Anonym (Tre) skrev 2024-07-24 00:24:24 följande:
Fast du är din sexuella historia i allra högsta grad. Att bodycount är helt oväsentligt för dig betyder inte att det är en allmän sanning, tvärtom.
Jag tycker vi bryr oss för lite om antal sexuella kontakter. Det ska utforskas och levas ut lustar till höger och vänster med olika partners. Det fina och oskuldsfulla är som bortblåst.
Nej, min (eller någon annans) sexuella historia har ingenting med nuet och framtiden att göra. Som sagt, jag har inget högt "antal", har levt i en relation i 20+ år som nu är slut. Har inget intresse av att "leva ut" något alls men är samtidigt nyfiken, har fantasier etc. Den person som jag har ett intresse av har ett betydligt högre antal än mig (vi har känt varandra i snart 25 år) men det fråntar inte mitt intresse för honom eftersom jag vet att han inte är samma person nu som då så på vilket sätt påverkar det han gjorde i sin ungdom den han är idag gällande trohet etc? Inte alls. Han har varit gift fram till nyligen i typ 15 år och aldrig varit otrogen mot sin fru. Det var inte heller på hans initiativ att de skilde sig.
Så, det han gjorde i sin ungdom, när han "samlade på sig" sitt antal (som är för mig okänt och jag skulle aldrig komma på tanken att fråga honom), har inget alls med vem han är idag att göra.
Nej min sanning är lika allmän som din sanning om att antalet är en viktig komponent, dvs inte ett dugg allmän. Din sanning är din och min är min.
Ser inget fint i "oskyldigt och oskuldsfullt", bara en massa hyckleri och dömande av andra människor i det resonemanget ich tillbaks till den tiden vill i varje fall inte jag.