BIM april 2024
Här samlas vi som hoppas på PLUS i april 2024! Öppen för anonyma användare också, vilket den andra april-tråden tyvärr ej blev.
Här samlas vi som hoppas på PLUS i april 2024! Öppen för anonyma användare också, vilket den andra april-tråden tyvärr ej blev.
Om alla värden är bra under en fertilitetsutredning, får man inte ändå gå vidare med IVF då?
Amiile: Oj, det var billigt! Vilken region? Om ni hade gått vidare med IVF hade det kostat multum va? Kostar ca 85000 kr här på privata kliniker i Skåne och Danmark.
Region Uppsala. Tror 3-pack IVF kostar kring 85000 kr men vi hade ju bara försökt 4 månader då så kändes orimligt. Nu får vi regionsfinansierat.
Tror du får det finanserat då MEN ni måste ha försökt ett år.
När jag ringde och frågade angående utredning så skulle vi få det finanserat av landstinget OM vi hade försökt i ett år, spelade ingen roll om jag var över 35 år eller om det var mitt och sambons andra barn tillsammans. Vet dock inte om det bara var utredningen eller om det även gällde ivf 🤷?♀️ antar att det bara var utredningen.
hej! skönt att läsa att man inte är ensam med att bli tokig på att invänta mens. Är det bara jag som känner av minsta lilla tarmrörelse eller symtom som graviditet? usch, är i sån fas där jag är HELT säker på att jag kommer få mensen (lär komma i natt) och bara väntar in det? men sen finns ändå hoppet som sitter i bakhuvudet som kommer bli så ledsen när det väl sker.. blä? 14 långa dagar efter ÄL. Jag har inte vågat göra ngt tidigt gravidtest. Enda korta ögonblicket jag varit gravid fick jag pos gravtest på dagen jag skulle få mens och så fick jag mensen 12h senare? 34 år här. Tidigare barnlös. Jag och sambon har försökt sen november.
hej! skönt att läsa att man inte är ensam med att bli tokig på att invänta mens. Är det bara jag som känner av minsta lilla tarmrörelse eller symtom som graviditet? usch, är i sån fas där jag är HELT säker på att jag kommer få mensen (lär komma i natt) och bara väntar in det? men sen finns ändå hoppet som sitter i bakhuvudet som kommer bli så ledsen när det väl sker.. blä? 14 långa dagar efter ÄL. Jag har inte vågat göra ngt tidigt gravidtest. Enda korta ögonblicket jag varit gravid fick jag pos gravtest på dagen jag skulle få mens och så fick jag mensen 12h senare? 34 år här. Tidigare barnlös. Jag och sambon har försökt sen november.
Ja, vi måste såklart försöka 8 månader till innan vi kan få nån hjälp. :) Ville bara veta med tanke på att frågan togs upp :) Har dock läst att det räcker med att ha försökt 6 månader när man är över 35 år. Vet inte om det är olika beroende på var man bor. Vi har egentligen försökt rätt länge, men först för 4 månader sedan började vi med ältester.
Svartahallon och Mariiiak94, jag känner EXAKT som ni.
just nu väntar jag på ÄL och är hoppfull. men jag vet hur nedslagen jag kommer att bli om inget händer den här månaden heller. Och går och funderar på vad vi ska göra då. Jag är inte en sådan som bara kan vänta och se. Jag är för otålig. Jag funderar på att göra en spolning om det inte tar sig denna gången. Eftersom jag fick utomkvedshavandeskap så kanske det finns någon blockering. Vi får se.
man går igenom hopp, väntan och sorg varenda jävla månad. Det är hemskt.
Känner precis som er. Sen känner jag att jag kanske inte har rätt att känna så då vi ?bara? försökt i 5 månader.