Är man tjock om man väger 70 kg ?
Om man är tjej och väger 70 till 166 cm, är man tjock då? Vad anser ni? och vilken är den perfekta längden och vikten?
Om man är tjej och väger 70 till 166 cm, är man tjock då? Vad anser ni? och vilken är den perfekta längden och vikten?
Jag är 166 cm och jag hade definitivt varit överviktig vid 70 kg.
Väger just nu 59 och då har jag på inget sätt mager. Både muskulös och lite reserver.
Jag är en person som har lätt att lägga fett på magen så jag ska inte väga mer än så här. Är jag otränad ska jag helst väga typ 3 kg mindre. Då trivs min kropp bäst.
Fött fyra barn och då varit uppe i 66-68 kg och då känns det för mig helt orimligt att jag skulle få väga så mycket enligt BMI och fortfarande vara normalviktig. Jag upplever BMI-skalen som otroligt generös för min kroppstyp.
Jag är 166 cm och jag hade definitivt varit överviktig vid 70 kg.
Väger just nu 59 och då har jag på inget sätt mager. Både muskulös och lite reserver.
Jag är en person som har lätt att lägga fett på magen så jag ska inte väga mer än så här. Är jag otränad ska jag helst väga typ 3 kg mindre. Då trivs min kropp bäst.
Fött fyra barn och då varit uppe i 66-68 kg och då känns det för mig helt orimligt att jag skulle få väga så mycket enligt BMI och fortfarande vara normalviktig. Jag upplever BMI-skalen som otroligt generös för min kroppstyp.
Faktum är att andelen överviktiga och feta skolbarn har ökat kraftigt sedan 90-talet. Det är inte hälsosamt. Man kan inte skylla på hormoner när problemet är ens föräldrar och vad man stoppar i munnen (som ett resultat av ens dåliga föräldrar).
Visst får man ett annat BMI av gymträning. Jag gillar personligen mer de som tränar på gym och har BMI kring 25 men ändå inte så mycket kroppsfett. Dock verkar undersökningarna visa att män föredrar smalare kvinnor än så.
Faktum är att andelen överviktiga och feta skolbarn har ökat kraftigt sedan 90-talet. Det är inte hälsosamt. Man kan inte skylla på hormoner när problemet är ens föräldrar och vad man stoppar i munnen (som ett resultat av ens dåliga föräldrar).
Visst får man ett annat BMI av gymträning. Jag gillar personligen mer de som tränar på gym och har BMI kring 25 men ändå inte så mycket kroppsfett. Dock verkar undersökningarna visa att män föredrar smalare kvinnor än så.
borde för att?
jag har pendlat i vikt genom livet och kommit fram till att jag mår som bäst när jag ligger på ett bmi på 25-26. Min kropp fungerar faktisk bäst då (inkl hormoner) och jag har som mest ork. det är viktigare för mig att jag mår bra i kropp och knopp och balans, inte vad ytliga män tycker. Min kropp är till för mycket mer än att mätta mäns ögon eller sexuella begär.
sett hur mina barn tidigt brottas med kroppsfixeringar fast de aldrig varit överviktiga och väldigt aktiva i sin vardag. Ser hur det påverkar deras psyken negativt och hur kvinnliga vänner runt mig konstant stressar över att de inte passar in i dagens kroppsideal. Det finns inget sunt över att pressa sin kropp ner på en nivå där den inte mår bra och konstant ha samvete när man unnar sig mat eller annat och pressen att träna så mycket som möjligt i en stressig vardag med familj, karriär och sociala relationer.
Nä, lagom är alltid bäst.
Gällande partner så attraheras jag mest av män som är lite överviktiga eller större och bekväma med det, så de som ligger runt 25-30 med normala proportioner (dvs ingen markant mage).
Alla är vi olika.
Det finns inget sunt över att pressa sin kropp ner på en nivå där den inte mår bra och konstant ha samvete när man unnar sig mat eller annat och pressen att träna så mycket som möjligt i en stressig vardag med familj, karriär och sociala relationer.
Nä, lagom är alltid bäst.