Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 22:56:24 följande:
Ja, men jag blir inte kär pga sex. Som sagt har jag bara varit kär en gång i mitt liv och det är i den här mannen.
Men det bästa vore ju att bli kär i någon bra istället, så klart.
Självklart blir man inte kär på grund av sex. Och man kan ha sex med bra män utan att bli kär. Jag trodde att det var så självklart att jag inte behövde påpeka det.
Du är 35 och har aldrig varit kär i en bra person. Då förstår jag dig lite bättre. Hoppas att du hittar nån bra. Men ta hand om dig själv först.
Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 22:54:32 följande:
Jag fick ju känslor för att vi började umgås, inte för att vi hade sex. Det tog ett tag, men jag föll för hans ord och bemötande. Inte för att vi delade säng.
Jag är ingen sexolog och jag känner inte dig. Men om jag får spekulera fritt så tror jag att trekanter med okända män kan vara bra att undvika en period i ditt fall. Jag tror att du har större möjligheter att må bra och träffa en bra person om du tar en paus från trekanter och liknande. Det kan mycket väl vara så att du inte mår dåligt av att träffa okända män för trekanter. I så fall har du ju resten av livet på dig att syssla med sånt. Jag tror att ett uppehåll skulle göra dig gott. Men jag kan förstås ha fel.
Generellt sett så tror jag att det är vanligt att människor som mår dåligt mår ännu sämre när de utsätter sig för risker i form av trekantsträffar med okända. Därmed inte sagt att det alltid är så. Och jag vet ju inte hur det är i ditt fall.
Eftersom du är 35 och aldrig varit kär i en bra person så kanske du ska leta på andra ställen. En tanke bara. Jag kanske är fel ute.