• Lusse88

BIM april 2024

Här samlas vi som hoppas på PLUS i april 2024! Öppen för anonyma användare också, vilket den andra april-tråden tyvärr ej blev.

• Svar på tråden BIM april 2024
  • Nostalgitripp
    Mariiiak94 skrev 2024-04-03 09:57:02 följande:

Tiden fram till ägglossning är så himla lång.. Och väntan på graviditet känns så avlägset.

Kan bli så ledsen när jag tänker tillbaka att jag blev gravid i februari och va så himla lycklig över att få en höst/vinter bebis .. Men så slutade de i operation och inser ibland att jag inte kommit över den förlusten :( Tänk så kan vi inte bli gravida igen .. Usch dessa hjärnspöken är för jävliga..

Känner samma sak. När jag fick veta att det var utomkvedshavandeskap så blev jag såklart ledsen, men det kändes ändå okej på något vis. Jag tog det bra. Det var det var och inget jag kunde göra något åt.

Det var först vid första mensen efter operationen som sorgen kom på riktigt för mig. Det var som att det var först då jag på riktigt förstod att det inte blir någon septemberbebis. Jag grät i tre dagar. Fy fan.
  • Nostalgitripp

Jag läste någonstans att dubbla positiva ägglossningstest (med några dagar emellan) kan tyda på att kroppen försökt ägglossa men misslyckats, och sedan gör ett nytt försök. Sen om det stämmer vet jag dock inte. :)

Om det stämmer så hade jag min "riktiga" ägglossning förrgår. Jag saknar hopp just nu och hade inte ens lust att försöka den dagen. Vi hade dock sex tre dagar innan ägglossning så helt omöjligt är det inte. I vilket fall förbereder jag mig på ett negativt graviditetstest den 16/4. Jag ska uppdatera listan med mitt nya datum... Igen.

Nåja. Om det inte tar sig den här månaden så slipper vi åtminstone BF på julafton och det är faktiskt en fördel om vi ska se det så.

• bebissugen91

Amilee - tack fina du!
    verkligen! Känns lite lugnare på.något vis och jag känner att jag kan slappna av lite mer. Så kände jag även efter äggledarspolningen i januari. Skönt att kunna känna att nu kan jag inte göra något mer, jag har gjort vad jag kunnat.

Hoppas ni får ert lilla plus snart och att ni också får avboka tiden. Har också 2 ägglossningar kvar innan utredningen.
    Hoppas också kunna "köpa" mig lite tid genom att göra utredningen själv och i förtid 😊

• Nostalgitripp
    1/4 Elianis98, 1a barnet, 3e försöket
    1/4 Bär, 3:e barnet, 10:e försöket efter MF
    1/4 Lugnoro, 1a barnet, 1a försöker efter MF
    3/4 Madicken, 3:e barnet, 5:e försöket
    5/4 littlewickewire, 1:a barnet, 6:e försöket
    6/4 Naniismamma, 5e barnet för mig, 1a för partnern, 3e försöket
    9/4 bebissugen91, första barnet, 8e försöket
    10/4 Lusse88, första barnet, femte försöket.
    11/4 Sand13, 5e barnet (första för sambon), fjärde försöket.
    12/4 MacBookpro, första barnet, 13 försöket
    14-15/4 Fancyr, tredje barnet, sambons första, 5e försöket.
    15/4 Mariiiak94, Första barnet, 8:e försöket.
    16/4 Nostalgitripp, tredje barnet, 3e försöket
    18/4 Morticia91, första barnet 4de försöket
    20/4 Juliab, andra barnet, 9e försöket, ett X
    20/4 amiilee, första barnet, 13e försöket 
    26/4 Femman, 5e barnet, 2a försöket.
    27/4 nathaliej97, tredje barnet, 4e försöket.
    27/4 henna92, andra barnet, 1.5 års av försöket.
    29/4 Lugnoro, 1:a barnet, 2:a försöker efter missfall
    29/4 Syskonlängtan, 2:a barnet, 3:e försöket (2:a efter missfallet i januari). 
  • Juliab
    Lusse88 skrev 2024-04-04 14:09:06 följande:

Juliab: Du får "knipa" som man säger till 1/1. :p Min mor lyckades. Min bror var beräknad slutet av december, men kom natten 1/1 :) 

Haha ja skulle jag lyckas bli gravid denna cykeln så får jag göra det! 

min dotter kom 10 dagar tidigt och det är ju också ganska skönt. 

• Macbookpro

Lycka till alla i tråden! Håll modet uppe! 

På måndag ska jag ha träff med fertilitetsklinik. Hoppas på att behöva ställa in den pga + (har bim den 12e, men tänker köra ett testa tidigt) :D 

Det har gått lite mer än ett år för oss nu. Vi har gjort utredning privat innan. Kostar ju sina slantar men värt att veta om det är något som är fel eller något man kan förbättra. 

• nathaliej97

Jag funderar på att köpa en temp och börja logga. Någon här som använder något annat än natural cycles och har tips på någon smidig app att använda sig utav? Såg tidigare i mars tråden några som delade deras ?temp kurvor? osv och det såg intressant ut. 

Tror jag ger det den här månaden och tar det sig inte med bim i slutet av april så köper jag och börjar inför försök 5 i maj. 

• fancyr
    nathaliej97 skrev 2024-04-04 16:01:45 följande:

Jag funderar på att köpa en temp och börja logga. Någon här som använder något annat än natural cycles och har tips på någon smidig app att använda sig utav? Såg tidigare i mars tråden några som delade deras ?temp kurvor? osv och det såg intressant ut. 

Tror jag ger det den här månaden och tar det sig inte med bim i slutet av april så köper jag och börjar inför försök 5 i maj. 

Jag använder både nc och fertility friend, den är gratis. 
    Såhär ser det ut för mig denna månad, 

• Lusse88

Lycka till till dig med Macbookpro, hoppas du plussar så ni slipper fertilitetskliniken :)

Svar på tråden BIM april 2024