• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • Lior33
    EJT skrev 2024-08-18 19:56:11 följande:
    Jadå, såklart du får fråga. 

Jag märkte att jag nu sedan mitt första barn haft lutelfas på mellan 8-10 dagar, till skillnad från tidigare 13-14 dagar. Jag testade därför i samråd med gynekolog mitt progresteronvärde, 7 dagar efter ÄL. Det var så pass lågt (19), att det indikerade att ägglossning inte ens skett. Men det hade den (bekräftat). Gyn resonerade så att vi provar progresterontillskott för att understödja lutealfasen. Det har hittills gått bra och jag har blivit gravid två ggr (första och andra cykeln - tyvärr missfall) med progresteron, efter att vi innan dess provat i ett år utan framgång. 

Jag sökte gyn privat, inte i samband med IVF.
    Tack för förklaringen. Jag tycker det är så intressant med allt som måste stämma för att barn ska bli till. Ibland undrar jag hur kvinnor ens blir gravida 😅 Hade aldrig tänkt på progesteronets funktion förrän ett par månader sedan, nu har jag läst allt jag hittar. Beklagar missfallen, det positiva är dock att du verkar ha lätt för att bli gravid med progesteron. 
  • Anonym (Längtar)
    Anonym (Längtar) skrev 2024-08-18 22:47:56 följande:
    Jag! BIM är 23/8. Tror jag ska våga mig på ett test imorgon bitti 😍
    Här var det blankt på testet imorse, men det är bara ÄL+8 ändå. Tempen fortsatte gå upp denna morgon. Har alla möjliga symptom, men brukar ha en massa symptom gravid som ogravid under lutealfasen 😅
  • Lior33
    211010 skrev 2024-08-18 20:42:27 följande:
    Jag väntar också, har bim 26/8! Har ni känt av något än? Jag har inte ens en magkänsla som säger att det ska ha gått vägen 🙁
    Nej känner ingenting men det är bara andra försöket och har ställt in mig på att det kommer ta ett tag så försöker att inte känna efter så mycket. Förra månaden tyckte jag att jag hade massa symptom men då var det ingenting 🙈
    Jag blev gravid av misstag en gång för flera år sedan och hade inte en tanke på att jag kunde vara gravid. Vi hade vart tillsammans EN gång och vart försiktiga. Jag tog ett test bara för att utesluta det eftersom mensen var en vecka sen. Jag vart helt chockad att det var positivt för jag kände verkligen INGENTIN, inte ens ömma bröst. Jag gjorde en medicinsk abort (jag var inte intresserad av att fortsätta en relation med den killen) och barnmorskan kunde då se på ultraljudet att jag var gravid i vecka 5. Därför tänker jag att jag nog inte kommer ha symptom tidigt nu heller. Men börjar jag känna efter, mår jag inte lite illa? Har jag inte lite pirr i livmodern? etc så kommer jag inbilla mig saker 😅 min strategi är att hålla mig så aktiv som möjligt och tänka på annat!
  • Anonym (Längtar)
    Lior33 skrev 2024-08-19 09:03:15 följande:
    Nej känner ingenting men det är bara andra försöket och har ställt in mig på att det kommer ta ett tag så försöker att inte känna efter så mycket. Förra månaden tyckte jag att jag hade massa symptom men då var det ingenting 🙈
    Jag blev gravid av misstag en gång för flera år sedan och hade inte en tanke på att jag kunde vara gravid. Vi hade vart tillsammans EN gång och vart försiktiga. Jag tog ett test bara för att utesluta det eftersom mensen var en vecka sen. Jag vart helt chockad att det var positivt för jag kände verkligen INGENTIN, inte ens ömma bröst. Jag gjorde en medicinsk abort (jag var inte intresserad av att fortsätta en relation med den killen) och barnmorskan kunde då se på ultraljudet att jag var gravid i vecka 5. Därför tänker jag att jag nog inte kommer ha symptom tidigt nu heller. Men börjar jag känna efter, mår jag inte lite illa? Har jag inte lite pirr i livmodern? etc så kommer jag inbilla mig saker 😅 min strategi är att hålla mig så aktiv som möjligt och tänka på annat!
    Tror det är en bra strategi! Tycker man känner mer ju mer man tänker på det! När hade du BIM? :) 
  • Anonym (Myggan89)
    Lior33 skrev 2024-08-18 18:01:42 följande:

Hoppas på nästa månad för er som inte plussat denna 🤞🏼❤️

Hur många är vi som fortfarande inväntar BIM? 

Min är 25/8 (kommer inte testa förrän BIM +1)

Inväntar också BIM, är bara på ÄL+3 men min lutealfas kan vara lite kinkig ibland så beräknar BIM till runt 27/28 augusti kanske. 

Känner ingenting förutom att jag haft svag mensvärk ända sen ÄL. Skumt? men är ju också ultrarapitt så försöker inte vara orolig 😆

• Lior33
    Anonym (Längtar) skrev 2024-08-19 09:17:38 följande:
    Tror det är en bra strategi! Tycker man känner mer ju mer man tänker på det! När hade du BIM? :) 

25/8 😊 men vill helst vänta med att testa till ett par dagar efter det för att testa bara för att slippa få falskt negativt. 

Har tempat och min temperatur sjönk rätt mycket idag.. 0,5 grader. Det gör mig lite fundersam 🧐 Har ju en vecka kvar till BIM. Kanske bara är en avvikelse 

• Nanathalie

Jag skall till Cypern på måndag nästa vecka och vill absolut INTE ha min förbannade mens då. Mensen kom cykeldag 41 förra månaden och det skulle innebära nästa fredag 30/8 denna månad men nej tack asså. Så deppigt. Jag tror för övrigt inte jag haft ägglossning än så nedräkning till bim kanske är helt meningslös men en kan ju ändå hoppas. Jag är väl sist här inne med bim..

• sjojungfru24

👋🏻 hoppar in här också. Jag och min partner försöker inte aktivt men vi undviker inte något heller. BIM den 15/8. Negativa gravtester hittills, trodde ÄL var i slutet på juli/början på augusti men är osäker då jag inte tempat. Den här evighetslånga väntan 😩 Vill bara ha ett svar så man slipper fundera..

• Nanathalie
    sjojungfru24 skrev 2024-08-19 12:05:58 följande:

👋🏻 hoppar in här också. Jag och min partner försöker inte aktivt men vi undviker inte något heller. BIM den 15/8. Negativa gravtester hittills, trodde ÄL var i slutet på juli/början på augusti men är osäker då jag inte tempat. Den här evighetslånga väntan 😩 Vill bara ha ett svar så man slipper fundera..

Låter som mig. Ingen koll egentligen, inte ens säkert man haft äl eller prickat äl, ändå lever hoppet liksom. Låter ju onekligen som om din äl var senare än du trott! Eller så har den kanske hoppat över just denna månaden. Fantastiskt när man bara längtar och vill ha ett plus liksom. Håller tummarna på att du är en låghormonare och plussar typ imorgonbitti. Om inte kan vi följas åt i den oklara väntan som råder.. 
  • Heybae

Hej alla. 
    Hade ÄL 12/8, så nu är det den långa väntan till BIM.
    Trodde först jag skulle ha ÄL 10/8 då alla symptom fanns där dagarna innan men ÄL va lite seg tydligen 😂

Jag har BIM 24/8, brukar ha 10-12 dagar från ÄL till mensen kommer.  Har symptom som flytningar, hugg i livmodern & ömma bröst. Någon annan som har BIM samma datum? 🙂

Jag tempar och såhär ser tempen ut nu 🙂

Svar på tråden BIM Augusti 2024