• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • drömmenomfamiljelivet

Hej gänget!

Ville bara lägga in en uppdatering so far. BIM idag, inga känningar av att det är på ingång, enda är att jag fått spända bröst. OCH har dragit på mig världens förkylning från ingenstans, så nu ska jag bädda ner mig i soffan och bara mysa hela dagen. Testandet får vänta till fredag! Jag ska resa bort över helgen, så blir det negativt på testet så har jag annat att tänka på❤️

stort lycka till till er allihopa😍 hoppas bebisgudarna är med oss alla

Kram!

• Nanathalie
    Anonym (Anonym2) skrev 2024-08-19 22:09:21 följande:

Jag köpte hem ett par ägglossningstest förra månaden, som jag tänkte börja med efter nästa mens som då ännu inte kommit.. 

och om jag har förstått det rätt nu: det var alltså 30 dagar sedan du fick din första mens senast? hur lång cykel brukar du ha?

Jag är 29 och skäms lite över hur dålig koll jag har haha.. 

Ja, man räknar mensens första dag som dag 1 i nya cykeln! Så det är idag 31 dagar sedan min mens startade i juli månad. Min cykel var jämn som en klocka innan ppiller, typ 30 dagar. Men efter hormoner är vi nu inne på månad 3 med oregelbunden cykel och utan bekräftad äl.

Äsch. Jag tänkte mer gällande åldern om du av den anledningen har oregelbunden cykel. Inte fan är man proffs på detta när man inte har för avsikt att skaffa barn!

Testa med ägglossningstest från det att nästa mens slutar så ska du se att du antingen har eller inte har ägglossning. Och räkna med ca. 14 dagar från positivt ägglossningstest tills mensen ska/inte ska komma!
  • Anonym (Längtar)
    Heybae skrev 2024-08-19 12:51:36 följande:

Hej alla. 
    Hade ÄL 12/8, så nu är det den långa väntan till BIM.
    Trodde först jag skulle ha ÄL 10/8 då alla symptom fanns där dagarna innan men ÄL va lite seg tydligen 😂

Jag har BIM 24/8, brukar ha 10-12 dagar från ÄL till mensen kommer.  Har symptom som flytningar, hugg i livmodern & ömma bröst. Någon annan som har BIM samma datum? 🙂

Jag tempar och såhär ser tempen ut nu 🙂

Har du vågat dig på nåt test? Jag tog ett imorse som var negativt. ÄL +9 idag. Jag har plussat på ÄL+10 med de tidigare barnen, så nu har jag nästan tappat hoppet 😂
  • Fundersammen
    JLFRFRE skrev 2024-08-19 21:31:53 följande:

Okej så det var precis rosa på pappret efter att jag kissat + en pyttepyyytteliten mensvärk. Känns för tidigt för både nidblödning och mens (min mens kommer dessutom alltid som röd direkt och inte rosa). 

ÄL+6 borde det vara idag, vilket känns alldeles för tidigt för en nidblödning eller hur? Och för mensen också som är ?planerad? om exakt en vecka. Någon som vet vad det kan vara annars? Har tester från CB för att testa tidigt hemma, men vet inte om jag vågar testa riktigt än? Aldrig varit med om detta tidigare, eller försökt skaffa barn heller så känner mig som en vilsen nybörjare 🙃

Jag hade vad som verkar vara en nidblödning på 6 dagar efter äl med - inte testat mig sen i torsdags (negativt) då jag var iväg på resande fot men min mens är 8 dagar sen nu och jag har haft molvärk till och från sen äl och vissa dagar mer än andra samt lite andra symptom som ömma bröst och illamående - ska köpa fler tester idag, om jag inte är gravid så spelar verkligen min kropp mig ett spratt för den är alltid så jäkla konsekvent både i symptom och antalet dagar
  • JLFRFRE
    Fundersammen skrev 2024-08-20 08:46:02 följande:
    Jag hade vad som verkar vara en nidblödning på 6 dagar efter äl med - inte testat mig sen i torsdags (negativt) då jag var iväg på resande fot men min mens är 8 dagar sen nu och jag har haft molvärk till och från sen äl och vissa dagar mer än andra samt lite andra symptom som ömma bröst och illamående - ska köpa fler tester idag, om jag inte är gravid så spelar verkligen min kropp mig ett spratt för den är alltid så jäkla konsekvent både i symptom och antalet dagar

Håller tummarna för ett positivt test! Ja, 8 dagar är ju ändå ganska mycket också. Så du testade senast på BIM+2? 

Samma här, alltid konsekvent i symptom och dagar. Det var därför jag reagerade igår pga så sjukt avvikande. Ingen mer rosa flytning för mig, det var endast det där lilla igår. Men fortsatt liiite lite molvärk, också avvikande. Ska försöka hålla mig från att testa men kommer troligtvis inte kunna låta bli, har en tendens att bli helt uppslukad när jag ger mig in i något 🙈

• Lior33

Hej!
    Mitt progesteron låg på 60 nmol/L på ÄL+5 (kunde inte testa på ÄL+7 eftersom det var en söndag) testade igen på ÄL+8 alltså i måndags och då låg det på 58 nmol/L, Det betyder att jag inte är gravid eller hur? Det ska alltid gå upp om man är gravid? Någon som har erfarenhet? 

• Fundersammen
    JLFRFRE skrev 2024-08-20 10:37:02 följande:

Håller tummarna för ett positivt test! Ja, 8 dagar är ju ändå ganska mycket också. Så du testade senast på BIM+2? 

Samma här, alltid konsekvent i symptom och dagar. Det var därför jag reagerade igår pga så sjukt avvikande. Ingen mer rosa flytning för mig, det var endast det där lilla igår. Men fortsatt liiite lite molvärk, också avvikande. Ska försöka hålla mig från att testa men kommer troligtvis inte kunna låta bli, har en tendens att bli helt uppslukad när jag ger mig in i något 🙈

Ja exakt, jag försöker inte stressa mig för hårt på negativa test då min väninna fick gå till BM för att få positivt test över 2 veckor efter bim

fick precis ljusljusrosa blod i flytningarna jag haft i en vecka men inget mer sen dess :/ så ännu mer osäker på vad som händer i livmodern XD tog negativt test på lunchen men mest för jag var otålig, borde varit plus men som sagt, känner en som plussade extremt sent och såg en tråd här på familjeliv där en kvinna fick plus vecka 12 hos BM och en annan som testade positivt i vecka 8

så håller tummarna hårt, min magkänsla säger att jag är gravid men man har ju lurat sig själv förr :/
  • Heybae
    Lior33 skrev 2024-08-19 13:09:59 följande:

Hej Heybae!

Jag har BIM en dag efter dig. Har du alltid haft en kort luteal fas? Hur länge har du försökt bli gravid? 

Spännande 😍. Jag har allt från 10-14 dagar och har haft sen jag slutade med p piller 2022. 
    Har fyra barn sen tidigare och har alltid haft lätt för att bli gravid. Nu är vi uppe i lite mer än 1 år, haft två tidiga missfall. Ett i september 2023 och ett i februari 2024 😔 

Hur länge har du försökt? 🙂
  • Heybae
    Anonym (Längtar) skrev 2024-08-20 07:58:48 följande:
    Har du vågat dig på nåt test? Jag tog ett imorse som var negativt. ÄL +9 idag. Jag har plussat på ÄL+10 med de tidigare barnen, så nu har jag nästan tappat hoppet 😂
    Testa också imorse, negativt såklart. Brukar inte plussa förrän 12-16 dagar efter ÄL så vet inte varför jag ens testade 😂.
    Nejdå, hopper finns kvar tills mensen kommer.

Idag har jag haft jätte mycket ilningar och hugg långt ner i magen så antar att mensen dyker upp om 2-3 dagar. Men hoppas inte 🙂
  • Lior33
    Anonym (Rutiga) skrev 2024-08-20 06:18:46 följande:
    Jag har BIM 22/8. Men ej förväntad.
    Testat negativ på ägglossningstest så jag har nog inte ägglossningarna nu i månaden men hade sex ändå.
    Fick lite flytningar i helgen. Det är nog vanligt innan mens?! 
    När jag slutade med p-piller hade jag flera månader utan ägglossning men nu verkar det vara igång som vanligt igen . Brukar du ha regelbunden ÄL annars eller hoppas den över ibland?
Svar på tråden BIM Augusti 2024