Anonym (Varit där) skrev 2025-02-23 17:51:10 följande:
Det finns ingen annan än hon själv som kan ta sig ur detta. Hon må vara trasig men det är ändå hon som måste handla, Den där andre mannen, kompisen är väl avförd för länge sedan så honom kan vi glömma.
Hon måste ta sig ut ur det här själv och det gör hon genom att söka sig utåt, inte inåt.
Att läka innebär att ta sig utanför det tankemönster man fastnat i. Det behövs nya intryck, nya känslor för att komma på fötterna i gen.
Jag menade alltså att hon (eventuellt) var på väg in i en ny destruktiv relation. Alltså att det höll på att gå snett när hon försökte träffa nån annan. Så ja, det var väldigt bra att det inte blev nåt av det.
Jag håller med om det du skrev men jag tror att det är för tidigt för henne att ge sig in i en ny relation. Söka dig utåt och vara social kan man göra på andra sätt än att dejta. Jag tror att hon behöver jobba med sig själv först, annars tror jag att risken är stor att hon hamnar i en ny destruktiv relation. För det här handlar ju inte om just den här mannen utan om betydligt djupare saker hos henne.