BIM april 2024
Här samlas vi som hoppas på PLUS i april 2024! Öppen för anonyma användare också, vilket den andra april-tråden tyvärr ej blev.
Här samlas vi som hoppas på PLUS i april 2024! Öppen för anonyma användare också, vilket den andra april-tråden tyvärr ej blev.
Här är min kurva senaste cykeln. Den märkliga ökningen efter den djupa dippen innan mens är fortfarande oklar. Men så är ju kroppen😅

Svarta hallon, tack så mycket! Då börjar jag mäta flera gånger.
Hoppar in här jag också ☺️
@fancyr Jag har laddat ner fertility friend. Börjar temperaturen gå upp några dagar innan ägglossningen eller hur fungerar det?
Undrar också om man måste ta temperaturen exakt samma tid varje dag. Jag tar vid 07.10 när jag vaknar, men tog vid 08.00 en dag när jag sov längre och då var den 0,3 grader högre. Var det pga tiden jag tog testet?
Jag tempar bara en gång per tillfälle. Man ska ta ungefär samma tid varje dag (+/- 2 timmar brukar vara okej) och så fort man vakna, dvs ej prata eller röra sig för mkt innan. Ska också ha varit sammanhängande sömn minst 3-4 timmar innan (dvs om du behövt ex gå upp på toa och sen tempar dig efter så kan tempen bli missvisande).
Det är inte ovanligt att tempen sjunker något (inte för alla) precis innan ÄL, sen tempökning efter. Men det behövs ofta 3-4 dagar med högre temp än normalt för att bekräfta att ägglossningen skett på både NC och Fertilith friend. Sen kan det behövas några cykler innan appen lär känna dig så man får ha lite tålamod. Lycka till med tempandet!
Själv har jag slutat med det? Tempade med både NC och FF första 10 mån men mådde ganska dåligt av det då jag sov sämre och hela tiden tänkte på tempen. Skaffade också temp drop för att sova bättre och det hjälpte något men nu kör jag bara på mina flytningar eftersom min cykel är rätt så regelbunden ändå och vi ändå snart ska börja IVF.
Idag har jag en hel del "mensvärk" i ryggslutet som strålar ut i benen. Jag är troligtvis på ÄL+5 / BIM-9, men jag har ärligt talat ingen aning om jag brukar ha ont mellan ägglossning och mens. Jag har glömt. Det här är trots allt min första menscykel sedan i december eftersom jag hunnit vara gravid, och jag minns inte hur kroppen betedde sig före graviditeten. Men jag har för mig att jag bara brukade ha ont vid mens och ägglossning.
Ni som har bättre koll på era kroppar och cykler, brukar ni ha ont mellan ägglossning och mens? Det kanske är fullt normalt, bara det att jag inte känner min kropp längre. 😅
äl + 9 (bim-5) och negativt resultat på testa tidigt.
var hos fertilitetsäkaren idag och blev undersökt i samband med utredningen så är röker på att denna månad sket sig också. Men allt såg bra ut med äggen osv så det är bra.
Mannen ska göra nytt spermaprov imorgon. Vi kommer påbörja IVF, inte jättetaggad På hormoner osv. Dock är väntetiden värst. kan bli så att vi inte kommer igång innan augusti/september tyvärr..
Amiilee Tack för svar!
Naniismamma: Jag har både halsbränna och illamående men är bara på äl+8 så tror inte det har med graviditet att göra. Åt chilinötter innan så det är nog det 😅 Men klart man vill att allt man känner ska vara pga graviditet. :) Men efter fem månaders intensivt försök (sju månader oskyddat, men inte ältester förrän för fem månader sedan) så är hoppet iiiinte stort. Det existerar knappt längre. Är säkert nåt fel på nån av oss :(