• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • LinneaWookie
    Anonym (J) skrev 2024-04-15 22:17:54 följande:

Hej, jag har skrivit ett par inlägg tidigare, men tog en paus från tråden då jag blev så ledsen efter misslyckad ET för ett par månader sedan. Nu RD 6 efter FET och fick ett + imorse på tidigt test, kan knappt förstå att det är sant, nu hoppas jag bara att inget händer och att det fortsätter vara positivt på TD. 

Det är ganska surrealistiskt med alla känslor upp och ned, förhoppning och förtvivlan som man själv känner och som jag också ser i era inlägg. Jag hoppas så innerligt att det går hela vägen för alla här inne. Tack för att ni alla delar med er och tack för att jag får följa er här ❤️

Åhhh stort grattisHjärtaHåller alla tummar att det går bra denna gång! Statistiken är på din sida{#emotions_dlg.flower}
  • Razorcrest
    Anonym (J) skrev 2024-04-15 22:17:54 följande:

Hej, jag har skrivit ett par inlägg tidigare, men tog en paus från tråden då jag blev så ledsen efter misslyckad ET för ett par månader sedan. Nu RD 6 efter FET och fick ett + imorse på tidigt test, kan knappt förstå att det är sant, nu hoppas jag bara att inget händer och att det fortsätter vara positivt på TD. 

Det är ganska surrealistiskt med alla känslor upp och ned, förhoppning och förtvivlan som man själv känner och som jag också ser i era inlägg. Jag hoppas så innerligt att det går hela vägen för alla här inne. Tack för att ni alla delar med er och tack för att jag får följa er här ❤️

Wow, stort grattis! Så härligt att höra! Hjärta Håller tummarna för att allt går bra för er. Har du haft några känningar? :)
  • BaeA

Hej,
    Jag testade precis på RD11 och precis som jag misstänkt så var det negativt även denna gång. De två senaste gångerna när jag har gjort FET har min mens kommit även om jag använt utrogestan, men inte denna gång. Den borde dykt upp i söndags, kände även lite kramper under helgen men den kom aldrig.

Har officiell testdag på lördag, men var med en fem dagars och testa tidigt, så finns inget hopp för mig! Har dock fortfarande 2 kvar i frysen. Men måste sätta en ordentlig plan.

Ska vara med på ett seminarium med en klinik i UK i morgon som ska vara experter på överaktivt immunförsvar. Så även om detta är ett nederlag så känns bra att redan nu ha något ?nästa steg? för mig och min man. Så får jag ringa kliniken på fredag och fråga vad de tycker vi ska göra. Öka doser/lägga till. 

Håller tummarna för alla er andra som ruvar eller precis gjort ÅF! 

• Louieee

Zingostardust:
    Okej, smart ändå! Jag har ett inbokat ultraljud nu den 23e men jag tror inte att jag får välja på att bara gå på ultraljud. Barnmorskan sa att jag skulle testa med ägglossningstester 😊

EFW:
    Jag kan ju inte hålla mig, jag testade varje dag nu vid ET och kommer göra det nästa gång också 🙈 klarar inte av att vänta. Ville först se att ovitrellen gick ur kroppen och sen kunde jag inte sluta haha. 

• GrönaLjuslyktan
    BaeA skrev 2024-04-16 18:36:46 följande:

Hej,
    Jag testade precis på RD11 och precis som jag misstänkt så var det negativt även denna gång. De två senaste gångerna när jag har gjort FET har min mens kommit även om jag använt utrogestan, men inte denna gång. Den borde dykt upp i söndags, kände även lite kramper under helgen men den kom aldrig.

Har officiell testdag på lördag, men var med en fem dagars och testa tidigt, så finns inget hopp för mig! Har dock fortfarande 2 kvar i frysen. Men måste sätta en ordentlig plan.

Ska vara med på ett seminarium med en klinik i UK i morgon som ska vara experter på överaktivt immunförsvar. Så även om detta är ett nederlag så känns bra att redan nu ha något ?nästa steg? för mig och min man. Så får jag ringa kliniken på fredag och fråga vad de tycker vi ska göra. Öka doser/lägga till. 

Håller tummarna för alla er andra som ruvar eller precis gjort ÅF! 

Åh BaeA, så otroligt tråkigt :( Hoppas hoppas hoppas på de 2 i frysen ❤️  Intressant med överaktivt immunförsvar seminarium, tack för att du delar med dig. 
  • LMSM
    Jag har bestämt mig för att köra nästa runda i juni, det verkar som om jag ska hinna då den är beräknad kring 4e juni. Känns bra att få lite extra tid att boosta kroppen även om exakt alla läkare säger att ingenting jag gör spelar roll hehe.

Jag har dock sjukt mkt ångest över det här med protokollet. 
    Har bestämt att vi ska testa korta igen då det var ett år sen senast. 
    Antagligen blir det även en kombo av Gonal F och menopour samt dubbel trigger... ( aldrig testat tidigare)

Nu till dosen. Jag har ju haft  höga doser hormon på grund av mitt amh, 0,71. 
    Första gångerna med kosta 375 gonal f eller menopour och sedan långa med 375 eller 450 gonal f. 

Läkaren på CvL rekommenderar att fortsätta med hög dos dvs 375 alt 450 då det handlar om att få ut så mkt ägg som det går. Jag är ju så himla rädd att det är så att den höga dosen drar ner kvaliteten. Många på Reddit pratar om att bränna äggen. vad det innebär vet jag inte hehe. 

Är det någon här med mitt amh eller i alla fall liknande som får en lite lägre dos än mig? INTE mild där man satsar på enstaka ägg utan där man anser att en hormondos runt 250-300 räcker för att få ut många men bättre ägg?

Jag vill ju inte heller riskera att slösa en omgång och få 2-3 ägg som alla ändå har samma dåliga kvalitet som de jag får ut med 375-450!

Läkarna tycker att jag borde lita på dom såklart och kanske är det klokast. Men samtidigt har det ju inte fungerat. Ska man satsa på att få ut många ägg och hoppas att det bara behövs fler för att hitta det bra eller sänka dosen riskera kvantiteten och hoppas på att det kan påverka kvaliteten till det bättre. HOPPAS alltså det kanske inte allt spelar ngn roll och då har jag bara färre ägg att räkna med...
  • LinneaWookie
    EFW skrev 2024-04-15 12:59:54 följande:
    Men oj så jobbigt 😩
    Har du nån känsla för när du kan ja haft ä? 

Jag ska få mens i morgon och är också så rädd att gå över tiden. Vet ju att jag kommer börja hoppas på att ett mirakel ska ha skett. 
    Fick mens idag och har fått Letrozol utskrivet som jag ska ta dag 3-7. Någon som har erfarenhet av Letrozol och IVF?Skäms
    Jag har bara kört i naturlig cykel innan utan någon som helst medicinering så jag vet inte alls.
  • Grunkemoj
    Zingostardust skrev 2024-04-15 18:44:41 följande:
    Stort grattis till dig!!! Hjärta Åh vad spännande med två st! Får man fråga varför det blev två vid en insättning den här gången? Jag känner också mkt mindre symtom denna gång. Men är svårt att veta vad som är vad då jag körde direkt efter hormonstimulering och använde progesteron förra gången. Men hittills ingen ordentlig mensvärk eller blödning iallafall. Så håller tummarna att det är något där som vill hålla sig kvar den här gången. :)

Tack :) är så fruktansvärt nojig eftersom jag aldrig gått längre än till vecka 6. Så varje dag utan blödning känns som en seger. Helt sjuka känslor verkligen. 

har haft mer ont idag och varit väldigt trött, så vi får se hur det artar sig. 

Vi har genomgått tre sprutomgångar. Första omgången blev det ingenting alls. Andra gången återföring av 2dagars men inget till frysen. Eftersom vi inte fått något till frysen någon av gångerna ville läkarna återföra två, vilket vi var ok med. Vi har alltid fått göra icse och inte ivf också. 

men den här gången, när vi återfört två st av 7, visar det sig att vi dessutom fått två till frysen  Så nu är vi lite extra hoppfulla över att det ska gå vägen såklart. 

går på progesteron nu med. Vet inte när jag ska sluta med det. Har inte fått något besked, får väl höra mig för. 

hoppas verkligen att ni lyckas! 

var går ni på behandling?

• Zingostardust
    Grunkemoj skrev 2024-04-17 21:06:36 följande:

Tack :) är så fruktansvärt nojig eftersom jag aldrig gått längre än till vecka 6. Så varje dag utan blödning känns som en seger. Helt sjuka känslor verkligen. 

Vi har genomgått tre sprutomgångar. Första omgången blev det ingenting alls. Andra gången återföring av 2dagars men inget till frysen. Eftersom vi inte fått något till frysen någon av gångerna ville läkarna återföra två, vilket vi var ok med. Vi har alltid fått göra icse och inte ivf också. 

men den här gången, när vi återfört två st av 7, visar det sig att vi dessutom fått två till frysen  Så nu är vi lite extra hoppfulla över att det ska gå vägen såklart. 

går på progesteron nu med. Vet inte när jag ska sluta med det. Har inte fått något besked, får väl höra mig för. 

Jag förstår verkligen nojigheten och känslan av seger varje dag! Håller tummarna för er nu!!! Det låter ju lovande att du är trött och hoppas det onda är växtvärk 🥰 

Ok. Tack för att du delar med dig! 

Har inte gjort icse  men till mig sa dom att fortsätta med progesteron tills första ultraljudet har jag för mig. Vi kom ju inte så långt, så jag minns inte riktigt. Den här gången kör vi inte progesteron. 

Tack! Svårt att inte vara lite orolig, men håller tummarna att det går bra! Har plussat tidigare i veckan så något finns där. Hoppas bara det håller sig kvar. Har testdag på söndag så ska testa imorgon och ringa in då och meddela. 😍

Vi går på sophiahemmet i sthlm. Ni då? 

• LMSM
    Grunkemoj skrev 2024-04-17 21:06:36 följande:

Vilken otroligt resultat vid tredje omgången!
    Gjorde du någon förändring innan eller var det något annat protokoll?
Svar på tråden IVF/ICSI 2024