• Ezmeraldah

Han vågar inte

Anonym (LOB) skrev 2025-03-13 09:55:15 följande:
    Skyll dig själv att du kommer fortsätta må skit med jämna mellanrum
    Nej, det är inte hennes fel och hon får inte skylla sig själv. Sluta, det där är inte sjyst. Man kan ha olika åsikter och man kan vara rak och tydlig och till och med hård men ända ha medkänsla. TS skyller redan på sig själv fast det är mannen som är ett as. Kom med nåt konstruktivt istället för sån där skit. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (LOB) skrev 2025-03-13 17:36:22 följande:
    Något konstruktivvt till TS: Blocka honom

Killen är ett as och har varit rejält taskig och ojust mot TS. Men situationen hon sitter i kan hon åtgärda själv.
    Ja, det har ju bara 100 pers sagt i över ett år nu. Jättebra tips. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-13 18:03:41 följande:
    Jag håller ju med er! Det är inte så att jag säger emot. Jag vill, och jag kommer nog dit en dag. Eller det gör jag, till sist får jag nog. Jag känner mig själv. Jag levde ju i ett kärlekslöst förhållande med någon som kallade mig vidriga saker i över 10 år innan jag slängde ut honom. Skillnaden där är att ingen visste ju om det utan tyckte han var så himla bra. Nu är det ju knappt någon som vet, jo min bästa vän och en annan jättefin kollega som har fått trösta mig många gånger vet, men annars berättar jag inte för någon att jag är kär i en gift man som bara utnyttjar mig. 
    Gör du nånting för att träffa bra män? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (LOB) skrev 2025-03-13 18:24:13 följande:
    Ok, jag omformulerar

Kom med nåt konstruktivt
    Jag får se hur jag gör.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-13 18:31:05 följande:
    Uppenbarligen inte tillräckligt. Men det var ju också därför jag inte var intresserad av något seriöst innan han övertygade mig om det inte var någon fara. 
    Men det där är ju länge sen. Jag menar nu. Vad gör du för att träffa bra män i dagsläget? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-13 19:59:39 följande:
    Att han kände så då men ändrade sig och inte ville göra den förändringen i sitt liv. Och jag sa att det är okej att ändra sig men säg det då och var ärlig. Då sa han att han kanske skulle blocka mig så att jag fick chans att komma över honom. Och vi hördes inte på två månader till han hörde av sig på nytt och undrade varför jag var så tyst.
    Om han har så stora ekonomiska problem hur har han då råd att anställa dig i sitt företag?
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-13 22:08:15 följande:
    Privat ekonomi och företagets ekonomi? Det hade varit bra betalt, ungefär dubbelt mot vad jag tjänar nu. Men han äger inte företaget, men det hade varit han som anställt mig i så fall. Det är ett ganska stort företag. 
    Okej. Han kanske bara sa så för testa om du var beredd att flytta till honom. För att kolla om han fortfarande har makt över dig. Det behöver ju inte betyda att han faktiskt gade tänkt anställa dig och erbjuda dig den lönen. Det vet man ju inte. Om han är chef borde han ju ha en ännu högre lön än den han erbjöd dig. Ändå har inte råd att skilja sig. 

Märkligt att dessa män som bara råkar vara konstant otrogna alltid är framgångsrika, högavlönade och deprimerade, har chefsposition, flera olika hus, ångest, ekonomiska problem, familjeproblem och en fru som de inte kan lämna. Det verkar vara en väldigt vanlig kombination. De har stort ansvar på sina jobb och massor av anställda men är så psykiskt svaga och deprimerade att de måste göra slut via sms. 
  • Ezmeraldah

Har han lånat pengar av dig eller har du hjälpt honom ekonomiskt på nåt sätt?

Har han haft nåt misdäsbruk? 

• Ezmeraldah
    Ezmeraldah skrev 2025-03-14 19:06:47 följande:

Har han lånat pengar av dig eller har du hjälpt honom ekonomiskt på nåt sätt?

Har han haft nåt *missbruk

*Missbruk ska det givetvis stå.
Svar på tråden Han vågar inte