• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-02-20 10:57:42 följande:
    Han tänker inte ett enda dugg på att han "förstör för dig", han har varken respekt eller känslor för dig att tänka i de banorna. Det är du och enbart Du som tror och hoppas på det. Du betyder inte ett sk*t för honom, har du verkligen inte förstått det än?
    Var i mitt inlägg läser du in att jag tror att han förstår det eller att han skulle bry sig i hur jag mår i hela soppan? 

Om jag inte betyder ett skit för honom behöver han ju inte hålla kontakten,  så enkelt är det. Vi har inte träffats på många månader nu så att han bara skulle vilja ligga stämmer inte heller in. 
    Jag hoppas inte på något med honom längre. Jag gav er bara en uppdatering om att han åter hörde av sig. 
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-02-20 11:22:27 följande:
    Var i mitt inlägg läser du in att jag tror att han förstår det eller att han skulle bry sig i hur jag mår i hela soppan? 

Om jag inte betyder ett skit för honom behöver han ju inte hålla kontakten,  så enkelt är det. Vi har inte träffats på många månader nu så att han bara skulle vilja ligga stämmer inte heller in. 
    Jag hoppas inte på något med honom längre. Jag gav er bara en uppdatering om att han åter hörde av sig. 
    Nej inte bara, du skrev även annat om hur du tycker han borde göra med kontakt och att han förstör för dig 
  • Anonym (Wake up call)

Han vill ha kvar dig som en backup när förhållandet är dåligt. En reserv som alltid tillåter det. Det värsta i det hela är hans respektlöshet. Att inte tro att ditt liv kan gå vidare utan honom. Att du bara sitter och väntar på honom.

Han tänker på sig själv. Du är bra för hans ego och han känner att han alltid har dig virad runt sitt lillfinger. Ingen är beredd att släppa något som ger ens självkänsla en egoboost.

Det är ditt liv, men du skulle få mer respekt genom att lära dig sägaa nej till folk som behandlar dig respektlöst.

• Anonym (LOB)

Jaha, och vad tänker du göra?
  • Anonym (LOB)

Men hur tänker du. Han bryr sig inte ett dugg om hur du mår eller  tänker. Han bryr sig om sitt ego och pitt som när han inte blir kliad någon annan stans är du en bra kliare.

Jag bryr mig inte om mina domkraft men den kan ändå vara bra att ha ibland så då får den ligga kvar i bakluckan. Kollar till den ibland för att se att den är kvar.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2025-02-20 12:19:12 följande:

Men hur tänker du. Han bryr sig inte ett dugg om hur du mår eller  tänker. Han bryr sig om sitt ego och pitt som när han inte blir kliad någon annan stans är du en bra kliare.

Jag bryr mig inte om mina domkraft men den kan ändå vara bra att ha ibland så då får den ligga kvar i bakluckan. Kollar till den ibland för att se att den är kvar.
    Jag VET att han inte bryr sig, det var det jag menade. Jag bryr mig om hur jag mår och jag vet att jag skulle må dåligt av att blocka. För jag skulle få skuldkänslor. Utan grund, ja visst. Men skulle ändå få dem. 
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-02-20 12:41:29 följande:
    Jag VET att han inte bryr sig, det var det jag menade. Jag bryr mig om hur jag mår och jag vet att jag skulle må dåligt av att blocka. För jag skulle få skuldkänslor. Utan grund, ja visst. Men skulle ändå få dem. 
    Ditt liv, ditt val!
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (o)
    Anonym (Wake up call) skrev 2025-02-20 11:41:07 följande:

Han vill ha kvar dig som en backup när förhållandet är dåligt. En reserv som alltid tillåter det. Det värsta i det hela är hans respektlöshet. Att inte tro att ditt liv kan gå vidare utan honom. Att du bara sitter och väntar på honom.

Han tänker på sig själv. Du är bra för hans ego och han känner att han alltid har dig virad runt sitt lillfinger. Ingen är beredd att släppa något som ger ens självkänsla en egoboost.

Det är ditt liv, men du skulle få mer respekt genom att lära dig sägaa nej till folk som behandlar dig respektlöst.

Eller så tänker han inget speciellt alls om TS liv, passar det henne inte just då så är det väl så, men föreslå kan han ju alltid göra
  • Anonym (Wake up call)
    Anonym (o) skrev 2025-02-20 13:21:27 följande:
    Eller så tänker han inget speciellt alls om TS liv, passar det henne inte just då så är det väl så, men föreslå kan han ju alltid göra

Om TS hade varit helt likgiltig och de endast träffats för sex hade det kunnat fungera. Men eftersom hon blivit ledsen när han lovat komma och inte dykt upp, när han låtit henne tro att han ska bilda en framtid med henne men sen bara slutat höra av sig. Nä, då är det egoistisk att tro att någon ska fortsätta vara intresserad tycker jag.

Det förhållandet de haft har aldrig varit jämlikt, och endast på hans villkor. 

Om jag hade varit han, hade jag skämts för att höra av mig öht. Han har inte ens brytt sig om när han sårat henne, bara hört av sig och låtsas som att det regnar. 

Visst kan han, men det är i stort sett narcissistiskt att göra så,

Svar på tråden Han vågar inte