• Lusse88

BIM april 2024

Här samlas vi som hoppas på PLUS i april 2024! Öppen för anonyma användare också, vilket den andra april-tråden tyvärr ej blev.

• Svar på tråden BIM april 2024
  • Svartahallon

Här är min kurva senaste cykeln. Den märkliga ökningen efter den djupa dippen innan mens är fortfarande oklar. Men så är ju kroppen😅

• mammaatillen

Hoppar in här jag också ☺️

10/4 Lusse88, första barnet, femte försöket.
    11/4 Sand13, 5e barnet (första för sambon), fjärde försöket.
    12/4 MacBookpro, första barnet, 13 försöket
    14-15/4 Fancyr, tredje barnet, sambons första, 5e försöket.
    15/4 Mariiiak94, Första barnet, 8:e försöket.
    16/4 Nostalgitripp, tredje barnet, 3e försöket
    18/4 Mammaatillen, andra barnet 5e försöket.
    18/4 Morticia91, första barnet 4de försöket
    20/4 Juliab, andra barnet, 9e försöket, ett X
    20/4 amiilee, första barnet, 13e försöket 
    26/4 Femman, 5e barnet, 2a försöket.
    27/4 nathaliej97, tredje barnet, 4e försöket.
    27/4 henna92, andra barnet, 1.5 års av försöket.
    29/4 Lugnoro, 1:a barnet, 2:a försöker efter missfall
    29/4 Syskonlängtan, 2:a barnet, 3:e försöket (2:a efter missfallet i januari).

Har sedan innan en son född 2017, blir andra barnet  nu fast med en annan partner. Jag och nuvarande blev gravida en gång 2020 som tyvärr slutade i MA och vi försökte inte bli gravida något mer efter det förens nu!

Jag har ej tagit ÄL-tester eller tempen under några av dessa månader vi har ?försökt?. Vi har mest försökt ta det lugnt och inte tänkt så mycket på det och sagt att det händer när det händer (lättare sagt än gjort för min del) 😅 har endast använt mig av appen Flo där jag loggar min mens och vet på ett ungefär när jag har ÄL. Sen kollar jag alltid mina flytningar när dom blir äggvite-aktiga vid ÄL osv.

Enligt appen är jag på ÄL+2 idag, BIM-11. Har en regelbunden cykellängd på ungefär 30-32 dagar. Tänker vänta med och testa tills BIM om inte mensen kommer innan dess! 

Haft lite molande värk i tjejmagen igårkväll och nu ikväll. Vet ej vad det kan innebära har aldrig haft så mellan ÄL och mens. 😅
  • amiilee
    Lugnoro skrev 2024-04-07 13:16:52 följande:

@fancyr Jag har laddat ner fertility friend. Börjar temperaturen gå upp några dagar innan ägglossningen eller hur fungerar det? 

Undrar också om man måste ta temperaturen exakt samma tid varje dag. Jag tar vid 07.10 när jag vaknar, men tog vid 08.00 en dag när jag sov längre och då var den 0,3 grader högre. Var det pga tiden jag tog testet? 

Jag tempar bara en gång per tillfälle. Man ska ta ungefär samma tid varje dag (+/- 2 timmar brukar vara okej) och så fort man vakna, dvs ej prata eller röra sig för mkt innan. Ska också ha varit sammanhängande sömn minst 3-4 timmar innan (dvs om du behövt ex gå upp på toa och sen tempar dig efter så kan tempen bli missvisande). 

Det är inte ovanligt att tempen sjunker något (inte för alla) precis innan ÄL, sen tempökning efter. Men det behövs ofta 3-4 dagar med högre temp än normalt för att bekräfta att ägglossningen skett på både NC och Fertilith friend. Sen kan det behövas några cykler innan appen lär känna dig så man får ha lite tålamod. Lycka till med tempandet! 

Själv har jag slutat med det? Tempade med både NC och FF första 10 mån men mådde ganska dåligt av det då jag sov sämre och hela tiden tänkte på tempen. Skaffade också temp drop för att sova bättre och det hjälpte något men nu kör jag bara på mina flytningar eftersom min cykel är rätt så regelbunden ändå och vi ändå snart ska börja IVF. 

• Nostalgitripp

Idag har jag en hel del "mensvärk" i ryggslutet som strålar ut i benen. Jag är troligtvis på ÄL+5 / BIM-9, men jag har ärligt talat ingen aning om jag brukar ha ont mellan ägglossning och mens. Jag har glömt. Det här är trots allt min första menscykel sedan i december eftersom jag hunnit vara gravid, och jag minns inte hur kroppen betedde sig före graviditeten. Men jag har för mig att jag bara brukade ha ont vid mens och ägglossning. 

Ni som har bättre koll på era kroppar och cykler, brukar ni ha ont mellan ägglossning och mens? Det kanske är fullt normalt, bara det att jag inte känner min kropp längre. 😅

• nathaliej97
    Svartahallon skrev 2024-04-07 07:36:06 följande:
    Åh det hade ju varit fantastiskt! Låter som att vi har samma ålderspann i vår relation. Jag är 97a och min sambo 94a! Han har dock redan fyllt 30!

Men har en liknande förhoppning om att kunna plussa innan min bästa vän fyller år och kunna ge till henne då. Min ägglossning var igår om jag tydigt allt rätt så om det blir ett plus matchar det bra😍

Lycka till!! 
    Vad spännande, är det erat första barn? Hittar dig inte i listan över barn/ försök  
  • Svartahallon
    nathaliej97 skrev 2024-04-07 23:15:33 följande:
    Vad spännande, är det erat första barn? Hittar dig inte i listan över barn/ försök  
    Det är vårt första! 3e försöket totalt men 2a efter ett utomkvedshavandeskap i februari.

Har glömt att lägga till 😄
    10/4 Lusse88, första barnet, femte försöket.
    11/4 Sand13, 5e barnet (första för sambon), fjärde försöket.
    12/4 MacBookpro, första barnet, 13 försöket
    14-15/4 Fancyr, tredje barnet, sambons första, 5e försöket.
    15/4 Mariiiak94, Första barnet, 8:e försöket.
    16/4 Nostalgitripp, tredje barnet, 3e försöket
    18/4 Mammaatillen, andra barnet 5e försöket.
    18/4 Morticia91, första barnet 4de försöket
    20/4 Svartahallon, första barnet 3e försöket (andra försöket efter utomkvedshavandeskap) 
    20/4 Juliab, andra barnet, 9e försöket, ett X
    20/4 amiilee, första barnet, 13e försöket 
    26/4 Femman, 5e barnet, 2a försöket.
    27/4 nathaliej97, tredje barnet, 4e försöket.
    27/4 henna92, andra barnet, 1.5 års av försöket.
    29/4 Lugnoro, 1:a barnet, 2:a försöker efter missfall
    29/4 Syskonlängtan, 2:a barnet, 3:e försöket (2:a efter missfallet i januari).
  • Macbookpro

äl + 9 (bim-5) och negativt resultat på testa tidigt. 

var hos fertilitetsäkaren idag och blev undersökt i samband med utredningen så är röker på att denna månad sket sig också. Men allt såg bra ut med äggen osv så det är bra. 

Mannen ska göra nytt spermaprov imorgon. Vi kommer påbörja IVF, inte jättetaggad På hormoner osv. Dock är väntetiden värst. kan bli så att vi inte kommer igång innan augusti/september tyvärr..

• Naniismamma
    Lusse88 skrev 2024-04-04 20:48:09 följande:

Naniismamma: Jag har både halsbränna och illamående men är bara på äl+8 så tror inte det har med graviditet att göra. Åt chilinötter innan så det är nog det 😅 Men klart man vill att allt man känner ska vara pga graviditet. :) Men efter fem månaders intensivt försök (sju månader oskyddat, men inte ältester förrän för fem månader sedan) så är hoppet iiiinte stort. Det existerar knappt längre. Är säkert nåt fel på nån av oss :(

Haha ja man hoppas och vill så gärna 😅.. hoppas det tar sig snart och det inte är fel på någon av er ! 

Min partner går på morfin efter skada och operation och behöver det livet ut så det kan ju försvåra saker så tror det kommer ta lång tid :/. Men har känsliga bröstvårtor nu, och det är BIM+2 och negativt test :( 
Svar på tråden BIM april 2024