BIM april 2024
Här samlas vi som hoppas på PLUS i april 2024! Öppen för anonyma användare också, vilket den andra april-tråden tyvärr ej blev.
Här samlas vi som hoppas på PLUS i april 2024! Öppen för anonyma användare också, vilket den andra april-tråden tyvärr ej blev.
Vi har legat oskyddat i 7 månader, men aktivt försökt i 5 månader och det håller redan på att ta kål på oss. Aldrig något plus :( Har faktiskt gråtit tre gånger idag. Egentligen inte av nån speciell anledning. Men känner mig PMS:ig idag. Är på äl+7. Min cykel har varit knepig genom att visa ägglossning tre gånger på en månad. Dom två första är redan uteslutna, eftersom jag testade negativt senast idag :( Så jag får gå enligt senaste glada gubben på ältestet. Det ger mig äl+7 idag. Eller ja, i 45 minuter till :p Sen blir det äl+8. Men börjar nästan känna mig lite deprimerad. Orolig. FAST att det sägs att det kan ta ett år så gör det mig ledsen och nedslagen varje jäkla månad. Vi gör ju allt rätt..? Vad felas liksom? :(
Bara för skojs skull, räknade jag ut att om jag blivit gravid med mars äl, så blir bf datum 20 december. Det betyder ju att detta var sista chansen för en bebis detta året.
Bara för skojs skull, räknade jag ut att om jag blivit gravid med mars äl, så blir bf datum 20 december. Det betyder ju att detta var sista chansen för en bebis detta året.
Jag kan som vanligt inte citera. Men känner igen mig med er som blivit gravid men inte fått behålla graviditeten. Jag var gravid i dec och kan med bf i mitten av augusti. Fick missfall i 11+0. Jag tycker att det är jobbigt att se vilken vecka jag skulle varit i i appar och nu är det även jobbigt att de som är gravida i sig/sep har gått ut med sina graviditeter. Jag ville så gärna ha mitt augusti-barn.
Hej!!
Ser att det är många här som gått igenom operation efter utomkvedshavandeskap. Det gjorde jag också i januari 2022 efter att vi försökt bli gravida med barn nr 2 i 1,5 år. Trots det blev jag gravid igen 5 månader efter operationen och idag har jag en pigg liten 14-månaders. Så pepp och hopp till alla er som kämpar - det kommer bli er tur!
MEN jag vet att det är en svår grej att gå igenom. Det har tagit mig lång tid att bearbeta utomkvedshavandeskapet, operationen och alla känslor kring det. Därför har jag startat en ?stödgrupp? här på FL men startar gärna en fb-grupp också där alla som varit med om liknande kan få ventilera och bolla erfarenheter. Tycker det finns alldeles för lite info och stöd för oss som gått igenom detta!
kicka gärna igång tråden här: https://www.familjeliv.se/forum/thread/82851532-stodgrupp-efter-utomkvedshavandeskap
Nu hoppas vi på att få en liten trea, men tar verkligen ingenting för givet utan det får bli när det blir.
håller tummarna för er alla!
Juliab: Du får "knipa" som man säger till 1/1. :p Min mor lyckades. Min bror var beräknad slutet av december, men kom natten 1/1 :)
Nu har jag bokat tid för utredning 13/6.
Blandade känslor. Skönt att ha en tydlig plan framåt men också ledsamt att ha hamnat här. Även om det inte riktigt gått ett år så blir det skönt att ha en utredning klar för att veta hur allt ser ut och skulle man behöva gå vidare behandling så kommer processen gå fortare 😊
Min sambo har väntat barn tidigare(slutade dock i missfall) så därför känner jag kanske lite extra press..
Cykel nr 9 börjar nästa vecka.
Amilee - börjar påbörjar ni IVF-resan? 💕
Amilee - börjar påbörjar ni IVF-resan? 💕
Skönt att ha en plan! Vi hoppas att du får ringa och avboka tiden pga plus på stickan!
Vi startar IVF när mensen kommer i maj, så vi hinner med två ägglossningar innan (har kort cykel på 23-26 dagar). Då har det gått prick 1 år sen jag tog ut spiralen så har fått väldigt snabb hjälp. Detta pga utredning ?i förtid? då jag sökte själv och korta väntetider i min region.