• Lusse88

BIM april 2024

Här samlas vi som hoppas på PLUS i april 2024! Öppen för anonyma användare också, vilket den andra april-tråden tyvärr ej blev.

• Svar på tråden BIM april 2024
  • Sand13

Alltså seriöst... kl 9:30 imorse blödde jag liiite idag. INGET mer har kommit. Fick mensvärk precis i samband med blödningen. Känner INGET sen dess. Är på äl+8. Kan det ha varit en nidblödning tro!? :-O Fast att man ALDRIG fått det vid dom andra 4 graviditeterna!? Åååh hatar att inte veta vad som händer :( 

• Svartahallon
    Sand13 skrev 2024-04-05 20:27:39 följande:

Alltså seriöst... kl 9:30 imorse blödde jag liiite idag. INGET mer har kommit. Fick mensvärk precis i samband med blödningen. Känner INGET sen dess. Är på äl+8. Kan det ha varit en nidblödning tro!? :-O Fast att man ALDRIG fått det vid dom andra 4 graviditeterna!? Åååh hatar att inte veta vad som händer :( 

Låter absolut som att det skulle kunna vara en nidblödning! Håller tummarna att du får ett plus snart 😍
  • Svartahallon

Idag fick jag äntligen ett positivt ägglossningstest! Går in i kommande två veckor med en positiv feeling!! Vill (precis som alla ni andra här!!) sååå gärna att det här ska vara vår månad🥺

Idag svallande känslor över kring allt som hade kunnat vara om vi fick behålla förra graviditeten. Men med lite tröst av sambon så känns det bättre igen. Man är ju ett gående nervvrak😅

• Nostalgitripp
    Mariiiak94 skrev 2024-04-05 10:45:56 följande:
    Ja alla reagerar vi ju olika och inget är ju rätt eller fel! Jag hade hunnit få ganska rejäla humörsvängningar när jag åkte in så jag grät bokstavligen i flera dagar från att jag blev inlagd till några dagar efter jag kommit hem igen.. 

Men det är himla skönt att ha människor här som man kan skriva av sig med! Man känner sig så lätt ensam i de hela och folk i ens omgivning som vet om vad som hänt försöker vara stöttande men förstår inte riktigt ändå tyvärr..

Man försöker tänka positivt att nästa månad är min tur! Men när då mensen kommer så blir de som en jävla käftsmäll..
    Jag tror också att en anledning till att jag tog det så "bra" är för att jag började blöda, fick göra ett VUL och de konstaterade missfall. Så jag hann smälta att det var ett missfall i fem dagar innan det uppdagades att det var ett utomkvedshavandeskap. 

Jag kände dock på mig att det var ett utomkvedshavandeskap så jag blev inte överraskad. Eller ja, jag hade med mig treåringen till läkarbesöket när jag blev akut inlagd, så helt förberedd var jag inte. Det var mer "Jahapp, det var väl det jag trodde. Jävlar att man alltid ska ha rätt". 
  • Sand13

Nä, det här kan inte vara en nidblödning tyvärr. Blöder som mens idag. Så det blir nya tag om ca 2 veckor.

• nathaliej97

räknar ner dagarna till ägglossning. Skulle det ta sig denna månad så kan jag förmodligen plussa på sambons 30 års dag! Det vore fint. 

• Svartahallon
    nathaliej97 skrev 2024-04-06 23:35:28 följande:

räknar ner dagarna till ägglossning. Skulle det ta sig denna månad så kan jag förmodligen plussa på sambons 30 års dag! Det vore fint. 

Åh det hade ju varit fantastiskt! Låter som att vi har samma ålderspann i vår relation. Jag är 97a och min sambo 94a! Han har dock redan fyllt 30!

Men har en liknande förhoppning om att kunna plussa innan min bästa vän fyller år och kunna ge till henne då. Min ägglossning var igår om jag tydigt allt rätt så om det blir ett plus matchar det bra😍

Lycka till!! 
  • Sand13

Nathaliej97: Hoppas du får ge en sådan fantastisk "present" till hans födelsedag :)

• Lugnoro

@fancyr Jag har laddat ner fertility friend. Börjar temperaturen gå upp några dagar innan ägglossningen eller hur fungerar det? 

Undrar också om man måste ta temperaturen exakt samma tid varje dag. Jag tar vid 07.10 när jag vaknar, men tog vid 08.00 en dag när jag sov längre och då var den 0,3 grader högre. Var det pga tiden jag tog testet? 

• Svartahallon
    Lugnoro skrev 2024-04-07 13:16:52 följande:

@fancyr Jag har laddat ner fertility friend. Börjar temperaturen gå upp några dagar innan ägglossningen eller hur fungerar det? 

Undrar också om man måste ta temperaturen exakt samma tid varje dag. Jag tar vid 07.10 när jag vaknar, men tog vid 08.00 en dag när jag sov längre och då var den 0,3 grader högre. Var det pga tiden jag tog testet? 

Jag kapar lite och svarar utifrån mina erfarenheter. 
    Min temp ökar dagen efter ägglossning, första dagen inte jättemycket men dag 2 blir det en tydlig peak.

Enligt NC så kan du ta tempen +/- 2 h från vanlig tid. Så det där ska inte vara något som påverkar. Sen vet jag inte om du sovit sämre med mycket uppvak och så?

Men jag har märkt att jag behöver ta temper upp till 3 ggr för att få något slags medelvärde. Första cykeln som jag tempade gick upp och ner som en berg-och-dalbana (inte så brett spann såklart) men nu när jag "kontrollmäter" så är den mycket mer stabil. Upplever ofta att mätning 2-3 är likadana jämfört med den första. Men är mätning 2 samma som nr 1 så mäter jag inte mer. 
Svar på tråden BIM april 2024