• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Deppig)

Han hörde av sig. 
    Ville komma förbi. Jag har inte sagt ja till det, och jag sätter 1000 spänn på att när dagen han nämnde närmar sig kommer jag inte höra något mer. 

Jag kommer flytta. Ironiskt nog närmare honom, vilket betyder att vi absolut inte kommer ses igen. Han kommer inte åka iväg från sin familj när han är hemma. Vi har setts när han har varit här, i mitt område eller på väg genom det.

Kanske får jag nu möjlighet att komma över honom helt när den här dörren där alla minnen finns kommer stängas för gott.

• Anonym (Kimchi)

Du har alltså inte gått vidare? Inte blockat honom. Vad fan ska du med den där kontakten till?? Har du sökt kuratorskontakt? Fortsätter att älta och det leder till självskada. Men du väljer själv att stå kvar. Varför? Vad är din sekundära vinst i detta? 

• Anonym (o)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-02-19 22:00:07 följande:

Du har alltså inte gått vidare? Inte blockat honom. Vad fan ska du med den där kontakten till?? Har du sökt kuratorskontakt? Fortsätter att älta och det leder till självskada. Men du väljer själv att stå kvar. Varför? Vad är din sekundära vinst i detta? 

Tror att det beror på, helt eller delvis, att TS vill inte att det ska vara hennes fel/ansvar/VadManNuSkaKallaDet att det blev slutligen över mellan dem när hon i framtiden ser tillbaka på detta. Utan det ska ligga mer på honom och TS vill känna att hon gjort vad hon kunnat för relationen/att han ska vilja ha henne

Något sånt skulle jag tippa på 

• Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-02-19 23:44:18 följande:

Tror att det beror på, helt eller delvis, att TS vill inte att det ska vara hennes fel/ansvar/VadManNuSkaKallaDet att det blev slutligen över mellan dem när hon i framtiden ser tillbaka på detta. Utan det ska ligga mer på honom och TS vill känna att hon gjort vad hon kunnat för relationen/att han ska vilja ha henne

Något sånt skulle jag tippa på 

Ja. Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att själv avsluta det, men det är precis som du säger.
    Jag inbillar mig ju inte att det ska rätta till sig och att det är så kört det bara kan bli förstår jag och jag hoppas inte heller. Men jag förmår mig inte att säga stick och brinn, det går bara inte. 
  • Anonym (Miam)

Jag sitter också här 1,5år senare o har svårt att släppa den gifta mannen. Vi ses. Vi säger att vi älskar varandra. Nu börjar hans fru tröttna för de har det dåligt hemma. Jag vill egentligen bara släppa honom. Men älskar honom. Mår illa av allt och av mig själv, 

• Anonym (M)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-02-20 06:28:25 följande:
    Ja. Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att själv avsluta det, men det är precis som du säger.
    Jag inbillar mig ju inte att det ska rätta till sig och att det är så kört det bara kan bli förstår jag och jag hoppas inte heller. Men jag förmår mig inte att säga stick och brinn, det går bara inte. 
    Det är okej att du inte säger stick och brinn. Det är ditt val hur du vill göra. Men det är just det. Ditt val. Klart du kan säga stick och brinn, om du skulle vilja. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (M) skrev 2025-02-20 09:52:44 följande:
    Det är okej att du inte säger stick och brinn. Det är ditt val hur du vill göra. Men det är just det. Ditt val. Klart du kan säga stick och brinn, om du skulle vilja. 
    Jag nöjer mig liksom med att kontakten rinner ut i sanden, åter igen är det aldrig jag som kontaktar honom och skulle han inte höra av sig mer så är det okej för mig. Det skulle väl vara det bästa så att vi båda kan gå vidare. 

Mitt val har varit att inte blocka honom, och jag har varit helt beredd på att varje gång han säger att det blir inte mer så blir det inte mer. Och sen går det några veckor, nån månad, ibland två och så hör han av sig igen. Kanske för att kuken kliar som någon skrev. Men vi har inte setts så just det kan jag inte hjälpa honom med. 

Och jag kan sätta min ena njure i pant på att nu kommer det gå ett par månader igen innan vi hörs på nytt, det där han surrade om att komma förbi, det tror jag inte på. Det var bara för att kolla om möjligheten fortfarande finns och jag har heller inte sagt att det går. Kanske står han bara där utanför dörren en dag, vad gör jag då?
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-02-20 10:20:33 följande:
     Kanske står han bara där utanför dörren en dag, vad gör jag då?
    Du tänker "Nu får jag skylla mig själv som satt mig i en situation jag kunde ha undvikit"
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Miam) skrev 2025-02-20 09:16:04 följande:

Jag sitter också här 1,5år senare o har svårt att släppa den gifta mannen. Vi ses. Vi säger att vi älskar varandra. Nu börjar hans fru tröttna för de har det dåligt hemma. Jag vill egentligen bara släppa honom. Men älskar honom. Mår illa av allt och av mig själv, 

Kram till dig.
    Noll kontakt är väl det som hjälper mest, men det tar så emot att vara den som bryter allt. Jag önskar att han kunde stå för sitt beslut, inte ta upp allt om och om igen. Trivs han inte hemma, avsluta det. Vill han inte vara med mig - kontakta mig inte då. Han förstör ju även för mig med att vela. 
    (Nej han velar inte, han har tagit sitt beslut jag vet jag vet men ni förstår min poäng)
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-02-20 10:35:28 följande:
    Kram till dig.
    Noll kontakt är väl det som hjälper mest, men det tar så emot att vara den som bryter allt. Jag önskar att han kunde stå för sitt beslut, inte ta upp allt om och om igen. Trivs han inte hemma, avsluta det. Vill han inte vara med mig - kontakta mig inte då. Han förstör ju även för mig med att vela. 
    (Nej han velar inte, han har tagit sitt beslut jag vet jag vet men ni förstår min poäng)
    Han tänker inte ett enda dugg på att han "förstör för dig", han har varken respekt eller känslor för dig att tänka i de banorna. Det är du och enbart Du som tror och hoppas på det. Du betyder inte ett sk*t för honom, har du verkligen inte förstått det än?
Svar på tråden Han vågar inte