BIM februari 2024
Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024.
Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024.
Natalina 1451 :
Jaså? Vad jag läst så ska tempen va högre hela tiden, annars är man inte gravid (enligt CB)
Då ska jag faktiskt sluta tempa och lyssna på kroppen istället!! Hoppas bara att blödningen avtar !
helt ärligt så vet jag inte alls hur man räknar ut hur långt gången man är??
15/1 startade min nya cykel, hade ägglossning den 31/1 och nu är de 13/2 ????
om Ägglossningen var den 31/1 så räknar man från 2 veckor innab det ungefär och då hamnar du på 3+6 idag. Men det är ungefärligt och det kan diffa då det också beror på när ägget befruktades och när det implanterades, så plus minus några dagar men du kan ju räkna ungefär från 3+6 så om ungefär 2 veckor kanske man kan se hjärtaktivitet på ett vaginaltultraljud, men det beror också på hur bra maskin som används.
Natalina 1451 :
Tack snälla för att du hjälpte mig räkna ut de! Då blir de bara att avvakta och se hur allt urartar sig 🌸
Natalina 1451 :
Tack snälla för att du hjälpte mig räkna ut de! Då blir de bara att avvakta och se hur allt urartar sig 🌸
Imorse fick jag pos utslag på ältestet.
vi har haft sex varannan dag sen mensen slut men idag på dag 12 tänkte vi köra varje dag i tre dagar.
så får vi hoppas att det blir vår tur nu.. femte seriösa försöket även om vi kört oskyddat innan dess i många månader.
Jag läser om plussen här på sidan, grattis till er som plussat! så roligt!
ju längre tiden går blir jag orolig att något är fel och åldern gör ju inte oron mindre påtaglig..
bim för denna gången blir 28/2.
skriver egentligen för lite pepp..har ingen att prata om detta med och för varje försök känns det lite läskigt Eftersom varken jag eller sambon har barn sedan tidigare, jag Har heller aldrig varit gravid tidigare.
sen en sak till, imorse när vi hade sex fick jag lite ont.. det är första gången det händer vid sex under Äl. Någon annan som varit med om smärta vid sex under Äl? Har kunnat få ont om vi haft sex nära mensens ankomst, men aldrig såhär tidigt i cykeln.
Imorse fick jag pos utslag på ältestet.
vi har haft sex varannan dag sen mensen slut men idag på dag 12 tänkte vi köra varje dag i tre dagar.
så får vi hoppas att det blir vår tur nu.. femte seriösa försöket även om vi kört oskyddat innan dess i många månader.
Jag läser om plussen här på sidan, grattis till er som plussat! så roligt!
ju längre tiden går blir jag orolig att något är fel och åldern gör ju inte oron mindre påtaglig..
bim för denna gången blir 28/2.
skriver egentligen för lite pepp..har ingen att prata om detta med och för varje försök känns det lite läskigt Eftersom varken jag eller sambon har barn sedan tidigare, jag Har heller aldrig varit gravid tidigare.
sen en sak till, imorse när vi hade sex fick jag lite ont.. det är första gången det händer vid sex under Äl. Någon annan som varit med om smärta vid sex under Äl? Har kunnat få ont om vi haft sex nära mensens ankomst, men aldrig såhär tidigt i cykeln.
Jag känner ofta att det ömmar lite vid sex just vid ÄL, känns som jag är kortare på insidan, skumt förklarat kanske.
lycka till!
Hsim
Jag känner ofta att det ömmar lite vid sex just vid ÄL, känns som jag är kortare på insidan, skumt förklarat kanske.
lycka till!
?
okej, då behöver jag kanske inte vara orolig.. har aldrig varit med om det tidigare så tänkte att jag slänger frågan här.
just nu nojjar jag över allt, att något skulle kunna vara ett tecken på att vi inte kan få barn på naturlig väg. så onödigt egentligen eftersom vi inte försökt så länge. Men ändå är jag där i tankarna..

Natalina 1451 :
Hej alla! Tänkt hoppa in här tidigare men inte blivit av, men nuså.
Har en son på 10 månader och syskonförsök har väl börjat bli aktuellt. Då jag fortfarande ammar så har min cykel inte riktigt hunnit bli regelbunden ännu. Borde ha bim nu i dagarna och tog ett test i måndags för skojsskull men det var så blankt det kunde bli. Tog ett nytt idag och är det bara jag som anar ett till streck??? Hoppas på ett plus med skräckblandad förtjusning om jag ska vara ärlig 🙈
Slänger in bilder på dagens, de första är efter cirka en timme men de andra är inom tiden.