• Anonym (Risa)

Hur gör vi nu?

Mitt barn (går i tvåan) tog med sig en kompis hem idag. Det visade sig sen att barnet inte hade tillåtelse och föräldern säger att hen inte har möjlighet att hämta och närmast kräver att jag åker dit med barnet, att det är mitt ansvar att lösa då föräldern aldrig godkänt att komma hit.

Jag kan inte heller bara åka iväg. Ska barnen ha hit kompisar är det ett krav att de kan ta sig hem själva eller bli hämtade.

Någon som varit i sitsen? Hur gör man?

• Svar på tråden Hur gör vi nu?
  • Anonym (Mm)

Samma inlägg som för två år sedan

• EpicF
    Hermis123 skrev 2024-03-20 20:11:20 följande:
    Ja hon kan ringa socialjouren! Det är att ta ansvar. 
    Ok, då Socialjouren vet vilka barn som får följa med vilka hem? Det var intressant. 

Ts ansvar ligger i att hon dubbelkolla att det är ok för "Annas" föräldrar att "Anna" blir med ts och hennes barn hem. Och också för att komma överens om när "Anna" ska hämtas och om hon ex ska äta middag där. 

Men enligt så ska Socialjouren veta om det är ok för "Annas" föräldrar att "Anna" följer med ta hem. Lite märkligt antagande. 
  • Hermis123
    EpicF skrev 2024-03-20 23:31:56 följande:
    Ok, då Socialjouren vet vilka barn som får följa med vilka hem? Det var intressant. 

Ts ansvar ligger i att hon dubbelkolla att det är ok för "Annas" föräldrar att "Anna" blir med ts och hennes barn hem. Och också för att komma överens om när "Anna" ska hämtas och om hon ex ska äta middag där. 

Men enligt så ska Socialjouren veta om det är ok för "Annas" föräldrar att "Anna" följer med ta hem. Lite märkligt antagande. 

Nej!  Men om föräldrarna till barnet
    vägrar samarbeta och kräver att ts ska åka och lämna barnet trots att hon är tydlig med att hon inte kan, så har hon inget. Hon kan inte låta barnet sova över för föräldrarna kräver att barnet ska hem, samtidigt vägrar föräldrarna åka och hämta barnet. alltså ringa socjouren och säga att barnet är överlämnad och föräldrar vägrar hämta. då hämtar dom barnet sen vilka konsekvenser det blir för barnets föräldrar, dom får skylla sig själva. 

TS har faktiskt inte ansvar att lämna ett barn som bara dök upp i hennes hem! Ts tog aldrig hem ett barn, barnen gick hem själva! Om ens barn inte kan gå själv hem utan att springa till sina Kompisar utan att fråga då ska man inte låta sitt barn att gå hem själv.  

• EpicF
    Hermis123 skrev 2024-03-20 23:45:06 följande:

Nej!  Men om föräldrarna till barnet
    vägrar samarbeta och kräver att ts ska åka och lämna barnet trots att hon är tydlig med att hon inte kan, så har hon inget. Hon kan inte låta barnet sova över för föräldrarna kräver att barnet ska hem, samtidigt vägrar föräldrarna åka och hämta barnet. alltså ringa socjouren och säga att barnet är överlämnad och föräldrar vägrar hämta. då hämtar dom barnet sen vilka konsekvenser det blir för barnets föräldrar, dom får skylla sig själva. 

TS har faktiskt inte ansvar att lämna ett barn som bara dök upp i hennes hem! Ts tog aldrig hem ett barn, barnen gick hem själva! Om ens barn inte kan gå själv hem utan att springa till sina Kompisar utan att fråga då ska man inte låta sitt barn att gå hem själv.  

Läs innan du svarar, så kanske du kan svara på det som faktisk står och inte en massa annat som inte står. Och ta och kamma dig!
  • Hermis123
    EpicF skrev 2024-03-20 23:58:41 följande:
    Läs innan du svarar, så kanske du kan svara på det som faktisk står och inte en massa annat som inte står. Och ta och kamma dig!
    Jag ska kamma mig jag lovar! Men jag svarade!  
  • Hermis123
    Hermis123 skrev 2024-03-21 00:01:18 följande:
    Jag ska kamma mig jag lovar! Men jag svarade!  
    Men vi verkar inte ha samma syn på saker både i den och i andra trådar! Jag anser att föräldrar till ett barn har ALLTID, du verkar tycka att föräldrar har noll ansvar och att alla andra ska ta barnen själva eller t.o.m. andra barns föräldrar men inte självaste föräldrarna!  Jag hoppas att inte fler är som dig, tycker synd om alla barn som ska växa upp med föräldrar som har samma syn som dig!
  • EpicF
    Hermis123 skrev 2024-03-21 00:08:03 följande:
    Men vi verkar inte ha samma syn på saker både i den och i andra trådar! Jag anser att föräldrar till ett barn har ALLTID, du verkar tycka att föräldrar har noll ansvar och att alla andra ska ta barnen själva eller t.o.m. andra barns föräldrar men inte självaste föräldrarna!  Jag hoppas att inte fler är som dig, tycker synd om alla barn som ska växa upp med föräldrar som har samma syn som dig!
    Ja, du svarade. Men inte på inlägger jag skrev. 

Nolla ansvar? Var läser du det? 

Du har inte ens läst inlägget du svarade på, vilket är en bra idé att göra först. 

Du får göra om och göra rätt. 
  • Hermis123
    EpicF skrev 2024-03-21 00:11:47 följande:
    Ja, du svarade. Men inte på inlägger jag skrev. 

Nolla ansvar? Var läser du det? 

Du har inte ens läst inlägget du svarade på, vilket är en bra idé att göra först. 

Du får göra om och göra rätt. 
    Jo jag läste inlägget!  Kompisen tog med sig en vän från skolan.  Ts tog Inte hem barnet, hon har skrivit det Längre ner! Vems ansvar är det att se till att barnet går hem nu? Barnens föräldrar enligt mig. sen skulle det vara en annan sak om ts hämtade barnen från skolan och lät kompisen följa med från skolan, då hade hon asvar men nu är inte det fallet!
Svar på tråden Hur gör vi nu?