• Anonym (Risa)

Hur gör vi nu?

Mitt barn (går i tvåan) tog med sig en kompis hem idag. Det visade sig sen att barnet inte hade tillåtelse och föräldern säger att hen inte har möjlighet att hämta och närmast kräver att jag åker dit med barnet, att det är mitt ansvar att lösa då föräldern aldrig godkänt att komma hit.

Jag kan inte heller bara åka iväg. Ska barnen ha hit kompisar är det ett krav att de kan ta sig hem själva eller bli hämtade.

Någon som varit i sitsen? Hur gör man?

• Svar på tråden Hur gör vi nu?
  • EpicF

Hermis123: Så varför svarar du på mitt inlägg? Ett inlägg du inte har läst. 

Det blir lite märkligt att svara "Goddag skaft" på ett inlägg man inte har läst. Och sedan hävda att man visst har läst det, trots att det är tydligt att man inte gjort. 

Så om du ska svara på mitt inlägg så får du faktisk ta och läsa mitt inlägg. Inte blanda in socialjouren eller vem som har ansvarer över barnen eftersom det inte omhandlar mitt inlägg. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Volvo) skrev 2024-03-21 13:05:36 följande:

Råkar du ofta ut för detta ts? 

Känns inte trovärdig

www.familjeliv.se/forum/thread/81762123-vem-bar-ansvaret

Fast det är ju inte samma situation sett till detaljer annat än att ett barn följt med hem och föräldrarna är sura. Du tror inte detta händer flera personer i landet liksom...?
  • EpicF
    Anonym (Hmm) skrev 2024-03-21 13:15:59 följande:
    Fast det är ju inte samma situation sett till detaljer annat än att ett barn följt med hem och föräldrarna är sura. Du tror inte detta händer flera personer i landet liksom...?
    Det är väldigt liknande scenario. 
  • Hermis123

Många oansvariga föräldrar som tror att andra barns föräldrar ska skjutsa hem deras barn tyvärr!! 

• Anonym (Hmm)
    EpicF skrev 2024-03-21 13:18:03 följande:
    Det är väldigt liknande scenario. 
    Ja, och det kan ju bero på att det är en väldigt vanlig situation.
  • Anonym (Ui)

Oj, vilken knäpp förälder. Jag brukar alltid fråga om besökarens föräldrar vet att hen är där. Jag förutsätter att folk hämtar sina barn själva om inget annat är sagt i förväg. 

• Anonym (Mami)

Förmodligen troll tråd eftersom TS försvann

• Spucks
    EpicF skrev 2024-03-21 00:11:47 följande:
    Ja, du svarade. Men inte på inlägger jag skrev. 

Nolla ansvar? Var läser du det? 

Du har inte ens läst inlägget du svarade på, vilket är en bra idé att göra först. 

Du får göra om och göra rätt. 
    Du får väl lyssna på dina egna råd. Börjar med att läsa TS inlägg och sedan svarar på var hon skrev att HON tog med barnet hem.
Svar på tråden Hur gör vi nu?