• Anonym (Tre)

Att ha högt bodycount, att ha haft sex med många!

Jag anser att det är väldigt osexigt när en person haft sex med många. I dessa tider verkar det som att många tappat detta perspektiv. Att man är beredd att hålla lite på sig.

Vissa personer som träffats pratar om att dom vill byta säng/lägenhet eller hus för att dom inte vill flytta in eller sova i samma som personens ex bott eller sovit i. Att man vill ha något nytt tillsammans.

Men att man knullat med 10+ olika personer spelar inte så stor roll!?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Att ha högt bodycount, att ha haft sex med många!
  • Mandel

Har passerat 50-strecket och struntar helt i vad andra människor pysslar med när det gäller sex.
    Så länge alla inblandade är glada och nöjda och det inte är olagligt ser jag ingen som helst anledning till varför jag ska slösa energi på att ha en massa åsikter. 

Finns massa saker folk gör i sexuellt syfte som jag inte är intresserad av, men varför ska jag döma dem som gillar det?

Och vad har andra människor med mitt sexliv att göra?

Får väl ändå vara glad för att man tydligen är så pass viktig för okända människor att de lägger energi på att förfasa sig över hur många jag legat med och vad jag/vi pysslar med i ""sängkammaren" 😎

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Tre)
    Anonym (High) skrev 2024-07-24 13:02:34 följande:

Tror inte att antalet sexpartners är ett problem utan snarare att problemet är att du får veta det och känner dig utkonkurrerad på något sätt. Hur ska du bräcka 40 redan prövade kukar? Vissa längre, bredare, mer uthålligare än dig. Eller för tjejer - någon som varit lite mer tight och kanske lite mer sexig? 

Låter tufft. 

Dålig jämförelse, så känner inte jag alls. Om jag ska beskriva känslan, så lutar det mer åt att man får en maträtt som några redan ätit av. Den känslan beskriver mer hur jag känner. Ofräscht typ.
  • Anonym (Fjortisfasoner)

När jag var en omogen 21 åring frågade jag min kk, svaret jag fick var "fråga inte frågor du inte vill veta svaret på"

Trodde inte att det här var något vuxna människor höll på med, oavsett svar kommer man aldrig vara nöjd

• Anonym (Tre)
    Anonym (Bry dig inte) skrev 2024-07-24 13:32:21 följande:

Nä jag skulle inte det. För det första skulle jag aldrig ens fråga om det jag inte har att göra med, sexlivet är en privatsak. Om personen ifråga passar mig så bryr jag mig inte nånting (om jag av nån händelse skulle få veta). Vad jag däremot skulle reagera på är såna fördömanden från personer som har en åsikt om detta och som ser ner på folk för att dom lever och mår bra. En sån person/partner är inget för mig. 

Jag ställde en fråga till dig som gällde varför du tycker/känner/värderar det så här. Är det inget du vill svara på? Det har varit rätt många såna här inlägg på FL på senaste tiden och det skulle vara intressant att veta varför man gör en sexuell värdering på andra människor. 

Läs mitt inlägg #52 här över så förklarar jag känslan. Men jag respekterar att du och andra inte bryr er om hur många en partner haft sex med. Vi är olika.
  • Anonym (Bry dig inte)
    Anonym (Tre) skrev 2024-07-24 13:55:24 följande:
    Läs mitt inlägg #52 här över så förklarar jag känslan. Men jag respekterar att du och andra inte bryr er om hur många en partner haft sex med. Vi är olika.

Okej, du gör en jämförelse med en maträtt som andra har ätit av. Men om du inte har nån vetskap ifall någon har smakat på den innan dig, är den godare/bättre då? Jag menar, om man gillar maträtten så behöver man väl bara äta och må bra. 

Det låter i mina öron som nån form av perfektionism, att hålla på och kolla och försöka hitta fel på maten. I slutändan är den ju aldrig värd att äta om man ska hålla på så. 

• Anonym (Ö)
    Anonym (f) skrev 2024-07-24 13:18:57 följande:
    Vilket du gör. Att säga att något inte är för en själv är helt ok. Att lägga in flera negativa ord på ett offentligt forum...
    Jag dömer ingen nej. Men beskriver hur och varför jag personligen inte skulle gilla det. För mig är det inte attraktivt helt enkelt. 
  • Anonym (Tre)
    Anonym (Bry dig inte) skrev 2024-07-24 14:54:54 följande:

Okej, du gör en jämförelse med en maträtt som andra har ätit av. Men om du inte har nån vetskap ifall någon har smakat på den innan dig, är den godare/bättre då? Jag menar, om man gillar maträtten så behöver man väl bara äta och må bra. 

Det låter i mina öron som nån form av perfektionism, att hålla på och kolla och försöka hitta fel på maten. I slutändan är den ju aldrig värd att äta om man ska hålla på så. 

Jag provar en annan jämförelse. Skulle du kunna vara ihop med en nazist om personen ifråga aldrig pratade om det med dig?
  • Anonym (Bry dig inte)

Jag fattar. Det är helt olika värderingar det handlar om. Och jag fattar mer än du tror, har själv levt med detta problem i ett antal år i min relation. Men tycker att man inte ska bli värderad som skräp för att man levt sitt liv och sedan blir ifrågasatt på idiotgrunder om varför och hur osv. Det går bort. Ingen ska få mig att skämmas för något jag har gjort, för att partnern har dålig självkänsla. Det är mitt liv. Och det är privat. 

• Anonym (T)
    Anonym (Bry dig inte) skrev 2024-07-23 20:08:39 följande:

Jag tycker inte du ska bry dig, det är osexigt att vara så dömande mot andra. Och vad har du ens med det att göra?

konstigt att bli så defensiv om det inte ens är äckligt? 
  • Anonym (Tre)
    Anonym (Bry dig inte) skrev 2024-07-24 19:23:29 följande:

Jag fattar. Det är helt olika värderingar det handlar om. Och jag fattar mer än du tror, har själv levt med detta problem i ett antal år i min relation. Men tycker att man inte ska bli värderad som skräp för att man levt sitt liv och sedan blir ifrågasatt på idiotgrunder om varför och hur osv. Det går bort. Ingen ska få mig att skämmas för något jag har gjort, för att partnern har dålig självkänsla. Det är mitt liv. Och det är privat. 

Jag personligen kan inte se att det har något som helst att göra med dålig självkänsla. Men det kanske är skälet för vissa som tycker som jag.

Men jag förstår att man inte vill bli dömd för att man levt en smula gränslöst, eller vad vi ska kalla det, tidigare.
Svar på tråden Att ha högt bodycount, att ha haft sex med många!