• Anonym (Tre)

Att ha högt bodycount, att ha haft sex med många!

Jag anser att det är väldigt osexigt när en person haft sex med många. I dessa tider verkar det som att många tappat detta perspektiv. Att man är beredd att hålla lite på sig.

Vissa personer som träffats pratar om att dom vill byta säng/lägenhet eller hus för att dom inte vill flytta in eller sova i samma som personens ex bott eller sovit i. Att man vill ha något nytt tillsammans.

Men att man knullat med 10+ olika personer spelar inte så stor roll!?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Att ha högt bodycount, att ha haft sex med många!
  • Anonym (Men...)

Avkräver ni alltså era partners svar på frågan om hur många de varit i säng med? Herre gud, skulle en man kräva att jag svarar på den frågan, hade han åkt ut med huvudet före. Jag är också helt ointresserad av hur många min partner haft i sängen innan mig. Vad ska jag göra med den informationen?

• Anonym (Tre)
    Mandel skrev 2024-07-25 08:19:50 följande:
    Otroligt usel motfråga i mitt tycke.

Går väl inte att jämföra någon som sprider kärlek, njutning och lycka med någon som är rasist och tycker folkmord av oliktänkande är en bra idé.

En nazist märks på hela personligheten och dessa åsikter kommer oftast rätt snabbt fram i dager så länge personen ifråga inte är stum och motparten inte kan teckenspråk...
    Märks av dagligen i vardagen.

Hur ska du i ditt dagliga liv märka av om en person legat med många eller inte?
    Jag har i alla fall inte stött på någon som titt som tätt i olika vardagliga sammanhang råkat häva ur sig gamla sexanekdoter eller sitta och mumla om antal parters osv.

Att däremot nazister/rasister/övriga inskränkta har jäkligt svårt att hålla sin unkna människosyn för sig själva är ju ingen nyhet...
    Det blir en usel motfråga om man tar denna parallell konkret, ordagrant och omsätter den praktiskt. Detta var bara en metafor för en sak som inte syns eller märks, men som spelar roll ändå för hur man känner inför en viss sak.

Jag tar en till: Du äter världens godaste burgare och får i efterhand reda på att den är gjord på hundkött. Det märktes inte, det spelar ingen roll när man äter den, den mättar lika bra. Men det känns ändå inte bra.
  • Anonym (Jane)
    Anonym (Tre) skrev 2024-07-25 09:34:28 följande:
    Det blir en usel motfråga om man tar denna parallell konkret, ordagrant och omsätter den praktiskt. Detta var bara en metafor för en sak som inte syns eller märks, men som spelar roll ändå för hur man känner inför en viss sak.

Jag tar en till: Du äter världens godaste burgare och får i efterhand reda på att den är gjord på hundkött. Det märktes inte, det spelar ingen roll när man äter den, den mättar lika bra. Men det känns ändå inte bra.
    Hur får du reda på det? Frågar du dina dejter rakt ut?
  • Mandel
    Anonym (Tre) skrev 2024-07-25 09:34:28 följande:

Jag är ledsen, men om burgaren var god, servise bra och priset ok skulle jag inte ha några problem att äta där igen.
    Halva Asien äter väl hund...

Enda sättet jag skulle få reda på att det är hund är väl om jag tycker den var supergod och frågar vad de haft i den.

Har aldrig och kommer heller aldrig att fråga någon hur många de legat med och jag har endast fått frågan 1 gång och det är 30 år sedan.
    Svarade inte även om jag inte legat med så värst många då och skulle inte svara idag heller om någon dejt skulle fråga.

Däremot skulle jag backa om dejten meddelar att han våldtagit och/eller slagit kvinnor, mördat andra män - inte olyckor, grovt kriminell, pågående narkotikamissbruk, alkoholist osv.
    Saker som riskerar att utsätta mig för både fysiskt och psykiskt lidande.

Om en dejt är lite met än vanilj kan jag förstå att man fiskar lite för att inte kära ned sig i någon som bara kan tänka sig missionären på lördagskvällen i mörkt sovrum.
    Men annars förstår jag inte problemet.
    Har dejtat människor med brokig bakgrund som om de levt samma liv när vi dejtade aldrig skulle vara intressanta att dejta, men det är här och nu som gäller och har man lämnat det gamla bakom sig hat jag inget problem med det - förutom det jag skrev om tidigare som tidigare big no.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Tre)
    Mandel skrev 2024-07-25 10:25:24 följande:
    Jag är ledsen, men om burgaren var god, servise bra och priset ok skulle jag inte ha några problem att äta där igen.
    Halva Asien äter väl hund...

Enda sättet jag skulle få reda på att det är hund är väl om jag tycker den var supergod och frågar vad de haft i den.

Har aldrig och kommer heller aldrig att fråga någon hur många de legat med och jag har endast fått frågan 1 gång och det är 30 år sedan.
    Svarade inte även om jag inte legat med så värst många då och skulle inte svara idag heller om någon dejt skulle fråga.

Däremot skulle jag backa om dejten meddelar att han våldtagit och/eller slagit kvinnor, mördat andra män - inte olyckor, grovt kriminell, pågående narkotikamissbruk, alkoholist osv.
    Saker som riskerar att utsätta mig för både fysiskt och psykiskt lidande.

Om en dejt är lite met än vanilj kan jag förstå att man fiskar lite för att inte kära ned sig i någon som bara kan tänka sig missionären på lördagskvällen i mörkt sovrum.
    Men annars förstår jag inte problemet.
    Har dejtat människor med brokig bakgrund som om de levt samma liv när vi dejtade aldrig skulle vara intressanta att dejta, men det är här och nu som gäller och har man lämnat det gamla bakom sig hat jag inget problem med det - förutom det jag skrev om tidigare som tidigare big no.
    Du duckar allt som inte syns men som ändå spelar roll. Om du träffat världens bästa man och det visar sig att han frekvent haft sex med andra män eller tex 15-åriga tjejer som 40-åring?

Det är fullt lagligt, men skulle kunna påverka ditt sätt att se på honom?
  • Anonym (Jane)
    Anonym (Tre) skrev 2024-07-25 10:32:17 följande:
    Du duckar allt som inte syns men som ändå spelar roll. Om du träffat världens bästa man och det visar sig att han frekvent haft sex med andra män eller tex 15-åriga tjejer som 40-åring?

Hur tar du reda på din dejts sexuella status? Frågar du rakt ut hur många hon legat med?
  • Anonym (Tre)
    Anonym (Jane) skrev 2024-07-25 10:38:09 följande:
    Hur tar du reda på din dejts sexuella status? Frågar du rakt ut hur många hon legat med?

Nope, det är inte så att jag snokar besatt kring deras sexuella erfarenheter innan.

Men ofta har man lite koll redan innan om man tex känner personer som känner vederbörande. Eller så får man läsa lite mellan raderna när man hänger innan man blir ihop. Jag vet inte, men om jag för reda på att personen har haft många sexpartners så är det inte enligt mig till den personens fördel.

• Mandel
    Anonym (Tre) skrev 2024-07-25 10:32:17 följande:

Har inga problem med bisexuella män. Eller situationssexuella människor.

Om 40-åringen legat med en massa 15-åringar så skulle han troligen inte ens se åt mig som 50+.
    Och jag behöver lite tankemäsdig utmaning för att bli attraherad och det har jag svårt för att se att en sådan man skulle vara iför att vara ntressant att inleda en seriös relation med.
    Ligga är en annan femma!

Vill han byta är det troligen för att han vill ha barn eller så har han ev en hög med småbarn och totalt ointressant i mina ögon.
    Så mer en ålder/mognadsfråga än sexbiten.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Tre)
    Mandel skrev 2024-07-25 10:58:20 följande:
    Har inga problem med bisexuella män. Eller situationssexuella människor.

Om 40-åringen legat med en massa 15-åringar så skulle han troligen inte ens se åt mig som 50+.
    Och jag behöver lite tankemäsdig utmaning för att bli attraherad och det har jag svårt för att se att en sådan man skulle vara iför att vara ntressant att inleda en seriös relation med.
    Ligga är en annan femma!

Vill han byta är det troligen för att han vill ha barn eller så har han ev en hög med småbarn och totalt ointressant i mina ögon.
    Så mer en ålder/mognadsfråga än sexbiten.
    Jag kommer verkligen inte åt dig haha. Om det var en karl som är intresserad av dig som haft sex med många 15-åringar innan då? Eller om han haft sex med sina kusiner? Fullt lagligt, men ofräscht så det skriker om det.

Det skulle inte beröra dig?
  • Anonym (Jane)
    Anonym (Tre) skrev 2024-07-25 10:54:23 följande:

Nope, det är inte så att jag snokar besatt kring deras sexuella erfarenheter innan.

Men ofta har man lite koll redan innan om man tex känner personer som känner vederbörande. Eller så får man läsa lite mellan raderna när man hänger innan man blir ihop. Jag vet inte, men om jag för reda på att personen har haft många sexpartners så är det inte enligt mig till den personens fördel.

Så du vet alltså inte?

Hur läser du mellan raderna?
Svar på tråden Att ha högt bodycount, att ha haft sex med många!