• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • Anonym (lantisen)

Bim på måndag här men haft blödningar till och från hela veckan.. Så mensen kommer nog på ?riktigt? idag eller imorgon skulle jag tro. Ingen bebis den här månaden heller. 

• Nanathalie

Premom-tjejer, hjälp
    Jag tänkte att eftersom lh sjönk igår så är nog ägglossningen över för denna månaden. Men varför går den upp idag? 

Vill kunna börja räkna ner till bim, trodde äl var 6 juli och bim 18:e. Kan den vara förbi och ändå gå upp och ner såhär?

• Nanathalie
    Nanathalie skrev 2024-08-10 15:50:30 följande:

Premom-tjejer, hjälp
    Jag tänkte att eftersom lh sjönk igår så är nog ägglossningen över för denna månaden. Men varför går den upp idag? 

Vill kunna börja räkna ner till bim, trodde äl var 6 juli och bim 18:e. Kan den vara förbi och ändå gå upp och ner såhär?

• Siripiri

Är på BIM +1, ingen mens och min livmoder molar, men inget plus på stickan.. har gått igenom x antal trådar här på FL där folk har plussat flera dagar efter BIM men är så otålig 😩 Säkert ännu en kemiskt dålig graviditet igen som ger dåligt med HCG.. Vill bara få mens så man kan försöka igen. 

• Anonym (Ilia)
    Nanathalie skrev 2024-08-10 15:51:03 följande:

Jag har haft månader när jag vart uppe på 0.8 sen ner till typ 0.3 för att sen efter några dagar få en riktig peak på 1.5 följt av temphöjning. Du kan mycket väl ha ägglossning senare än dag 20, så den kan ligga i framtiden fortfarande ☺️

Det kan vara lönt att ta test fler gånger om dagen, jag brukar ta 4-5 test de dagar jag börjar närma mig ägglossning. Det är lite överdrivet, men det kan hjälpa dig att hitta när på dagen som du får allra starkast utslag. För mig är 10-11 på förmiddagen oftast när jag får starkast utslag. Jag håller mig aldrig fyra timmar utan nöjer mig ofta med två timmar :)

• Nanathalie

Jag funderade på om jag hade äl runt 6e för mina ältester såg ju ut såhär innan jag började lägga in dem i premom.

Det har liksom gått upp och sedan ner på cb.. Men jag missade såklart den 6e för cb rosa hade en felkod 🙃????

Kommer fortsätta testa tills mensen kommer. Typ. Eller tills premom går ner. Brukar dina tester ha dessa värden även när äl är helt över? Tänker att lh ska ju gå upp och ner. Kan lh vara såhär starkt på testet utan att egentligen vara "aktivt" liksom?

• EJT
    Nanathalie skrev 2024-08-10 15:51:03 följande:
     Det kan absolut gå upp och ner på detta sätt, och sen kommer ägglossningen. Håll i, håll ut! 
  • Nanathalie
    EJT skrev 2024-08-11 07:24:56 följande:
     Det kan absolut gå upp och ner på detta sätt, och sen kommer ägglossningen. Håll i, håll ut! 
    Jättetacksam för att du orkar svara. Jag kan inte sånthär😂
  • mothertotwo
    Nu har jag skickat ett meddelande till gyn mottagningen. Har sedan innan en tid bokad nästa månad pga en knuta i fialotta, men den har försvunnit nu efter ett antal år. Försvinner ett problem så kommer det andra. Ställde frågan om dem kan ge mig en tid fortare pga mina mens smärtor. Dem går i intervaller nu i en månads tid. Jag kissar mer än vad jag brukar. Har börjat vakna på nätterna t.o.m. och känner mig sjuk men ingen feber. Samt har jag illamående. Men mina test visar fortfarande negativt så jag misstänker att det är en cysta som spökar för mig och som orsakar mig smärta. Vi får se om jag får en tid, annars får jag stå ut till september. 
  • Anonym01082121
    Nanathalie skrev 2024-08-09 13:57:23 följande:
    Ägglossningstest kan visa svagt positivt även under/innan/efter mens så testet inte kan urskilja rätt hormon. Det är troligen därför du har fått utslag på testet som sedan blir svagare och svagare, för att sedan få starkare igen när du närmar dig äl. Misstänker också att din äl kan vara lite senare än du tror om testet blir svagare och svagare även kommande dagar.

Mitt ältest såg ut såhär första dagen efter avslutad mens i juli:

Glömde säga att man också kan få utslag på ältest som gravid, men då ska de vara starka och öka i styrka, inte svaga! Äl KAN komma precis efter mens men det tillhör inte vanligheterna.
    Hej igen. Tusen tack för svar.
    Var kanske därför då. Har fått en något klare stegring idag jämfört med igår som sett likadan ut sedan jag började testa denna cykel.

Hade ju som sagt beräknad ägglossning igår men verkar vara framskjuten. Även min mens kom ju tidigare så verkar bara något mer rubbad nu. Har ka ske tydlig menscykel på 26-28 dagar. Men får hålla tummarna att ägglossning är på ingång nu då🙏🏼
Svar på tråden BIM Augusti 2024