• Anonym (Tre)

Att ha högt bodycount, att ha haft sex med många!

Jag anser att det är väldigt osexigt när en person haft sex med många. I dessa tider verkar det som att många tappat detta perspektiv. Att man är beredd att hålla lite på sig.

Vissa personer som träffats pratar om att dom vill byta säng/lägenhet eller hus för att dom inte vill flytta in eller sova i samma som personens ex bott eller sovit i. Att man vill ha något nytt tillsammans.

Men att man knullat med 10+ olika personer spelar inte så stor roll!?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Att ha högt bodycount, att ha haft sex med många!
  • Anonym (Kvinna 39)

Bryr mig inte ett skit om BC, jag har träffat män som varit med hundratals och ändå varit mer vettig och haft en sundare och mer genuin inställning än män som haft ett fåtal sexpartners och varit riktiga bottennapp. Det ena innebär inte det andra överhuvudtaget för mig, har själv haft sex med väldigt många genom åren och det finns ingen mer lojal och trogen än mig och jag skäms verkligen inte för att jag älskar sex.

• Anonym (Bry dig inte)
    Anonym (Tre) skrev 2024-07-24 20:45:25 följande:
    Jag personligen kan inte se att det har något som helst att göra med dålig självkänsla. Men det kanske är skälet för vissa som tycker som jag.

Men jag förstår att man inte vill bli dömd för att man levt en smula gränslöst, eller vad vi ska kalla det, tidigare.
    Det är inte ens gränslöst. Det är en handfull personer det handlar om. Men att efter decennier i normal parrelation plötsligt bli ifrågasatt dag efter dag och se dessa tendenser öka i samhället får mig att se rött. Det handlar så mycket om behov av kontroll över sin partners liv, osäkerhet, dålig självkänsla. Jag menar om man träffar någon man gillar, var inte så snabb att döma. Och om du vet med dig att du kommer döma, fråga inte. Eller lev ensam. 
  • Anonym (Tre)
    Anonym (Bry dig inte) skrev 2024-07-24 21:32:45 följande:
    Det är inte ens gränslöst. Det är en handfull personer det handlar om. Men att efter decennier i normal parrelation plötsligt bli ifrågasatt dag efter dag och se dessa tendenser öka i samhället får mig att se rött. Det handlar så mycket om behov av kontroll över sin partners liv, osäkerhet, dålig självkänsla. Jag menar om man träffar någon man gillar, var inte så snabb att döma. Och om du vet med dig att du kommer döma, fråga inte. Eller lev ensam. 
    En handfull ser inte jag personligen som många. Men alla har ju sina preferenser, vilket är ganska svårt att ändra på. Man känner som man gör. Jag skulle tex inte heller tända på någon med rejäl övervikt, men det finns det ju andra som gör. Det går inte att ändra sina preferenser och känslor.

Jag har valt en partner som passar mig, vad andra väljer är upp till dom.
  • Anonym (T)
    Anonym (Bry dig inte) skrev 2024-07-24 21:32:45 följande:
    Åh andra sidan, hade du "träffat någon du gillar" så hade du ju inte hoppat mellan alla.

Vet inte om det är direkt bra att du är någon slags "relationsexpert"...
  • baam77

har man haft sex med många så blir man avtrubbad. de vill säga att man har i högre grad lättare att vara otrogen för både tjejer och killar. Det är alltid bättre på andra sidan, men det är ju inte det

• Anonym (PS)
    baam77 skrev 2024-07-24 23:10:27 följande:

har man haft sex med många så blir man avtrubbad. de vill säga att man har i högre grad lättare att vara otrogen för både tjejer och killar. Det är alltid bättre på andra sidan, men det är ju inte det

Hur många hade du sex med innandu blev avtrubbad? Var går gränsen?
  • Anonym (Lika barn..)

I mitt tycke när sex bara handlar om att tömma sig i någon och enbart se det som nåt ytligt och opersonligt.

En man som har den uppfattningen är ingen jag skulle vilja bilda relation med.

Risken är hög att han fortfarande har ett promiskuöst behov och även utvecklat en Hora-Madonna syn på tjejer. Jag vill inte vara hans "fina" flickvän som älskar mig men egentligen bara drömmer om "horan" hela tiden. Svartvit syn på sex är det värsta som finns. Jag är vare sig det ena eller det andra. 

• Anonym (Olivia)

Det är fruktansvärt oattraktivt. En person som haft sex med många känns smutsig enligt mig och jag blir avtänd och jag blir inte tillsammans med en sån. 

• Anonym (Olivia)
    Anonym (X) skrev 2024-07-23 13:29:00 följande:

Det finns forskning som visar att antal sexpartners har stor inverkan på en människas beteende och anknytning i kommande förhållanden, inte minst för kvinnor. Bland annat har studier visat att kvinnor som haft ett högt antal sexpartners har en högre risk för skilsmässa. Så jo, det spelar stor roll. Skulle inte vilja vara ihop med en person som har legat med många, men jag bryr mig bara om det gäller en partner, inte annars.

De lär också ha en ökad risk för könssjukdomar och livmoderhalscancer. 
  • Mandel
    Anonym (Tre) skrev 2024-07-24 17:22:02 följande:
    Jag provar en annan jämförelse. Skulle du kunna vara ihop med en nazist om personen ifråga aldrig pratade om det med dig?
    Otroligt usel motfråga i mitt tycke.

Går väl inte att jämföra någon som sprider kärlek, njutning och lycka med någon som är rasist och tycker folkmord av oliktänkande är en bra idé.

En nazist märks på hela personligheten och dessa åsikter kommer oftast rätt snabbt fram i dager så länge personen ifråga inte är stum och motparten inte kan teckenspråk...
    Märks av dagligen i vardagen.

Hur ska du i ditt dagliga liv märka av om en person legat med många eller inte?
    Jag har i alla fall inte stött på någon som titt som tätt i olika vardagliga sammanhang råkat häva ur sig gamla sexanekdoter eller sitta och mumla om antal parters osv.

Att däremot nazister/rasister/övriga inskränkta har jäkligt svårt att hålla sin unkna människosyn för sig själva är ju ingen nyhet...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Att ha högt bodycount, att ha haft sex med många!