• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • LinneaWookie
    AliciaNN skrev 2024-04-10 07:39:02 följande:
    Samma här, jag har fått de starkaste resultaten dagtid eller kväll, typ aldrig på morgonen. Jag tänker att jag kommer testa så ofta jag kan!! Det känns ju verkligen viktigt den här gången att veta exakt när ÄL är så allt blir så optimalt som möjligt inför FET Solig
    Oj wow, det var ett bra tips! Det har jag inte fått höra förut, tack för det{#emotions_dlg.flower}

Just nu går jag och väntar på min mens så vi kan komma framåt här och få göra vårt FET någon gång....Har två små 2-dagars i frysen så en liten chans finns det ju ändå även om det kunde varit bättre.

Väntade en månad efter ÄP av olika anledningar (livspusslet/mycket som hände den månaden etc) och mensen efter ÄP kom drygt en vecka för tidigt vilket kanske inte var jättekonstigt med tanke på alla hormoner.

Har haft extrem "PMS" dessa två månader, som jag inte brukar ha annars....En massa finnar, EXTREMT uppsvullen/gasig/konstig mage, och lite annat strul.

Den förra mensen kom 9/3 och jag brukar annars få runt 15-16e i varje månad.
    Nu är det 15e och nästa har inte kommit än. Har dock haft PMS-liknande symtom i nästan 2v. Kul! Obestämd
  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-04-15 12:50:58 följande:
    Oj wow, det var ett bra tips! Det har jag inte fått höra förut, tack för det{#emotions_dlg.flower}

Just nu går jag och väntar på min mens så vi kan komma framåt här och få göra vårt FET någon gång....Har två små 2-dagars i frysen så en liten chans finns det ju ändå även om det kunde varit bättre.

Väntade en månad efter ÄP av olika anledningar (livspusslet/mycket som hände den månaden etc) och mensen efter ÄP kom drygt en vecka för tidigt vilket kanske inte var jättekonstigt med tanke på alla hormoner.

Har haft extrem "PMS" dessa två månader, som jag inte brukar ha annars....En massa finnar, EXTREMT uppsvullen/gasig/konstig mage, och lite annat strul.

Den förra mensen kom 9/3 och jag brukar annars få runt 15-16e i varje månad.
    Nu är det 15e och nästa har inte kommit än. Har dock haft PMS-liknande symtom i nästan 2v. Kul! Obestämd
    Men oj så jobbigt 😩
    Har du nån känsla för när du kan ja haft ä? 

Jag ska få mens i morgon och är också så rädd att gå över tiden. Vet ju att jag kommer börja hoppas på att ett mirakel ska ha skett. 
  • Grunkemoj
    Zingostardust skrev 2024-04-12 18:07:40 följande:

Hur går det för alla ruvare? :)  Ruvardag 7 nu och sååå sugen på att testa. Har dock kvar ovitrelle sprutan ännu. Inga direkta symtom. Trött som aldrig förr idag och flåsig när jag går och pratar samtidigt. Det är väl det....hoppas på att det är goda tecken. Imorgon är dagen jag vid förra gången fick mensvärk och 2 dagar senare kom blödningarna. Så är lite nervös inför nästa vecka. 🌸🌸

Oo så spännande. Är också SUPERTRÖTT verkligen. ÅF av två embryon 30/3 så jag har ruvat ett tag. Testade positivt i torsdags 11/4 med clearblue digitala 2-3 veckor. Officiella festdagen enligt rpc Uppsala är 18/4 har jag för mig, så jag hoppas på 3+ på det testet. Även första gången vi fått något öht till frysen den här gången så nu undrar vi ju om det är en eller två där inne Cool. mycket mindre värkt den här gången än sist jag fick å, hade blödningar innan testdag då också. Har hittills mått bra. känner igen mig i det där att tänka att samma sak ska hända igen, hade blödningar just den här veckan senaste gången också. håller andan!

Hoppas verkligen att det lyckas för dig nu!

• Razorcrest

Nu har jag gjort min allra första FET! Var så sjukt pirrig och haft massor av positiva känslor i kroppen så hoppas verkligen det fortsätter så :) Känns så märkligt nu att bara fortsätta sitt liv som vanligt haha. Hade ett möte direkt efter på jobbet och det var inte lite svårt att fokusera. Lyckas ni hålla er sysselsatta och tänka på annat?

Håller tummarna för er alla var än ni befinner er i processen Hjärta

• Sunny90

Hade igår testdag, men även vårt tredje FET misslyckades. Så nedslåend. Vi har dock ett embryo kvar i frysen så hoppas så innerligt på det nu.

Tog sista Cyclogest i lördags kväll men har fortfarande inte fått någon blödning än, någon som känner igen och vet hur länge det kan dröja? Tidigare gånger har jag alltid fått blödning någon eller några dagar innan testdag, så detta lämna annorlunda och ovant?

• Zingostardust
    Louieee skrev 2024-04-14 21:15:52 följande:

Hej! Skrev i tråden för några veckor sen. Fick tillbaka en 3 dagars ET den 28e, fick mens i torsdags och testade negativt på testdagen i fredags. Jag får starta direkt igen och ska börja testa för ägglossning nästa vecka. Är det någon annan här inne som gjort FET i naturlig cykel direkt efter en misslyckad ET? 😊 isåfall, när kom ägglossningen? Vart cykeln rubbad efter hormonerna och äggplocket? 

Vi gjorde FET den här gången efter misslyckad ET. Fick kemisk graviditet vid ET. Trodde jag skulle behöva vänta en cykel, men fick köra direkt. Min ägglossning var lite försenad så fick gå på några extra vaginala ultraljud. Jag valde att göra ultraljud istället för ägglossningsstickor hemma. Jag vet inte om allt var lite rubbat som gjorde att det blev försenat eller om det var min naturliga cykel som förr i tiden var lite mer oregebunden. 

Stort lycka till din nästa insättning :)
  • Zingostardust
    Grunkemoj skrev 2024-04-15 15:11:43 följande:

Oo så spännande. Är också SUPERTRÖTT verkligen. ÅF av två embryon 30/3 så jag har ruvat ett tag. Testade positivt i torsdags 11/4 med clearblue digitala 2-3 veckor. Officiella festdagen enligt rpc Uppsala är 18/4 har jag för mig, så jag hoppas på 3+ på det testet. Även första gången vi fått något öht till frysen den här gången så nu undrar vi ju om det är en eller två där inne Cool. mycket mindre värkt den här gången än sist jag fick å, hade blödningar innan testdag då också. Har hittills mått bra. känner igen mig i det där att tänka att samma sak ska hända igen, hade blödningar just den här veckan senaste gången också. håller andan!

Hoppas verkligen att det lyckas för dig nu!

Stort grattis till dig!!! Hjärta Åh vad spännande med två st! Får man fråga varför det blev två vid en insättning den här gången? Jag känner också mkt mindre symtom denna gång. Men är svårt att veta vad som är vad då jag körde direkt efter hormonstimulering och använde progesteron förra gången. Men hittills ingen ordentlig mensvärk eller blödning iallafall. Så håller tummarna att det är något där som vill hålla sig kvar den här gången. :)
  • Anonym (J)

Hej, jag har skrivit ett par inlägg tidigare, men tog en paus från tråden då jag blev så ledsen efter misslyckad ET för ett par månader sedan. Nu RD 6 efter FET och fick ett + imorse på tidigt test, kan knappt förstå att det är sant, nu hoppas jag bara att inget händer och att det fortsätter vara positivt på TD. 

Det är ganska surrealistiskt med alla känslor upp och ned, förhoppning och förtvivlan som man själv känner och som jag också ser i era inlägg. Jag hoppas så innerligt att det går hela vägen för alla här inne. Tack för att ni alla delar med er och tack för att jag får följa er här ❤️

• EFW
    Louieee skrev 2024-04-15 10:44:06 följande:
    Okej, ja absolut 🙌🥰 då blir det FET för dig om några veckor alltså?
    Ja förhoppningsvis kommer mensen snart så man kan börja hålla utkik efter äl 😅 Får se hur man ska hantera ruvarperioden denna gång. Ta tester varje dag eller vänta på mens och testdag 🤔
  • EFW
    Anonym (J) skrev 2024-04-15 22:17:54 följande:

Hej, jag har skrivit ett par inlägg tidigare, men tog en paus från tråden då jag blev så ledsen efter misslyckad ET för ett par månader sedan. Nu RD 6 efter FET och fick ett + imorse på tidigt test, kan knappt förstå att det är sant, nu hoppas jag bara att inget händer och att det fortsätter vara positivt på TD. 

Det är ganska surrealistiskt med alla känslor upp och ned, förhoppning och förtvivlan som man själv känner och som jag också ser i era inlägg. Jag hoppas så innerligt att det går hela vägen för alla här inne. Tack för att ni alla delar med er och tack för att jag får följa er här ❤️

Grattis! 😍 Är det en 5 dagars du ruvat på? 
Svar på tråden IVF/ICSI 2024