• Jossolo

BIM JANUARI 2024

Här kan vi samlas vi som planerar barn och har BIM i januari. 

Hoppas på många +++++ 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2024
  • Natalina1451
    Kaffetanten skrev 2024-01-17 03:51:34 följande:

Håller tummarna att läkaren ger dig bra besked! 

usch det låter jobbigt! vad gör du för att läka? tänker på dig. 

Tack! 

Ingneting egentligen, jag hoppas att tiden ska läka. jobbar på för att tiden ska gå snabbare, var sjukskriven till den 26/12 men har jobbat sen den 8/1.

• 88Mia88

Hej!

Jag är ny här. Jag är 35 och min partner är 40 och vi har försökt att bli gravida i snart 3,5 år utan resultat. Under tiden gjorde vi tre misslyckade IVF försök. Efter IVF har vi tagit en paus på ett halvår för att kroppen skulle återhämta sig och vi har försökt på egen hand. Efter årsskiftet skulle vi fortsätta med olika utredningar och IVF men den 11:e januari fick jag mitt första ever positivt graviditetstest. Helt sjukt 🙌🤯

I och med att vi har försökt så länge är jag extremt orolig nu att det inte kanske går hela vägen och därför testar jag varje dag. Har mycket kontrollbehov. Det känns både bra och dåligt för jag oroar mig så mycket att mina test inte utvecklas så snabbt/bra som jag hoppats på. Man har ju sett på nätet hur snabbt testen kan utvecklas.

Jag har ingen jag kan prata med om detta då vi inte har berättat för någon än, och min sambo är inte så insatt i frågor om hcg. Jag skulle verkligen uppskatta lite pepp och om ni kan titta på min stegring och säga vad ni tycker. Tack så mycket 🙏

• 88Mia88
    88Mia88 skrev 2024-01-17 10:05:16 följande:

Hej!

Jag är ny här. Jag är 35 och min partner är 40 och vi har försökt att bli gravida i snart 3,5 år utan resultat. Under tiden gjorde vi tre misslyckade IVF försök. Efter IVF har vi tagit en paus på ett halvår för att kroppen skulle återhämta sig och vi har försökt på egen hand. Efter årsskiftet skulle vi fortsätta med olika utredningar och IVF men den 11:e januari fick jag mitt första ever positivt graviditetstest. Helt sjukt 🙌🤯

I och med att vi har försökt så länge är jag extremt orolig nu att det inte kanske går hela vägen och därför testar jag varje dag. Har mycket kontrollbehov. Det känns både bra och dåligt för jag oroar mig så mycket att mina test inte utvecklas så snabbt/bra som jag hoppats på. Man har ju sett på nätet hur snabbt testen kan utvecklas.

Jag har ingen jag kan prata med om detta då vi inte har berättat för någon än, och min sambo är inte så insatt i frågor om hcg. Jag skulle verkligen uppskatta lite pepp och om ni kan titta på min stegring och säga vad ni tycker. Tack så mycket 🙏

• fancyr
    88Mia88 skrev 2024-01-17 10:05:16 följande:

Hej!

Hej!

Först och främst, bra kämpat och grattis till ert första plus! Eloge till alla som orkar kämpa sig igenom månad efter månad med negativa resultat. Hittills är jag själv på andra försöker som kanske inte heller tagit sig. Jag har liksom du mycket kontrollbehov så kontrollerar ju varje liten grej, dränerande egentligen. Man borde bara vara YOLO haha men lättare sagt än gjort. 

Gällande din stegring ser den väldigt fin ut :) Får du någon stöttning från vården, BVC/MVC eller vad det är man går till när man är gravid? Tänker att man kanske får komma på fler träffar med er historik ? 

Försök njuta av graviditeten så gott du kan :)
  • Natalina1451
    Hsim skrev 2024-01-17 05:26:12 följande:

hur sent kom missfallet? 
    Min senaste graviditer slutade i MA. vilket kom som en riktigt chock, då jag aldrig hade upplevt ett innan. bröt ihop totalt. 

Känslan efter visar verkligen hur gärna man vill ha detta, oron och rädslan lika så. Jag misstänker att nästa gång jag plussat kommer jag vara livrädd och vänta på samma utgång som förra gången, Hoppas du kanske jag någon nära eller någonstans där du kanske kan ventilera dina känslor och tankar, tror dem äter upp en annars. 

Jag hade inte haft en datering innan då de inte ville bestämma helt på kub, och jag fick igång min mens med hjälp av provera ett par månader innan och då jag ammade fortfanande var den väldigt oregelbunden men det var i slutet av vecka 16/början av vecka 17 enligt min journal, skrivet efter att fostret var fött och ?inspekterat? 

jag hade en oroskänsla hela graviditeten, ville inte följa exakta veckor i graviditeten Eller bestämma potentiella namn eller ens planera efter att vi skulle få ett fjärde barn. Jag hade flera väldigt stora hematom och blödde väldigt mycket genom hela graviditeten och det slutade tillslut med att vattnet gick och det såg ut som att jag fick en infektion så jag blev igångsatt med cytotec. 
  • 88Mia88
    fancyr skrev 2024-01-17 10:18:26 följande:
    Hej!

Först och främst, bra kämpat och grattis till ert första plus! Eloge till alla som orkar kämpa sig igenom månad efter månad med negativa resultat. Hittills är jag själv på andra försöker som kanske inte heller tagit sig. Jag har liksom du mycket kontrollbehov så kontrollerar ju varje liten grej, dränerande egentligen. Man borde bara vara YOLO haha men lättare sagt än gjort. 

Gällande din stegring ser den väldigt fin ut :) Får du någon stöttning från vården, BVC/MVC eller vad det är man går till när man är gravid? Tänker att man kanske får komma på fler träffar med er historik ? 

Försök njuta av graviditeten så gott du kan :)
    Hej! 

Tack så mycket :) 

Hoppas verkligen att det går bra för dig och att du inte behöver vänta länge på ett positivt resultat! 

Jag hade verkligen velat kunna släppa det och njuta av stunden men det är som du skriver lättare sagt än gjort. Känner konstant rädsla att det man har kämpat för så länge kommer att tas ifrån en när som helst.

Jag ringde barnmorskemottagningen och berättade. De sa bara grattis till graviditeten och bokat första ultraljud 8 februari. Så jag har bara googlat loss de senaste dagarna.
  • Fjällsockan
    88Mia88 skrev 2024-01-17 10:30:56 följande:
    Hej! 

Tack så mycket :) 

Hoppas verkligen att det går bra för dig och att du inte behöver vänta länge på ett positivt resultat! 

Jag hade verkligen velat kunna släppa det och njuta av stunden men det är som du skriver lättare sagt än gjort. Känner konstant rädsla att det man har kämpat för så länge kommer att tas ifrån en när som helst.

Jag ringde barnmorskemottagningen och berättade. De sa bara grattis till graviditeten och bokat första ultraljud 8 februari. Så jag har bara googlat loss de senaste dagarna.
    Ser ut som en klockren stegring! Bra kämpat! 💪
  • 88Mia88
    Fjällsockan skrev 2024-01-17 10:35:59 följande:
    Ser ut som en klockren stegring! Bra kämpat! 💪
    Tack snälla! Oerhört lugnande att höra  <3
  • Natalina1451
    fancyr skrev 2024-01-17 05:45:43 följande:

Imorse tog jag ett nytt gravtest. Kanske kunde antyda ett streck men svagare än igår :( vet inte hur jag ska tolka detta..

Kan det vara så att ditt kiss var mer utspätt idag än igår? sådär i början är det ju jättekänsligt för sånt iom att det är så lite hormon. 
  • fancyr

tänkte att jsg ska lägga upp mina gravtest. Vet att man inte ska läsa av de såhär i efterhand men igår kom strecket inom utsatt tid och dagens kom oxå inom utsatt tid men det är svagare än gårdagens. 

vad tror ni? Om ni inte ser något streck på nedersta säg det :) 

blev kanske inte jätte bra kvalitet på bilderna :/

Svar på tråden BIM JANUARI 2024