• Anonym (Tre)

Att ha högt bodycount, att ha haft sex med många!

Jag anser att det är väldigt osexigt när en person haft sex med många. I dessa tider verkar det som att många tappat detta perspektiv. Att man är beredd att hålla lite på sig.

Vissa personer som träffats pratar om att dom vill byta säng/lägenhet eller hus för att dom inte vill flytta in eller sova i samma som personens ex bott eller sovit i. Att man vill ha något nytt tillsammans.

Men att man knullat med 10+ olika personer spelar inte så stor roll!?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Att ha högt bodycount, att ha haft sex med många!
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Orka bry sig) skrev 2024-07-23 19:20:35 följande:
    Hur får du veta om du inte frågar? Gissningslek? Tankeläsning?
    Skrev att man frågat ju inte direkt. På direkten. Förstår du nu?
  • Anonym (Jessica)

Vissa borde nog tänka en gång till innan de svarar. Löjligt  

• Anonym (Orka bry sig)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-07-24 06:53:17 följande:

Vissa borde nog tänka en gång till innan de svarar. Löjligt  

Anonym (Jessica) skrev 2024-07-24 06:50:50 följande:
    Skrev att man frågat ju inte direkt. På direkten. Förstår du nu?

Ja, Jessica, vissa borde ju tänka på vad de har svarat tidigare.... "Det är ju inget man frågar direkt." kan ha två betydelser:

1) det är inget man frågar från början 
    Eller
    2) det är inget man frågar (för att det är ohyfsat typ "man frågar ju inte direkt om den kraftiga kollegan är tjock eller gravid")

För egen del tolkar jag dom regel meningen som alternativ två, därav frågan om hur du får veta om du inte frågar. 

Nästa gång kanske du ska vara lite tydlig i hur du själv svarar innan du börjar sucka över andras svar.
  • Anonym (Tre)
    Anonym (Bry dig inte) skrev 2024-07-24 01:09:28 följande:
    Eller så är det du som fokuserar på sånt som inte angår dig. Fråga dig själv istället varför du stör dig så mycket på just det. Varför inte ställa frågan om varför folk gillar att dansa, skratta, utöva en hobby eller gå på bio? Det är väl i minst lika hög grad väsentligt i så fall. Varför bryr du dig om andras antal sexuella kontakter? Och dessutom på ett fördömande sätt?
    Så det skulle inte spela någon roll för dig om din nya partner varit med i orgier med 10+ personer där alla är med varandra, i vandra och kladdar på varandra, partnerbyten, varit med 20st i din hemstad eller finns på Onlyfans etc? Du bryr dig inte alls?
  • Anonym (Ö)

Jag tycker jättemånga olika ligg känns ofräscht. Så även trekanter, partnerbyte osv känns för mig sorgligt. Men det är ju min personliga åsikt, dömer ingen annan.

• Anonym (Erfaren_man)

Att ha haft sex med många är ofräscht, oavsett kön. 

För mig är det en dealbreaker. 

• Anonym (High)

Tror inte att antalet sexpartners är ett problem utan snarare att problemet är att du får veta det och känner dig utkonkurrerad på något sätt. Hur ska du bräcka 40 redan prövade kukar? Vissa längre, bredare, mer uthålligare än dig. Eller för tjejer - någon som varit lite mer tight och kanske lite mer sexig? 

Låter tufft. 

• Anonym (f)
    Anonym (Ö) skrev 2024-07-24 10:21:11 följande:

Jag tycker jättemånga olika ligg känns ofräscht. Så även trekanter, partnerbyte osv känns för mig sorgligt. Men det är ju min personliga åsikt, dömer ingen annan.

Vilket du gör. Att säga att något inte är för en själv är helt ok. Att lägga in flera negativa ord på ett offentligt forum...
  • Anonym (Bry dig inte)
    Anonym (Tre) skrev 2024-07-24 10:05:33 följande:
    Så det skulle inte spela någon roll för dig om din nya partner varit med i orgier med 10+ personer där alla är med varandra, i vandra och kladdar på varandra, partnerbyten, varit med 20st i din hemstad eller finns på Onlyfans etc? Du bryr dig inte alls?

Nä jag skulle inte det. För det första skulle jag aldrig ens fråga om det jag inte har att göra med, sexlivet är en privatsak. Om personen ifråga passar mig så bryr jag mig inte nånting (om jag av nån händelse skulle få veta). Vad jag däremot skulle reagera på är såna fördömanden från personer som har en åsikt om detta och som ser ner på folk för att dom lever och mår bra. En sån person/partner är inget för mig. 

Jag ställde en fråga till dig som gällde varför du tycker/känner/värderar det så här. Är det inget du vill svara på? Det har varit rätt många såna här inlägg på FL på senaste tiden och det skulle vara intressant att veta varför man gör en sexuell värdering på andra människor. 

• Anonym (Privat)

Sex i allmänhet är lite "äckligt" stundtals, så jag fattar inte alls vitsen med att föreställa sig andra människor erfarenheter och idéer och lägga värderingar i andra människors erfarenheter av sex.

Naturligtvis får man landa i att man vill ha sex på ett visst sätt, och i vissa konstruktioner och att man blir äcklad av andra som valt annat.

Precis som att allt som ger viss tröst och glädje i tillvaron kan ha mörka sidor är ju sex inget undantag. Ju äldre man blir, ju komplexare blir det. 

Och inte faan lägger jag energi på att fundera på folks vanor och ovanor i sängen. Det där "rena och oskuldsfulla" som upplevs så jävla sexigt av TS har också en baksida. Resonemanget är dammigt och osexigt hos vuxna män och väcker associationer till barnbrudar och övergrepp, där sex liksom inte ska få ha funnits överhuvudtaget, utan lockas fram av den vuxna.

Så nä, jag unnar mig att inte vandra in i vad andra gjort, sålänge som det inte är sådant som ÄR viktigt för relationen och för den andre. 

Svar på tråden Att ha högt bodycount, att ha haft sex med många!