• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • Anonym01082121
    Nanathalie skrev 2024-08-10 15:51:03 följande:

Jag trodde man skulle testa vid ungefär samma klockslag varje dag ,för att få mer säker träff. Att Lh värderna även är som starkast senare under dagen vid10-11 på förmiddagen till runt 20 på kvällen.
    Att testa tidigare på morgonen ger inte tillförlitliga svar. Men jag är ingen proffs
    direkt, bara vad jag trodde och gjort  :)
  • cutepenguin
    Anonym01082121 skrev 2024-08-11 12:51:57 följande:

Jag trodde man skulle testa vid ungefär samma klockslag varje dag ,för att få mer säker träff. Att Lh värderna även är som starkast senare under dagen vid10-11 på förmiddagen till runt 20 på kvällen.
    Att testa tidigare på morgonen ger inte tillförlitliga svar. Men jag är ingen proffs
    direkt, bara vad jag trodde och gjort  :)

Jag testade både morgon, lunch, och kväll när jag visste att ÄL närmade sig. Ibland fick jag positivt på morgon, ibland runt lunch och ibland senare på kvällen. Så kan absolut variera också från cykel till cykel! 

• knyttets

Tydligare plus idag på RFSU testa tidigt som dock blev  tydligare först efter avläsningstiden. Så är ännu otroligt fundersam och vågar inte tro på ett plus ännu ???? Hade inga fler tester men kollade ännu med äl-test som också var starkt vilket väl kan vara ett tecken på graviditet? Ska köpa ett digitalt test imorgon för ett säkrare svar. Är då äl+11. Har jättemycket känningar i livmodern och nedre rygg som kommer och går. Känns som att mensen ska komma vilken sekund som helst, men inget! Brösten gör ont och är SÅ trött. Håller på att bli galen 😅

• EJT
    knyttets skrev 2024-08-11 18:25:08 följande:

Tydligare plus idag på RFSU testa tidigt som dock blev  tydligare först efter avläsningstiden. Så är ännu otroligt fundersam och vågar inte tro på ett plus ännu ???? Hade inga fler tester men kollade ännu med äl-test som också var starkt vilket väl kan vara ett tecken på graviditet? Ska köpa ett digitalt test imorgon för ett säkrare svar. Är då äl+11. Har jättemycket känningar i livmodern och nedre rygg som kommer och går. Känns som att mensen ska komma vilken sekund som helst, men inget! Brösten gör ont och är SÅ trött. Håller på att bli galen 😅

Men, var testet positivt inom avläsningstiden? (Om än jättesvagt?). Isf är det solklart plus 👍 Du skrev bara att testet blev tydligARE efter avläsningstiden.  Håller tummarna! 
  • MalinBud

åhhh..  jag blir så less på att vänta 😅 

har BIM på onsdag 14/8, och gjorde inget ?riktigt? försökt under äl-tiden, men ändå finns hoppet där 🙈 

har tagit (utgångna 😂) gravtester i tre dagar som visar på negativt. Tänker att jag använder upp de utgångna och kommer inte mensen senast torsdag-fredag så köper jag nya tester. Vill inte få upp hoppet för mycket då vi egentligen inte försökt.. det skulle vara fint att plussa nu i augusti, men om det inte tar sig nu kommer jag börja köra äl-tester för att bekräfta kommande cykel.. med första barnet gick allt så smidigt så är väl lite naiv och hoppas på samma tur och ära även denna gång.. 

molvärk sedan dagarna innan äl som inte ger med sig. Ömma bröst som började dagarna efter äl (även minakad sexlus) men smärtan i ömma brösten har minskat senaste dagarna? Det brukar inte vara så utan det brukar göra mindre ont när mensen kommer.. sen även lite oren hy och allmän trötthet.. vi får se.. 🤔🙃

• EJT
    MalinBud skrev 2024-08-12 00:33:28 följande:

har BIM på onsdag 14/8, och gjorde inget ?riktigt? försökt under äl-tiden, men ändå finns hoppet där 🙈 

har tagit (utgångna 😂) gravtester i tre dagar som visar på negativt. Tänker att jag använder upp de utgångna och kommer inte mensen senast torsdag-fredag så köper jag nya tester. Vill inte få upp hoppet för mycket då vi egentligen inte försökt.. det skulle vara fint att plussa nu i augusti, men om det inte tar sig nu kommer jag börja köra äl-tester för att bekräfta kommande cykel.. med första barnet gick allt så smidigt så är väl lite naiv och hoppas på samma tur och ära även denna gång.. 

molvärk sedan dagarna innan äl som inte ger med sig. Ömma bröst som började dagarna efter äl (även minakad sexlus) men smärtan i ömma brösten har minskat senaste dagarna? Det brukar inte vara så utan det brukar göra mindre ont när mensen kommer.. sen även lite oren hy och allmän trötthet.. vi får se.. 🤔🙃

Haha, jag vet hur det är! Vi kunde inte heller få till något riktigt försök kring ÄL denna gång, ändå hoppas jag också och går runt och inbillar mig olika symtom. Går tydligen inte att komma ifrån 😅
  • Siripiri

Idag kom mensen tre dagar försent.. så nu blir det att vänta min nästa ÄL. Funderar på att testa ÄL-stickor även om jag vet när jag har ÄL pga känner av de, för har dåligt med sekret, så behöver tips på de BÄSTA märket 😊😊 Funderar även på att tempa för kul skull med! Älskar statistik 😇😂 

• TrueResolution
    Siripiri skrev 2024-08-12 10:10:11 följande:

Idag kom mensen tre dagar försent.. så nu blir det att vänta min nästa ÄL. Funderar på att testa ÄL-stickor även om jag vet när jag har ÄL pga känner av de, för har dåligt med sekret, så behöver tips på de BÄSTA märket 😊😊 Funderar även på att tempa för kul skull med! Älskar statistik 😇😂 

Vad tråkigt att läsa!
    Ta hand om den väl dock, det kanske är sista mensen på ett tag! 🙈🤞🏼 

Jag har kört lite olika märken men har nu stickor från grav-kollen tror jag. För mig funkar de flesta om man bara är konstant i testandet så att man ser skillnaderna i resultatet. Vill själv kunna se ökningar och ha koll och litar inte fullt ut på det här med "vänta på digitalt" osv. 😅 Vissa test får jag fullt utslag på och vissa inte fullt men man ser ändå en tydlig stegring och lätt då att följa cykeln ☺️ 

• TrueResolution
    MalinBud skrev 2024-08-12 00:33:28 följande:

Känner med dig!! 

då har vi nästan samma BIM, jag har beräknad mens 15/8, torsdag. Måndag idag och var negativt test imorse, både vanligt & testa tidigt (sticka).. suck. Varför håller man sig inte istället för atg bli besviken varje morgon. Hoppet börjar kännas lite kört snart. 

har liknande symptom som dig, haft molvärk sedan ägglossningen som senast veckan eskalerat lite till spänningar nästan konstant, minskad sexlust (är det ett symptom ens? Eller är det kanske en bieffekt på de enooooorma humörsvängningar man haft..?) Har SÅ dåligt humör och är irriterad eller ledsen för minsta lilla. brukar ha sjukt mycket mensfinnar innan tant röd kommer men ingenting nu, och är rysligt trött. Sover middag med ettåringen & lägger mig med henne på kvällen - ändå trött 😂🥲🤷🏼?♀️

• TrueResolution

Ni som försökt pricka in ägglossningen, eller har bekräftat er ägglossning med tex tester/temp;

Hur hade ni timeat in myset? Före ÄL, vid test-utslag, under ÄL? Slumpen tre dagar innan? paniksex dagen efter? 
    Så nyfiken!

Svar på tråden BIM Augusti 2024