• Anonym (TS)

BIM juni 2024

En tråd för oss som hoppas plussa i juni :)  Lycka till alla! <3

• Svar på tråden BIM juni 2024
  • Lugnoro
    snowplay970 skrev 2024-06-20 16:14:18 följande:

Igår plussade jag! Blev så chockad då jag hade förväntat mig att det skulle ta längre tid eftersom jag hunnit bli lite äldre (42). Har haft turen att snabbt blivit gravid tidigare (har två barn med exman) men trodde det skulle ha slagit av på takten. Nu får man bara hoppas att vi är på rätt sida missfallsstatistiken så jag håller mig försiktigt optimistisk fram till efter vecka 12.

Men kul är det iallafall, och omvälvande! Läskigt att välja att skaffa barn med en ny tycker jag. Och förändringen det innebär i livet 40+. Men den är välkomnad, det lilla som flyttat in.  // Hjärta Lycka till alla som väntar! 

Camomill, 3/6, första barnet, fjärde försöket - plussat 1/6
    Anonym Eken, 6/6, andra barnet, första försöket-testat neg 4/6 o fick mens 5/6.

Loktok, 10/6, första barnet, första försöket.
    PrettyTiedUp, 10/6, första barnet, 37:e försöket, IVF
    Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Morticia91 15/6 första barnet 6te försöket 
    Båten, 16/6, 4 barnet, 4 försöket. 
    Juliaaaaaaaaa, 16/6, första barnet, tredje försöket efter missfall. Fick mens 16/6. 
    Pez 17/6 andra barnet andra försöket. - plussat
    Bunny s 18/6 3e barnet. Andra försöket. 
    snowplay970 19/6 tredje barnet (med ny partner), andra försöket
    Anonym (UWU) andra barnet 4e försöket
    Cattis 21/6 sjätte barnet, första försöket.
    PrettyMoon 21/6 andra barnet, första försöket
    Snorkfrökenhär, 26/6, tredje barnet, andra försöket. 
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 26/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.
    LillaSam, 26/6. andra barnet, andra försöket (supertidigt missfall förra cykeln)
    Signatur, 27/6, första barnet, 9:e försöket
    Anonym Eken, 30/6, andra barnet, andra försöket
    Anonym Längtar, 28/6, andra barnet, 8e försöket
    Grattis!
  • Lugnoro

Jag skulle ju vara så cool och tänka att det tar flera månader till. MEN nu vill jag absolut testa fast att det är tidigt. Gav dock graviditetstesten till min man för några dagar sedan och bad honom ge mig ett test en viss dag. Han är stenhård, haha 😂

• Amaaandaaa00

Lägger in mig i listan 😊 BMI 30 juni. Första försöket denna omgång (försökte några månader förra året, men byte av jobb osv satte allting på lite paus). 

Sand13, 12/6, femte barnet (första för sambon), ca 19 försök (står i kö för fertilitetshjälp).
    Juliaaaaaaaaa, 16/6, första barnet, tredje försöket efter missfall. Fick mens 16/6. 
    Sanso, 24/6, andra barnet, andra försöket. Lugnoro, 26/6, första barnet, tredje försöket efter missfall.
    LillaSam, 26/6. andra barnet, andra försöket (supertidigt missfall förra cykeln)
    Amaaandaaa00 30/6 första barnet 1 försöket 
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (planerar) skrev 2024-06-20 14:01:27 följande:
    Ja jättejobbigt! Jag va sååå nära på å sjukanmäla mig på jobbet för trodde verkligen jag skulle spy på vägen dit eller på jobbet. Men nu är det som bortblåst 😂 fattar ingenting 
    Men så skumt, beter sig ju precis som morgonillamående 😉
    snowplay970 skrev 2024-06-20 16:14:18 följande:

Igår plussade jag! Blev så chockad då jag hade förväntat mig att det skulle ta längre tid eftersom jag hunnit bli lite äldre (42). Har haft turen att snabbt blivit gravid tidigare (har två barn med exman) men trodde det skulle ha slagit av på takten. Nu får man bara hoppas att vi är på rätt sida missfallsstatistiken så jag håller mig försiktigt optimistisk fram till efter vecka 12.

Men kul är det iallafall, och omvälvande! Läskigt att välja att skaffa barn med en ny tycker jag. Och förändringen det innebär i livet 40+. Men den är välkomnad, det lilla som flyttat in.  // Hjärta Lycka till alla som väntar! 

Stort grattis 😍 Kan verkligen relatera till att det känns lite läskigt att börja om med smått igen nu när man är äldre också. Vi har två barn på 9 och 12 så jag känner att jag fasiken inte har nån koll alls längre om hur livet med bebis är 🙈 Men roligt ändå förstås. 

Hoppas allt går bra för dig 🙏🏻💕

• Snorkfrökenhär
    Lugnoro skrev 2024-06-20 16:56:54 följande:

Jag skulle ju vara så cool och tänka att det tar flera månader till. MEN nu vill jag absolut testa fast att det är tidigt. Gav dock graviditetstesten till min man för några dagar sedan och bad honom ge mig ett test en viss dag. Han är stenhård, haha 😂

Haha, han håller då stenhårt också på det, min man skulle vikt sig 😆

Jag känner att det är bra att vi åkt till stugan för midsommarfirande med familjen, kanske jag kan hålla tankarna på annat nån dag 🙈 Tänkte att jag skulle ta första testet efter midsommarhelgen, då är jag på ÄL+10 iaf 😅
  • Lugnoro

Jag kommer testa imorgon. Har inga symptom alls den här gången förutom liiiite förstoppning. Men tror att det har andra orsaker. Om det behövs fortsätter vi försöka helt enkelt. 

• Meddelande borttaget
  • Lugnoro
    Anonym (planerar) skrev 2024-06-20 05:33:36 följande:

Negativt test här idag. 

vakan upp 02.30 med mensvärk och illamående. hängt på toa sen dess i hopp om att kunna kräkas då det kanske är magsjuka med får inte upp något 😒

Tänker du testa snart igen? Konstigt med dina symptom. 
  • Anonym (UWU)

Grattis snowplay!! ♡

Jag glömde skriva i listan att jag hade bim 20/6, befinner mig alltså på bim +1, känner lite som tyngdkänsla i magen och ömma bröst. Känner mig fortfarande lite skeptisk och vill inte lita på att det faktiskt kan vara något. 
    Avvaktar helgen ut med att testa (om jag kan hålla mig) ;)

• Whatev

Grattis snowplay!! 

Igår på äl+6 fick jag en svagt färgad flytning. Min spontana känsla sa nidis eftersom mensen är långt bort och jag aldrig har spottings. Vet inte när jag vågar testa dock 😅

Svar på tråden BIM juni 2024