embryot implementeras. Men efter behandling är typ sucées rate 85% inom tre IVF eller naturliga cyklar OM det är det som är orsaken. Eftersom vi försökt så länge och jag ändå varit gravid (med min man, men tidigt MF) och gjort abort för över 10 år sedan så kändes det givet att testa. Så det var ett svabb och mensblodstest som jag skickade efter från Grekland.
Men tydligen går det att testa via urin bara, det gjorde min man på en klinik för sexuell hälsa och så fick vi båda en kur då han också fick positivt. Men ingen av oss har haft några symptom eller besvär vilket också är vanligt. Så hoppas verkligen att detta tillsammans med intralipiden är nyckeln för oss!
Spännande med VUL på torsdag, är det för att mäta slemhinnan, hoppas allt ser bra ut så att du också får ruva snart.
Klokt! Blir som tidigare nämnt inspirerad av att du är så företagsam. Jag googlade runt lite för att se om det går att testa för Ureaplasma här hemma i Sverige men hittar inga kliniker som gör det, men Mycoplasma (men det nämns bara i ISWTE i förhållande till spermakvalitet). Var det därför du gjorde det via Grekland? Men din man testade hos klinik i Sverige?
Jag hoppas verkligen att det var infektionen som varit boven i dramat, som nu är borta ur bild, och håller tummarna att det är er tur nu!
Ja, jag antar att det bara är för att mäta slemhinnan. Smånervöst, och lite orolig att de ska hitta ett nytt myom eller liknande. Men försöker att inte oroa mig i onödan.