• Ezmeraldah

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2025-02-23 18:06:58 följande:
    Ibland tänker jag att det är bättre att känna så som jag har gjort än att inte känna något. Det är i alla fall en känsla jag känner igen, att vara hjärtkrossande ledsen och otröstlig. 
    Ja, det är ett självskadebeteende lika väl som för någon som skär sig i armarna. För då känner man något. Jag har också gjort det som ung. Och då smärtade armarna istället för det andra. 
    Jag förstår och kan relatera till det. Har liknande erfarenheter. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Varit där) skrev 2025-02-23 17:51:10 följande:
    Det finns ingen annan än hon själv som kan ta sig ur detta. Hon må vara trasig men det är ändå hon som måste handla, Den där andre mannen, kompisen är väl avförd för länge sedan så honom kan vi glömma.

Hon måste ta sig ut ur det här själv och det gör hon genom att söka sig utåt, inte inåt.  

Att läka innebär att ta sig utanför det tankemönster man fastnat i. Det behövs nya intryck, nya känslor för att komma på fötterna i gen.
    Jag menade alltså att hon (eventuellt) var på väg in i en ny destruktiv relation. Alltså att det höll på att gå snett när hon försökte träffa nån annan. Så ja, det var väldigt bra att det inte blev nåt av det.

Jag håller med om det du skrev men jag tror att det är för tidigt för henne att ge sig in i en ny relation. Söka dig utåt och vara social kan man göra på andra sätt än att dejta. Jag tror att hon behöver jobba med sig själv först, annars tror jag att risken är stor att hon hamnar i en ny destruktiv relation. För det här handlar ju inte om just den här mannen utan om betydligt djupare saker hos henne. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-02-23 17:34:08 följande:
    Det var ju när han var borta på jobb, hur skulle hon veta?
    Barnen är vuxna. 
    Jag tycker att det låter sjukt att leva dubbelliv på det sättet. 
  • Ezmeraldah
    molly50 skrev 2025-02-23 22:00:39 följande:
    Men det är inte du som är felet. Det är han.
    Han leker med dina känslor och behandlar dig som hundskiten under skon.
    Du förtjänar bättre.
    Du har gjort allt du kunnat utom att dumpa honom. Det är det enda felet du har gjort.
    Du måste bara intala dig själv om det.
    Exakt så! 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-08 16:30:05 följande:
    Han kom förbi.... skickade ett sms att jag kommer ikväll och ja... Jag sa inte nej. Det är som en jävla knut, jag får inte loss den.
    Sen har jag inte hört något mer, och så klart kollar jag jämnt och ständigt om jag blivit blockerad. Och hela veckan har varit enormt emotionell och jag har gråtit till höger och vänster konstant. 
    Men eftersom jag nu strax flyttar så tror jag faktiskt inte att vi kommer ses mer (ja, jag har sagt det förr men då krävde det inte att han åkte från sin familj) och jag vägrar faktiskt träffa honom hemma hos honom, där är gränsen passerad. Så jag tänker att det kanske är över nu. 

Igår kväll skrev jag ett brev till honom. Att nu räcker det, han måste sluta göra mig illa - vi kan inte fortsätta så här. Jag har så klart inte skickat det, jag tar ju inte kontakt med honom. Men det ligger där och väntar.
    Vad hände när han kom förbi? Hur länge stannade han och vad gjorde ni? Vad sa han? Hur var det när ni skildes åt? Sa han varför han kom förbi? Hade han nåt ärende i din stad? Försökte han ha sex med dig? Hur kommer det sig att du utelämnar allt det väsentliga och bara skriver "han kom förbi"?
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 06:14:33 följande:

Han hade tänkt stanna ett par dagar pga jobbet men åkte som sagt på morgonen dagen efter. Och nu tänker mitt huvud att han bara var kåt och använde mig i det ändamålet och när han fått vad han ville kunde han åka sen. Och sen har jag inte hört något från honom. Så ja...

Självklart var det så. Hur skulle det annars vara menar du?

Vet han hur dåligt du har mått och mår över hur han behandlat dig? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 09:35:00 följande:
    Han vet hur ledsen jag var när han försvann första gången, men då sa han alltid att jag var så svårt när jag sa att jag var ledsen. 
    Nu låtsas jag som ingenting när vi hörs eller ses. Som att det inte betyder något för mig. 
    Vad är det du ser hos honom? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 09:42:36 följande:
    För mig var han världens finaste och han fick mig att känna mig så uppskattad. Jag fick uppleva en form av närhet som jag inte ens visste att jag saknade, och jag är så jävla rädd att inte få känna så igen. 
    Betalade han hyra och räkningar när han bodde hos dig? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 09:53:11 följande:
    Nej, det har jag svarat på förr också. Han stannade hos mig istället för att bo med sitt jobb. Skulle aldrig begära att han skulle betala något för det. 
    Betalade han maten? Tvättade och städade? 
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 09:42:36 följande:
    För mig var han världens finaste och han fick mig att känna mig så uppskattad. Jag fick uppleva en form av närhet som jag inte ens visste att jag saknade, och jag är så jävla rädd att inte få känna så igen. 

Jag frågade vad du SER HOS HONOM. Inte hur han han var för två år sen eller hur du kände dig då. Vilka egenskaper SER du hos honom IDAG som du tycker om? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-09 10:04:55 följande:
    Nej knappast. Jag var ju väldigt osäker på oss från början men han övertygade mig att det var säkert. 
    Jag är väldigt rädd att bli sårad så hade jag vetat hur det skulle bli hade jag inte investerat i de här känslorna. 
    Du tycker alltså inte att han är världens finaste? Då var det ju ett lite märkligt svar på frågan om vad du ser hos honom... 
Svar på tråden Han vågar inte