• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Razorcrest
    EmmyLO skrev 2024-05-02 20:02:31 följande:

Tack så mycket Razorcrest! 🥹 Är jätteglad för dig också! ❤️ Har det börjat sjunka in? Hur mår du, utöver oron? Tänker mig att oron nog är helt naturlig i och med att vägen hit har varit svår och utmanande, men hoppas att vi båda ska finna lite ro snart. Min sambo har fortfarande så svårt att ta in detta och ?vill vänta in test på officiella testdagen?, hehe. 

Hur gjorde du förresten med proggisarna, slutade du på officiella testdagen?

Det känns fortfarande overkligt! Är så glad och tacksam och samtidigt så orolig, en riktigt bergochdalbana haha. Tror som du säger att det blir mer påtagligt och som att mer "står på spel" när man genomgått IVF. Jag mår annars bra :) Har haft molvärk till och från enda sen insättningen och för typ en vecka sedan blev mina bröst också riktigt ömma. Hur mår du? Har du haft några känningar? Hjärta

Jag ringde och kollade med Livio och de var så lugna och trygga i det beslutet så då valde jag också att vara det :) Tänker att de har gjort detta så mycket, med goda resultat, så borde lita på dem. Tror oron ibland tar över lite för mycket. 
  • EFW
    EmmyLO skrev 2024-05-02 17:07:40 följande:

Gjorde återföring av 5-dagars förra veckan och testade negativt dagarna efter men (svagt) positivt igår! ❤️ Med tre olika test och två olika märken? Känns så overkligt - mitt första positiva test, ever! 🥹 Är fortfarande helt skakis när jag tänker på det, och livrädd för att den inte ska vilja stanna?

Åååå grattis!! 🥳😍 
  • EFW

För snabb på att skicka 😂 Tänkte fråga när du har testdag? Jag går nämligen också hos livio så tänker att det borde vara samma. Jag ska få tillbaka en femdagars på måndag 🥰

• EFW
    Louieee skrev 2024-05-02 07:36:51 följande:
    Ja så vill man känna så mycket, man blir ju lite dum i huvudet 🙈 men ja hoppas 🙏🥰 

Ja okej, spännande! Sist fick jag negativt dag 7 efter sprutan så tror den redan är ute ur kroppen faktiskt 😊
    Låt tiden gå snabbt nu så du får tillbaka din lilla 🤞🤩
    Ja nu vill man bara att tiden ska gå snabbt 🥰 Denna gång ska min sambo vara med mig och det känns mysigt att få den dagen tillsammans. 

Börjat med mina cyclogest nu på morgonen, så nu är det bara att invänta biverkningarna 😂😅 

Hur mår du annars? Blir det test i helgen kanske 😍
  • Sola13

Hej, gjorde 4 rundan IVF med ägguttag för 18 dagar sedan. I onsdags tog jag ett clearblue som visade 2-3 veckor och blev överlycklig! Idag är TD och testet jag fick av kliniken visar tyvärr väldigt svagt. Det borde ha varit starkare, vilket innebär att det verkar ha varit en kemisk graviditet igen, va? :( 

• EFW
    Sola13 skrev 2024-05-03 06:43:27 följande:

Hej, gjorde 4 rundan IVF med ägguttag för 18 dagar sedan. I onsdags tog jag ett clearblue som visade 2-3 veckor och blev överlycklig! Idag är TD och testet jag fick av kliniken visar tyvärr väldigt svagt. Det borde ha varit starkare, vilket innebär att det verkar ha varit en kemisk graviditet igen, va? :( 

Grattis till ditt pluss! 😍 Förstår att du blir orolig, men att jämföra digitala och vanliga tester är inte lätt. Bättre du köper ett digitalt och provar med i morgon ❤️ 
  • Sand13

Där fick vi svaret, som jag anade, avvikande, för jag har aldrig haft svårt att bli gravid förr, bara med min nuvarande.... :( Vi har läkarbesök 16/5. 

• EmmyLO
    LinneaWookie skrev 2024-05-02 20:29:36 följande:
    Åhhhhh wow GRATTISFörvånadHjärta
    Vilken ruvardag testade du positivt på? 
    Jag har ju "bara" ett 2-dagars denna gång så samma ruvardag blir väl tidigare i processen för mig men jag är bara på RD3 och är redan helt nipprigOskyldig
    Testade positivt på RD6 😊 RD är ju fortfarande väldigt tidigt 😉 Håller tummarna för dig!
  • BaeA
    EmmyLO skrev 2024-05-02 17:07:40 följande:

Gjorde återföring av 5-dagars förra veckan och testade negativt dagarna efter men (svagt) positivt igår! ❤️ Med tre olika test och två olika märken? Känns så overkligt - mitt första positiva test, ever! 🥹 Är fortfarande helt skakis när jag tänker på det, och livrädd för att den inte ska vilja stanna?

Vad glad jag blir för din skull, stort grattis! Hoppas den är här för att stanna och att det blir starkare för varje dag ❤️ man glädjs så när andra som går igenom det här helvetet lyckas, även om man själv inte är där än! 
Svar på tråden IVF/ICSI 2024