• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EmmyLO
    Louieee skrev 2024-05-06 12:31:25 följande:
    Tack så mycket! Känns helt overkligt 😍🧡 

EmmyLo: Tack 🙏 Ja det är lite lugnande även om det är tidigt, bara rivardag 6 idag så mycket kan hända. Men känns otroligt 🙌😍
    Jag känner likadant - tidigt här också och vågar inte hoppas för mycket. Men samtidigt vill jag tillåta mig själv att vara jätteglad och inte fokusera alltför mycket på alla om och men. Svår balansgång ibland! Oavsett så ser jag det här som en stor delseger - att jag kunde bli gravid. Bara det har känts som en oerhörd lättnad.
  • Louieee
    EmmyLO skrev 2024-05-06 16:08:03 följande:
    Jag känner likadant - tidigt här också och vågar inte hoppas för mycket. Men samtidigt vill jag tillåta mig själv att vara jätteglad och inte fokusera alltför mycket på alla om och men. Svår balansgång ibland! Oavsett så ser jag det här som en stor delseger - att jag kunde bli gravid. Bara det har känts som en oerhörd lättnad.
    Precis så, nu vet jag att jag kan bli gravid 🙌 men dom ska såklart stanna där dom är 💪 man får tänka att det kommer gå bra 🥰 vilken ruvardag är du på? 
  • EFW
    Louieee skrev 2024-05-06 12:31:25 följande:
    Tack så mycket! Känns helt overkligt 😍🧡 

EmmyLo: Tack 🙏 Ja det är lite lugnande även om det är tidigt, bara rivardag 6 idag så mycket kan hända. Men känns otroligt 🙌😍
    Förstår det, men detta käns som en turmånad 👏🏻😍❤️ Hoppas vi ses i en bf januari 2025 tråden 😍
  • Louieee
    EFW skrev 2024-05-06 17:05:14 följande:
    Förstår det, men detta käns som en turmånad 👏🏻😍❤️ Hoppas vi ses i en bf januari 2025 tråden 😍
    Ja det hoppas jag verkligen 😍 måste bli så 🧡 
    Hur mår du idag? Ska du testa varje dag nu? ☺️
  • EFW
    Louieee skrev 2024-05-06 17:47:58 följande:
    Ja det hoppas jag verkligen 😍 måste bli så 🧡 
    Hur mår du idag? Ska du testa varje dag nu? ☺️
    Jag mår bra 😊 Känner mig hoppfull än så länge 🤞😍
    Jag tänkte testa ut ovitrellen, imorse var det ff ett svagt positivt. Har vanliga testet denna gång på 25 så kanske det inte sitter i lika länge som sist 😅 Men hoppas på ett omslag till bebis streck i helgen ❤️
  • Louieee
    EFW skrev 2024-05-07 06:31:43 följande:
    Jag mår bra 😊 Känner mig hoppfull än så länge 🤞😍
    Jag tänkte testa ut ovitrellen, imorse var det ff ett svagt positivt. Har vanliga testet denna gång på 25 så kanske det inte sitter i lika länge som sist 😅 Men hoppas på ett omslag till bebis streck i helgen ❤️
    Vad skönt 🙌 jag är också hoppfull 🙏 så spännande! Kul att få följa 🥰
  • LinneaWookie

Vad har ni andra fått för skumma biverkningar/symtom av Cyclogest?
    Jag är på ruvardag 8 med en 2-dagars, och får mensliknande smärtor ibland och har bitvis känt att det typ "drar och spänner" i den regionenDrömmer
    Man läser ju in i alla symtom som en galning nu men jag minns inte vad jag hade för symtom sist, det var så länge sen...

• EFW
    LinneaWookie skrev 2024-05-07 10:17:16 följande:

Jag är på ruvardag 8 med en 2-dagars, och får mensliknande smärtor ibland och har bitvis känt att det typ "drar och spänner" i den regionenDrömmer
    Man läser ju in i alla symtom som en galning nu men jag minns inte vad jag hade för symtom sist, det var så länge sen...

Jag har inga denna gång, sist vid äggplock och ET hade jag massor 😊 

Låter ju lovande, har du/ska du testa nått? 😊
  • LinneaWookie
    EFW skrev 2024-05-07 12:11:00 följande:
    Jag har inga denna gång, sist vid äggplock och ET hade jag massor 😊 

Låter ju lovande, har du/ska du testa nått? 😊
    Ja jag lär testa innan officiell TD i alla fall. Detta är ett FET så det finns inga risk för spår av sprutor och så.
    Tror jag kommer testa om ett par dagar, kan nog inte vänta längre än såDrömmer
    Sist jag gjorde detta (och det faktiskt resulterade i ett barnHjärta) var 2019-2020 så jag minns inga tidiga symtom alls....

Håller alla tummar för dig!
  • Louieee
    LinneaWookie skrev 2024-05-07 10:17:16 följande:

Jag tar cyclogest trots FET men jag tror inte att något utav det jag känner är kopplat till det. Har ömma bröst som ömmar mer och mer, idag är även bröstvårtorna ömma. Får mensvärk till och från som ibland är mild och ibland ganska kraftig, är helt säker på att det är graviditetssymptom ☺️ hade stickngar ungefär vid tiden när embryot skulle fäst. 🥰
Svar på tråden IVF/ICSI 2024