• Anonym (M)

Är man tjock om man väger 70 kg ?

Om man är tjej och väger 70 till 166 cm, är man tjock då? Vad anser ni? och vilken är den perfekta längden och vikten?

• Svar på tråden Är man tjock om man väger 70 kg ?
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Mx) skrev 2024-03-19 15:36:46 följande:
    Det är vad man förväntar sig, men inte vad man föredrar. Så dom som klarar av att hålla vikten har en fördel av detta på dejtingmarknaden
    Fast stämmer det, om du träffar en 50-årig kvinna med tre barn, att du skulle föredra att hon var pinnsmal framför lite fyllig? I den åldern är smalhet oftast lika med skinntorrhet, snarare än med den unga, slanka flickans vidjelinjer.
  • Anonym (Tung)
    Anonym (Mx) skrev 2024-03-19 13:47:32 följande:
    Hur ofta brottas 50+kvinnor med okända vuxna män/gubbar spontant? Går du på brottning eller vad tränar du då?
    Barn - och ungdomstränare så vid utbildningar så är det praktiska övningar och då bland annat olika balans, styrke osv.
  • Anonym (knubbis)

jag är 166 och väger 65 kg just nu och skulle behöva gå ner 5-7 kg för att inte vara tjock, men det beror ju på vad man har för kroppsbygnad i övrigt

• Anonym (Tung)
    Anonym (Mx) skrev 2024-03-19 15:15:50 följande:
    Istället för att eventuellt trycka på ogilla, så kanske du kan berätta hur det kommer sig att du som 50+kvinna brottas med okända män/gubbar och slänger dom i backen?
    Slänger ingen i backen, men de kan definitivt inte få omkull mig. 
    Utbildningar med praktiska övningar inför tränaruppdrag.

Fintade äldre karlar inom sport/idrott redan som 18-åring och har hela skolåldern fått mycket skit för att jag faktiskt var (och fortfarande) är bättre än många jämnåriga killar - numera män.
  • Anonym (Lite kortare)

Jag är 163 och väger 52 (38 år), som mest har jag vägt 62 och då var jag höggravid. Jag är rätt normalbyggd men lite smalare än majoriteten om man säger så ;)

Jag har en kompis som haft det lite kämpigt på sistone och lagt på sig, hon är ett par centimeter längre och nämnde att hon börjar närma sig 70kg, smällfet är hon ju inte men lite tjock har hon blivit. Nu låter det däremot som att ts är en liten muskelknutte och då blir det ju svårt att bedöma enligt vikt 

• Anonym (Mx)
    Anonym (Tung) skrev 2024-03-19 15:41:39 följande:
    Barn - och ungdomstränare så vid utbildningar så är det praktiska övningar och då bland annat olika balans, styrke osv.
    Anonym (Tung) skrev 2024-03-19 15:44:46 följande:
    Slänger ingen i backen, men de kan definitivt inte få omkull mig. 
    Utbildningar med praktiska övningar inför tränaruppdrag.

Fintade äldre karlar inom sport/idrott redan som 18-åring och har hela skolåldern fått mycket skit för att jag faktiskt var (och fortfarande) är bättre än många jämnåriga killar - numera män.

Ok, då klarnar bilden en aning.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-19 15:41:31 följande:
    Fast stämmer det, om du träffar en 50-årig kvinna med tre barn, att du skulle föredra att hon var pinnsmal framför lite fyllig? I den åldern är smalhet oftast lika med skinntorrhet, snarare än med den unga, slanka flickans vidjelinjer.
    Jag tänker att jag varken vill ha en pinnsmal eller någon fyllig. Normalvikt med ett BMI mellan ungefär 20-24 fungerar mer än väl om hon även har en grym personlighet som passar mig och att vi trivs ihop.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-19 15:41:31 följande:

Smal helt klart. Se på Isabella Scorupco 52 år.

www.express.co.uk/celebrity-news/1650252/izabella-scorupco-james-bond-goldeneye-age-pictures-photos-instagram-news
  • Anonym (Rob)

Övervikt är inte smickrande i någon åldersgrupp.

Vem har åldrats mest ?  Tom Cruise eller Kelly som uppenbarligen inte har tagit hand sin kropp.

Svar på tråden Är man tjock om man väger 70 kg ?