• Anonym (Tre)

Att ha högt bodycount, att ha haft sex med många!

Jag anser att det är väldigt osexigt när en person haft sex med många. I dessa tider verkar det som att många tappat detta perspektiv. Att man är beredd att hålla lite på sig.

Vissa personer som träffats pratar om att dom vill byta säng/lägenhet eller hus för att dom inte vill flytta in eller sova i samma som personens ex bott eller sovit i. Att man vill ha något nytt tillsammans.

Men att man knullat med 10+ olika personer spelar inte så stor roll!?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Att ha högt bodycount, att ha haft sex med många!
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Orka bry sig) skrev 2024-07-23 17:30:18 följande:
    Jag dissar den som ens ställer frågan då den personen lägger vikt vid något som är helt ointressant att veta. Känner man ett behov av att ställa frågan så är man sällan kapabel att se personen bakom svaret utan ser endast svaret som ett kvitto på det ena eller det andra. Jag är inte min sexuella historia. 
    Det är ju inget man frågar direkt.
  • Cartjan1
    Anonym (Jessica) skrev 2024-07-23 17:25:59 följande:
    Sen kvittar det väl ändå för 90% är väl inte ärliga ändå om man ställer frågsn om antal. Antingen ska man höja antalet för att vara så kallat cool, eller sänka för man skäms. Varför. Inte bara svara ?jag vill inte prata om det? på frågan istället för att ljuga om det är så förbaskat jobbigt. 
    Tror inte många ljuger om höga antal i vuxen ålder om det redan anses högt...verka cool pga sexpartners har jag nog varken mött eller hört någon tycka efter typ 18-års ålder. Kanske att någon drar på sanningen om de inte har så mycket erfarenhet då det är ganska stigmatiserat...Men jag vet inte.

Är inte helt med på vad du syftar till skulle vara förbaskat jobbigt men om det är att svara på frågan om antal så håller jag ju med om att det är bäst att vara ärlig och säga att man inte vill svara isf men nog kan frågan vara jobbig att få då det verkar som att många lägger så mycket värdering i ett eventuella svaret. Jag skulle, beroende på omständigheterna,  kunna bli mycket obekväm om någon jag dejtar ställde den frågan. Dels för att det är mycket privat men också för att jag skulle börja noja över varför han/hon vill veta. Som att jag blir granskad eller dylikt. 
  • Anonym (Hilda)

Ovärdigt, äckligt, opålitligt, osexigt, otryggt. Ja, allt som är negativt.

• Anonym (Kanske det)

Jag håller med, det är osexigt. Men vet du vad som.är jättesexigt? När en man älskar en tillräckligt mycket för att bortse från det och vill vara med en ändå. Han får absolut inte idealisera det som nån slags äcklig cuck, utan han skall ha preferens på lågt. Men bortse från din alldeles för höga siffra för att han älskar dig. Det får en kvinna att ta all sin slampighet och kanalisera det på honom.  

• Anonym (Orka bry sig)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-07-23 17:32:46 följande:
    Det är ju inget man frågar direkt.
    Hur får du veta om du inte frågar? Gissningslek? Tankeläsning?
  • Anonym (Bry dig inte)

Jag tycker inte du ska bry dig, det är osexigt att vara så dömande mot andra. Och vad har du ens med det att göra?

• Anonym (Tre)
    Anonym (Orka bry sig) skrev 2024-07-23 17:30:18 följande:
    Jag dissar den som ens ställer frågan då den personen lägger vikt vid något som är helt ointressant att veta. Känner man ett behov av att ställa frågan så är man sällan kapabel att se personen bakom svaret utan ser endast svaret som ett kvitto på det ena eller det andra. Jag är inte min sexuella historia. 

Fast du är din sexuella historia i allra högsta grad. Att bodycount är helt oväsentligt för dig betyder inte att det är en allmän sanning, tvärtom.

Jag tycker vi bryr oss för lite om antal sexuella kontakter. Det ska utforskas och levas ut lustar till höger och vänster med olika partners. Det fina och oskuldsfulla är som bortblåst.

• Anonym (Orka bry sig)
    Anonym (Tre) skrev 2024-07-24 00:24:24 följande:

Fast du är din sexuella historia i allra högsta grad. Att bodycount är helt oväsentligt för dig betyder inte att det är en allmän sanning, tvärtom.

Jag tycker vi bryr oss för lite om antal sexuella kontakter. Det ska utforskas och levas ut lustar till höger och vänster med olika partners. Det fina och oskuldsfulla är som bortblåst.

Nej, min (eller någon annans) sexuella historia har ingenting med nuet och framtiden att göra. Som sagt, jag har inget högt "antal", har levt i en relation i 20+ år som nu är slut. Har inget intresse av att "leva ut" något alls men är samtidigt nyfiken, har fantasier etc. Den person som jag har ett intresse av har ett betydligt högre antal än mig (vi har känt varandra i snart 25 år) men det fråntar inte mitt intresse för honom eftersom jag vet att han inte är samma person nu som då så på vilket sätt påverkar det han gjorde i sin ungdom den han är idag gällande trohet etc? Inte alls. Han har varit gift fram till nyligen i typ 15 år och aldrig varit otrogen mot sin fru. Det var inte heller på hans initiativ att de skilde sig. 

Så, det han gjorde i sin ungdom, när han "samlade på sig" sitt antal (som är för mig okänt och jag skulle aldrig komma på tanken att fråga honom), har inget alls med vem han är idag att göra. 

Nej  min sanning är lika allmän som din sanning om att antalet är en viktig komponent, dvs inte ett dugg allmän. Din sanning är din och min är min. 

Ser inget fint i "oskyldigt och oskuldsfullt", bara en massa hyckleri och dömande av andra människor i det resonemanget ich tillbaks till den tiden vill i varje fall inte jag. 
  • Anonym (Lika barn..)

Helst inte. Jag är inte själv en person med nåt bodycount att tala om och vill ej heller ha en man som legat runt.

Gillar inte tanken på att han uppskattar lösa, ytliga förbindelser och ser sex som en slit och slängvara.
    Låter som någon med icke-monogama behov och en person som inte skulle bli nöjd med bara en enda kvinna. Således inget förhållandematerial att lita på. 

• Anonym (Bry dig inte)
    Anonym (Tre) skrev 2024-07-24 00:24:24 följande:

Eller så är det du som fokuserar på sånt som inte angår dig. Fråga dig själv istället varför du stör dig så mycket på just det. Varför inte ställa frågan om varför folk gillar att dansa, skratta, utöva en hobby eller gå på bio? Det är väl i minst lika hög grad väsentligt i så fall. Varför bryr du dig om andras antal sexuella kontakter? Och dessutom på ett fördömande sätt?
Svar på tråden Att ha högt bodycount, att ha haft sex med många!