• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • Heybae

Såhär ser tempen ut idag, ganska jämn temp för min brukar vanligtvis hoppa upp och ner från ÄL till mens.

Idag har jag varit så sjukt trött att jag har somnat 2 gånger under dagen och har inte sovit dåligt inatt och brukar aldrig kunna somna på dagen eller ens vara trött 😂

Inte testat idag utan tänkte vänta till ÄL+12 vilket är på Lördag om inte mensen kommit.  Har ett rfsu testa tidigt hemma så då borde jag väl kunna ta det?  

• Mikaaelaa

Hoppar in i tråden.
    Jag om min sambo har försökt blir gravid sedan i april. (Inte gått in för de lika mycket varje månad) Förra månaden hade jag sen mens för att vara jag (misstänker klinisk graviditet då jag först plussade svagt och sedan inte alls) Den här månaden har jag haft ÄL runt 16/8 och haft molsmärtor och typ någon form av halsbränna i stort sett varje dag sedan typ söndags. Kan ju vara symptom efter ÄL också men har fortfarande kvar symptomen, framför allt molandet. Har ett barn sedan tidigare (2017).

• Anonym (Myggan89)
    Mikaaelaa skrev 2024-08-21 19:39:44 följande:

Hoppar in i tråden.
    Jag om min sambo har försökt blir gravid sedan i april. (Inte gått in för de lika mycket varje månad) Förra månaden hade jag sen mens för att vara jag (misstänker klinisk graviditet då jag först plussade svagt och sedan inte alls) Den här månaden har jag haft ÄL runt 16/8 och haft molsmärtor och typ någon form av halsbränna i stort sett varje dag sedan typ söndags. Kan ju vara symptom efter ÄL också men har fortfarande kvar symptomen, framför allt molandet. Har ett barn sedan tidigare (2017).

Hej! Jag hade också ÄL typ 15/16 augusti. Gud vad kul med en kompis 😊

Har dessutom OCKSÅ haft molande typ lätt mensvärk sen ganska kort efter ÄL. Brukar inte ha det? Tycker också bröstvårtorna känns ömma? 

Plussade i december 2023 (dock missfall) men då hade jag inga symptom förrän typ 4 dagar innan jag plussade. Känns ju för tidigt att testa redan nu på ÄL+6 typ och därför för tidigt för symptom också 😔
  • Mikaaelaa

Tyxler jag har en del andra symptom men man kanske känner efter lite för mycket. Är inte riktigt öm i brösten än men de har börjat dra och sticka lite i dem. 

Jag har också dilemmat att jag ska på 50 års fest i helgen, blir en knepig situation då jag likt fler av er brukar kunna vara lite festprisse. Tänkte dock ta ett testa tidigt test på lördag morgon , blir ÄL+8 (utan förhoppning). blir hur som helst mycket lugnare för mig, vill inte ta några risker OM det visar sig att jag skulle plussa efter.

• ersi12

Hallå! Hoppar också in i tråden! precis som många andra i denna och andra trådar så har bim passerat med +3 Och inget positivt test. Plussade på ÄL och har alltid haft punklig mens med diff på max en dag. Just nu känns det som att hjärnan inbillar sig att man är gravid och därav ingen mens. Börjar bli otålig redan och då har jag sett att flera plussat över bim+10

• Mikaaelaa

Min strategi är att ha med alkoholfritt och använda glas. Ingen som vet vad som är i det, särskilt om andra dricker. 

• 211010

Va många vi är som har roliga saker planerat i helgen! Det fördriver ju tiden om inte annat.. 🥰 Efter era tankar och råd så lutar det mot att köpa ett svagare bubbel och helt enkelt smutta mig kvällen igenom! Ju längre in på kvällen det blir desto fullare blir ju alla andra också, så man borde ju kunna sluta dricka helt och hållet ganska tidigt 😂

• Mikaaelaa

Haha ja de går nog bra det, det är ju mest en själv som nojar, de andra vet ju inget och lägger nog inte supermycket vikt kring vad andra dricker. Det går nog bra det:)

• Anonym (Myggan89)
    Mikaaelaa skrev 2024-08-21 21:15:57 följande:

Tyxler jag har en del andra symptom men man kanske känner efter lite för mycket. Är inte riktigt öm i brösten än men de har börjat dra och sticka lite i dem. 

Jag har också dilemmat att jag ska på 50 års fest i helgen, blir en knepig situation då jag likt fler av er brukar kunna vara lite festprisse. Tänkte dock ta ett testa tidigt test på lördag morgon , blir ÄL+8 (utan förhoppning). blir hur som helst mycket lugnare för mig, vill inte ta några risker OM det visar sig att jag skulle plussa efter.

Funderar på att göra samma. Tidigt test på lördag morgon så man vet, men har testat tidigt så många ggr förr och fått negativt så en del av mig vill bara vänta tills ev mens kommer eller testa efter det 
  • JLFRFRE

Kunde inte låta bli och tog ett testa tidigt med svagt positivt så testade ett digitalt 🥹
    Så mycket blandade känslor just nu 😭❤️ Känns mäktigt och läskigt på samma gång. Hoppas så att den lille vill stanna kvar 🥹❤️

Svar på tråden BIM Augusti 2024