• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • theremustbeabetterway

Jag tror att jag kanske kanske fick ett litet positivt streck idag 5 dagar efter återföring. Känner mig överväldigad av det första positiva testet på nästan ett år. 2 IVF, 4 återföringar och 2 missfall. Vill så himla gärna att det är dags nu.

• Sand13

Är ny inom fertilitetsutredning. Fick resultat 9,1 på P-AMH. Har inte fått återkoppling då vi väntar på att sambon har ett till spermaprov att lämna, men jag såg mitt resultat nu i 1177. Är det bra/normalt/dåligt? 

• Grunkemoj
    Zingostardust skrev 2024-04-18 07:48:57 följande:
    Jag förstår verkligen nojigheten och känslan av seger varje dag! Håller tummarna för er nu!!! Det låter ju lovande att du är trött och hoppas det onda är växtvärk 🥰 

Ok. Tack för att du delar med dig! 

Har inte gjort icse  men till mig sa dom att fortsätta med progesteron tills första ultraljudet har jag för mig. Vi kom ju inte så långt, så jag minns inte riktigt. Den här gången kör vi inte progesteron. 

Tack! Svårt att inte vara lite orolig, men håller tummarna att det går bra! Har plussat tidigare i veckan så något finns där. Hoppas bara det håller sig kvar. Har testdag på söndag så ska testa imorgon och ringa in då och meddela. 😍

Vi går på sophiahemmet i sthlm. Ni då? 

Tur jag köpte många test sist. Testar lite nu och då för att se att det håller i sig 🤭

linjerna är så mycket starkare än själva kontrollinjen. Tänker att det kan tyda på att det är två där inne kanske.. får se. tid för ul 10/5. 

åh grattis till dig! Håller tummarna för er nu ❤️

vi går på roc Uppsala via Gävle sjukhus. Bor i norra Hälsingland. Så det har varit en himla resa det här 😅

• EFW
    theremustbeabetterway skrev 2024-04-18 11:57:01 följande:

Jag tror att jag kanske kanske fick ett litet positivt streck idag 5 dagar efter återföring. Känner mig överväldigad av det första positiva testet på nästan ett år. 2 IVF, 4 återföringar och 2 missfall. Vill så himla gärna att det är dags nu.

Åååå grattis! ❤️😊 Vilken härlig känsla 🥰
  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-04-17 13:42:26 följande:
    Fick mens idag och har fått Letrozol utskrivet som jag ska ta dag 3-7. Någon som har erfarenhet av Letrozol och IVF?Skäms
    Jag har bara kört i naturlig cykel innan utan någon som helst medicinering så jag vet inte alls.

Men så skönt! Min kom nu på morgonen 😍 
    Jag har ingen erfarenhet av Letrozol, har du lyckats få nån info om vad den ska göra? 

Har du fått tid för ul?  😊

• Razorcrest

Theremustbeabetterway:

Stort, stort grattis!! Vad roligt Hjärta Hoppas verkligen det är er tur nu!

Linneawookie:

Jag tog letrozol innan FET :) Jag har svårt att ägglossa av mig själv och letrozolen hjälper min kropp att producera en äggblåsa och tjock slemhinna. Så det kanske är för att kunna tajma bättre och säkerställa att kroppen gör det den ska? :)

LMSM:

Vad skönt att du landat i att köra igång i juni! Förstår att det måste vara jättesvårt att veta och känna sig bekväm med processen framåt, speciellt om ni redan provat samma protokoll. Ibland kan dock samma protokoll ge väldigt olika resultat, så hoppas att det blir jättebra oavsett vad ni landar i Hjärta Dock är det jättebra att läsa på och ifrågasätta mycket. Jag har lärt mig nu att mycket av IVF-processen handlar om att stå upp för det du tror är rätt. Jag fick tex först en FET-cykel helt utan medicin, trots att det står tydligt i min journal att jag inte ägglossar själv. Jättemärkligt. Men jag stod på mig och fick dem att ändra beslutet, vilket jag är glad för :) Heja dig!

• LinneaWookie
    theremustbeabetterway skrev 2024-04-18 11:57:01 följande:

ÅHHHH vad härligt, GRATTIS! Håller verkligen alla tummar för dig!HjärtaSkrattande
    Det låter nästan exakt som det var för mig vid vårt första barn, vi hade också 4 återföringar och 2 missfall i bagaget innan det äntligen gick vägen och det resulterade i vår fantastiska lilla son som snart fyller 4.
  • LinneaWookie
    EFW skrev 2024-04-19 05:56:33 följande:

Men så skönt! Min kom nu på morgonen 😍 
    Jag har ingen erfarenhet av Letrozol, har du lyckats få nån info om vad den ska göra? 

Har du fått tid för ul?  😊

Yay vad härligt!

Jag är lite osäker eftersom jag brukar få ÄL och ha regelbunden cykel men tror att min hormonstimulering innan äggplocket fuckade upp allt lite så vi ville bara vara extra säkra på att vi gjort allt vi kan för att optimera, och då föreslog de Letrozol och skrev ut direkt.
    Tror att det är ett östrogenhämmande medel som gör att ägglossningen ska bli "starkare"/att äggblåseutvecklingen stimuleras, men är lite osäker på hur det faktiskt går till.

Har UL inbokat 26/4 Glad
  • EFW
    Louieee skrev 2024-04-16 18:50:25 följande:

Zingostardust:
    Okej, smart ändå! Jag har ett inbokat ultraljud nu den 23e men jag tror inte att jag får välja på att bara gå på ultraljud. Barnmorskan sa att jag skulle testa med ägglossningstester 😊

EFW:
    Jag kan ju inte hålla mig, jag testade varje dag nu vid ET och kommer göra det nästa gång också 🙈 klarar inte av att vänta. Ville först se att ovitrellen gick ur kroppen och sen kunde jag inte sluta haha. 

Hahaha Ja jag testade också massor vid mitt misslyckade ET. Och nu har jag beställt fler stickor inför FET. 😂 Så kommer nog också testa från dagen efter insättning fram till bim eller testdag även om det bli naturlig cykel 😁
  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-04-19 10:53:56 följande:
    Yay vad härligt!

Jag är lite osäker eftersom jag brukar få ÄL och ha regelbunden cykel men tror att min hormonstimulering innan äggplocket fuckade upp allt lite så vi ville bara vara extra säkra på att vi gjort allt vi kan för att optimera, och då föreslog de Letrozol och skrev ut direkt.
    Tror att det är ett östrogenhämmande medel som gör att ägglossningen ska bli "starkare"/att äggblåseutvecklingen stimuleras, men är lite osäker på hur det faktiskt går till.

Har UL inbokat 26/4 Glad
    Ja men bra man gör allt som går 👏🏻😁 

Jag har nog ul den 29 om inget ändras 😊
Svar på tråden IVF/ICSI 2024