• Liten man

Högklackat

Jag är en kort man, men jag gillar när kvinnor har högklackat. Varför blir en del kvinnor obekväma när dom blir mycket längre än mej?

• Svar på tråden Högklackat
  • Anonym (Omhändertagen?)
    Liten man skrev 2024-01-21 16:56:36 följande:

Ok, den instinkten tycks mej vara vanlig hos många kvinnor Jag känner långa män, som får korta kvinnor, dom korta kvinnorna vill bli omhändertagna, sitta i knä.. Blir inte så mycket skällsord till dom kvinnorna. 

Menar du att korta kvinnor vill bli mer omhändertagna än normallånga och långa kvinnor?
    Sitter det i längden om man vill bli omhändertagen?
    Jag har då inte märkt att korta kvinnor vill bli mer omhändertagna än andra.
    På vilket vis då menar du? 

Sen förstår jag inte, du vill inte sitta på en kudde på bio, vilket de flesta andra inte skulle märka för det är förnedrande men att som vuxen sitta i någons knä på bio är inte det?
    Det tycker jag skulle vara mycket mer förnedrande, att sitta i någon knä som ett barn, en kudde visar att man är självständig. Även för den som har dig i knät måste det ju bli obekvämt för under filmen. Jag har ibland ett barn i knät och bara det gör det ju obekvämare att sitta under en längre tid plus att man ser sämre då.

Sitta i knät och gosa lite hemma är en sak men att som vuxen sitta i någons knä på en bio tror jag fler reagerar på än att någon sitter på en kudde, det ser man ju inte om man inte sitter väldigt nära.

Självklart kan korta personer behöva en del praktiskt hjälp men att dom skulle ha ett större behov av att bli omhändertagna som små barn känner jag inte igen.
  • Liten man

Varför måste man visa att man är självständig? Korta kvinnor . vill bli omhändertagen på det viset jag skrev innan, sitta i knä, dom vill kalla mannen för pappa (i alla fall dom jag känner), tror att det har med längden att göra. Korta människor söker sej till långa, där finns trygghet. Och om du inte känner igen, eller har märkt, spelar inte så stor roll. 

• Liten man

Ingen tycker om mina trådar, men ändå är vi på sid 3. Trodde inte någon skulle bry sej om mina knäppa frågor Glad

• Anonym (Omhändertagen?)
    Liten man skrev 2024-01-21 17:59:02 följande:

Varför måste man visa att man är självständig? Korta kvinnor . vill bli omhändertagen på det viset jag skrev innan, sitta i knä, dom vill kalla mannen för pappa (i alla fall dom jag känner), tror att det har med längden att göra. Korta människor söker sej till långa, där finns trygghet. Och om du inte känner igen, eller har märkt, spelar inte så stor roll. 

Nej nu kan jag inte ta dig på allvar. Korta kvinnor som grupp vill inte bli mer omhändertagna än andra. Tror inte du känner fler korta kvinnor än vad jag gör och kan dra den slutsatsen som sagt hjälp med praktiska saker är en annan sak.
    Vem fasiken kallar sin man för pappa? 
    Det en fetisch  och inte normalt beteende bara för att man är kort.
    Du hänvisar själv i ett tidigare inlägg om att du trodde att dagens kvinnor var självständiga nu frågar du varför man måste vara självständig, du motsäger dig själv där. Så här skrev du.

Det är långt ifrån så jag uppfattar dagens själv ständiga och starka kvinnor 
  • Anonym (mk)
    Liten man skrev 2024-01-21 17:17:29 följande:

Inte du, jag vet andra kvinnor som vill, och gärna gör.

Jag vet inte alls på vad du baserar ditt antagande att kortare kvinnor skulle vilja bli mer omhändertagna av sina män eller skulle vilja sitta i knät. Jag känner i alla fall ingen kvinna som vill sitta i sin mans knä på varken bio, restaurant eller någon annan publik plats. Hemma medan man hånglar kanske en annan sak, men det är inte det vi talar om.

Det där med att du skulle få hat för att du dras till långa kvinnor har jag inte sett en enda tillstymmelse till, i alla fall inte här. Snarare en axelryckning, typ "good for you buddy".

Straw-man argument (eller halmgubbe) är ett klassiskt argumentationsfel, där debattören först skapar en falsk och förvriden bild av motståndarens åsikter och sedan bygger upp sin argumentation mot denna bild. Det är så tråkigt att när du får genomtänkta och ordentliga svar, så ignorerar du dem, och istället fortsätter att slåss mot den där halmgubben.
  • Liten man

Ok, så då har inte jag kloka och genomtänkta svar tillbaka?

• Anonym (Fetish!)
    Liten man skrev 2024-01-21 18:10:44 följande:

Verkligen inte!

Att korta vill kalla sin pojkvän för pappa är bara i dina fantasier. Fantiserar du om att kalla tjejer för mamma?
  • Liten man

Nu är det riktigt hårt här inne. Mobbning. Vad vet du om det? Menar du på allvar att jag inte känner en kvinna som har sagt så? Hur kan du veta ?

• Anonym (Fetish!)
    Liten man skrev 2024-01-21 18:20:47 följande:

Nu är det riktigt hårt här inne. Mobbning. Vad vet du om det? Menar du på allvar att jag inte känner en kvinna som har sagt så? Hur kan du veta ?

Varför ska jag svara på dina frågor? Du svarar inte på mina.
  • Tink
    Liten man skrev 2024-01-21 18:10:44 följande:

Ur en vetenskaplig synpunkt så finns det vissa saker som är typiska för människor med kortvuxenhet. Extremt sammanfattat:

1) Korta män uppfattas ofta som mindre maskulina, och pga dikotomin i detta alltså som mera feminina. Kortare män antas ha en heterosexuell relation med en ännu mer kortväxt kvinna för att passa in i samhällsnormen, En del av dessa män uppfattar en skam för den egna kroppslängden (underdog shame).

2) Kortvuxna kvinnor uppfattas vara mera feminina ("gulliga") än normalvuxna, till den nivån att de ibland får svårt att bli accepterade som vuxna och göra sig hörda.

3) Det är svårt att säga vilka effekter som själva kroppslängden medför och vilka som grundas i intersektionaliteten av kroppslängd, kön och ofta etnisk tillhörighet.

Källa:

Kai Reichwaldt: Som att kämpa mot ett spöke - Om den outtalade längdnormen. Umeå Universitet, 2015. Hämtat från www.diva-portal.org/smash/get/diva2:912323/FULLTEXT02
Svar på tråden Högklackat