• Ezmeraldah

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2025-03-15 18:46:43 följande:
    Det var ungefär ganska exakt som ditt exempel. 
    Jag sa du kanske känner någon - jo, jag kollar med "Jocke", jag tror han är på.
    Och sen hade han visat ett par bilder på mig för "Jocke" och ja, på den vägen är det. Vi träffades, "Jocke" var rätt tillbakadragen och lite blyg men efteråt hör hans vän av sig och frågar om han får dela mitt nummer med honom.

Jag misstror inte den händelsen något alls och den är rimlig utifrån vad jag har pratat med dem båda om.
    Visade han dig bilder på "Jocke" eller berättade nåt om honom? Det låter ju som om de haft trekanter ihop tidigare och att trekanter och liknande inte är nåt konstigt för "Jocke". Det låter inte riktigt som om han blev "meddragen" eller övertalad till nåt han aldrig trodde att han skulle vara i närheten av att göra. Inte heller låter det som nåt som bara råkade hända. Det låter som om det var ganska välplanerat. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-15 18:58:48 följande:
    Att det uppstått ett problem ekonomiskt är inte orimligt och att han fått hjälp av sin vän inte heller konstigt. 
    Däremot har han sålt sin själ till sin vän, men inte säker på att han förstår det själv. 

Jag är 100% säker på att han inte har scammat mig. Jag har inte investerat något och det  har aldrig ens varit en tanke eller förslag från hans sida annat än känslomässigt i den här mannen. Och det var nog så dyrköpt. 

En människa som är bipolär gör impulsartade handlingar när de är i ett maniskt skov och riskerna uppfattas inte. De kan ta över världen. 
    Sen när depressionen slår till är världen nattsvart och inget betyder något längre. 

Jag tror att det enda den här mannen för sig skyldig till är att agera utifrån sin (obehandlade) diagnos som bipolär och jag fick betala ett högt pris känslomässigt för det.

Jag är väldigt säker på att han inte är bedragare ala the tinder swindler. Någon form av spelmissbruk skulle kunna vara troligt iom hans person men jag har inte sett några tecken på det. Inte heller att han skulle dricka mer än normalt. Däremot tar han "risker" som att köra för fort, ha älskarinnor, köper svindyra prylar (skor, bilar, elektronik) osv för att han är "the King of the world" under ett maniskt skov. 
    På vilket sätt har han "sålt sin själ" till trekantskompisen?

Har han älskarinnor? Det har du ju hittills förnekat?
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-16 06:53:37 följande:
    Jag vet att jag inte är den enda kvinna som han bedragit sin fru med. Och jag vet att han haft åtminstone en annan kvinna som blandade in känslor men att han bröt med henne då. 
    Detta var nyheter i tråden! Bra att du äntligen insett det. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-16 11:44:51 följande:
    Har aldrig förnekat att han haft andra älskarinnor, MEN jag tror ändå inte att det var anledningen till att han försvann, oavsett vad ni säger. Men att han träffat andra under tiden vi inte setts kan absolut vara möjligt. 
    Men du vet alltså att han varit otrogen mot sin fru med fler kvinnor? Så det har inte bara råkat hända en gång? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-16 12:58:58 följande:
    Ja exakt. Det vet jag. 
    Var det kompisen som drog med honom eller tog han egna initiativ? 
  • Ezmeraldah
    Lynx123 skrev 2025-03-16 13:00:45 följande:
    Jättefin kille, eller hur?
    Har nån påstått det? 
  • Ezmeraldah
    Lynx123 skrev 2025-03-16 16:22:37 följande:
    Ja, TS.
    Nej, det har hon inte. Citera gärna var hon påstår det.
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-17 08:08:41 följande:
    Jo, så klart det förstår jag ju också att det skulle vara ett mycket rikare liv utan honom. 

Jag vet inte hur jag kommer hantera det. Det är svårt,  jag VILL ju att vi ska kunna vara vänner. Höra av oss hur den andre mår, säga hej liksom. Jag förstår ju att det inte är möjligt men det är vad jag VILL. 
    Tror du att han vill vara vän med dig?

Beter han sig som en bra vän? Brukar han höra av sig för att fråga hur du mår? Och om han gör det, brukar han visa medkänsla och stötta dig då? Du nämnde att han brukar säga att du är "svår" når du är ledsen. Och att han hånfullt frågar "hur mycket kuk du fått senaste tiden". Så gör väl inte en vän?

Varför är det viktigt för dig att vara vän med honom? Vad får du ut av det? 
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-17 08:09:42 följande:
    Jo. En dag kommer jag dit, det vet jag. Men inte än. 

Vadå inte än? Det har gått ett och halvt år sen han gjorde slut? 
  • Ezmeraldah
    molly50 skrev 2025-03-17 09:26:59 följande:
    Men ska du kunna vara enbart vän med honom så måste du nog vänta med det tills dina känslor för honom har svalnat.
    Så länge ni fortsätter ses och ha sex så kommer det inte att funka. Det måste du inse.
    Du måste sätta ner foten och visa honom att du menar allvar med att hans beteende inte är ok. För din egen skull. Ju förr desto bättre. 
    Jag tror inte att han har nåt som helst intresse av en vänskapsrelation med henne. Och jag tror att hon vet det och därför har sex med honom eftersom det är hennes möjlighet att få träffa honom. Och jag tror tyvärr inte att det gör nån skillnad att "sätta ner foten". Sånt rör nog inte honom i ryggen. Eventuellt triggar det honom ännu mer i att försöka kontrollera henne. Jag tror att det ända sättet är att blockera och kapa all kontakt rakt av. En sån person kommer aldrig att "förstå". 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-17 12:31:49 följande:
    Jag förstod det som att de endast hade en kk-relation men att hon efter ett tag ville mer. Men jag vet ju så klart inte vad som är sant och ej, i vårt fall var ju helt klart han den mer drivande för att det skulle bli mer än bara så. Kanske utspelade sig samma sak där, men det förklarar inte varför han fortsätter hålla kontakten med mig om han tycker att det är jobbigt eller påfrestande att jag efter ett tag ville ha mer än bara sex. 

Nej, jag tror inte heller att han kommer lämna om inte hon sparkar ut honom.
    Var det kanske så att han jobbade på den ort där hon bodde? 
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-17 12:23:00 följande:
    Ja. Det är inte det att jag inte vill ha sex med honom, vill väldigt gärna, men har vi inte det eller jag säger nej för att skydda mitt hjärta är jag rädd att han bryter med mig. 

Tänker du att det är sex han är ute efter? 
Svar på tråden Han vågar inte