• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-05-07 13:41:17 följande:
    Ja jag lär testa innan officiell TD i alla fall. Detta är ett FET så det finns inga risk för spår av sprutor och så.
    Tror jag kommer testa om ett par dagar, kan nog inte vänta längre än såDrömmer
    Sist jag gjorde detta (och det faktiskt resulterade i ett barnHjärta) var 2019-2020 så jag minns inga tidiga symtom alls....

Håller alla tummar för dig!

Jag gör också FET 😊 Men fick ta ovitrelle vid äl ändå. Så testar ut den nu redan. Min testdag är den 19/5 när är din? 

Håller tummarna för oss 🥰

• LinneaWookie
    EFW skrev 2024-05-07 18:04:03 följande:

Jag gör också FET 😊 Men fick ta ovitrelle vid äl ändå. Så testar ut den nu redan. Min testdag är den 19/5 när är din? 

Håller tummarna för oss 🥰

14/5 😅😅😅😅❤️
    Hur känns väntan för dig? Jag känner mig konstigt hoppfull denna gång men försöker att inte hoppas för mycket....
  • EmmyLO
    Louieee skrev 2024-05-06 16:17:45 följande:
    Precis så, nu vet jag att jag kan bli gravid 🙌 men dom ska såklart stanna där dom är 💪 man får tänka att det kommer gå bra 🥰 vilken ruvardag är du på? 

Åh det hoppas jag också, och håller verkligen tummarna för oss båda 🙏 RD 12 idag, ringde till kliniken idag för att informera om positivt test - kändes overkligt att säga det högt i telefon. Började böla när BM grattade och frågade hur det kändes 😅 Har du ringt din klinik? 😊

• Louieee
    EmmyLO skrev 2024-05-07 19:27:22 följande:

Åh det hoppas jag också, och håller verkligen tummarna för oss båda 🙏 RD 12 idag, ringde till kliniken idag för att informera om positivt test - kändes overkligt att säga det högt i telefon. Började böla när BM grattade och frågade hur det kändes 😅 Har du ringt din klinik? 😊

Åh! Jag förstår dig! Jag kommer bryta ihop när jag ska meddela graviditeten 😭😅😍 skönt att ha kommit dit 🙌 fick du tid för vul? 😊 
    Nej jag har officiell testdag på ruvardag 13, alltså på måndag så är hela 6 dagar kvar!!!! 😁 känns så långt bort! 
  • Sola13

Idag (5+2) tog jag ett nytt test, som visade Gravid 3+, har ju så svårt att lita på detta men nu ska jag sluta testa i alla fall och försöka vara glad för här och nu ❤️❤️

• LinneaWookie
    Sola13 skrev 2024-05-08 06:30:50 följande:

Idag (5+2) tog jag ett nytt test, som visade Gravid 3+, har ju så svårt att lita på detta men nu ska jag sluta testa i alla fall och försöka vara glad för här och nu ❤️❤️

Åh grattis 🥹🥹❤️Wow!
  • Louieee

Grattis 🧡🧡 helt rätt, njut nu 🥰
  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-05-07 18:16:33 följande:
    14/5 😅😅😅😅❤️
    Hur känns väntan för dig? Jag känner mig konstigt hoppfull denna gång men försöker att inte hoppas för mycket....
    Så spännande 😍 Samma här faktiskt, kanske är det våren som hjälper till 😊 Jag hoppas också att det är nu det händer ❤️
  • EmmyLO
    Louieee skrev 2024-05-07 19:38:06 följande:
    Åh! Jag förstår dig! Jag kommer bryta ihop när jag ska meddela graviditeten 😭😅😍 skönt att ha kommit dit 🙌 fick du tid för vul? 😊 
    Nej jag har officiell testdag på ruvardag 13, alltså på måndag så är hela 6 dagar kvar!!!! 😁 känns så långt bort! 
    Förstår att det känns långt bort, men sen vips så kommer måndag ha kommit! :)

Jag fick tid 31/5 - det känns också långt bort. Är så fruktansvärt nervös och orolig hela tiden. Har beställt hem fler test för att kunna fortsätta testa när oron blir olidlig. Hoppas på att det ska ge med sig, och att det inte ska fortsätta kännas såhär nervöst och läskigt.
  • EmmyLO

Vad fint att höra, Sola! Glad över att du känner dig redo att sluta testa och bara ska försöka fokusera på att vara glad. Förebild! Hjärta

4+4 idag och är inte alls där än... 
Svar på tråden IVF/ICSI 2024