• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • Anonym (Myggan89)

Tre punkter blir visst till frågetecken här på FL. Skulle alltså inte vara en fråga i min sista mening i föregående inlägg 

• Anonym (Längtar)
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-08-21 11:41:16 följande:
    Ser ju ut som en superbra kurva! Vad använder du för app ?
    Detta är gratisversionen av Flo :)
  • JLFRFRE
    211010 skrev 2024-08-21 07:33:57 följande:

Jag kunde såklart inte hålla mig.. Tog första gravtestet i måndags som givetvis var negativt (bim-7). Andra gravtestet gjordes idag (bim-5) vilket också var negativt. Någon mer som tagit test? Eller har ni mer disciplin och kan hålla er till efter bim? 🤭

Jag har också testat, negativt såklart och mensen ska komma på mån-tis. Kunde inte hålla mig 🙈 Det är ju första gången och första försöket så jag vill typ testa varje dag tills mensen eventuellt kommer! Är så otålig och vill bara få svart på vitt 🥹
    Huuur klarar man ens av att vänta med att testa 😅

• Nanathalie

Kul med folk som kan testa och KANSKE förvänta sig ett plus, jag har testat med ägglossningstester hela månaden sedan mensen tog slut och ingen ägglossning för mig denna cykel, därmed ingen direkt bim.

Är på cykeldag 32 nu iallafall utan varken mens/ägglossning. Ni kan tro att det är frustrerande. Kämpa Nathalie kämpa.

• 211010

Skönt att höra att jag inte är ensam om att börja testa tidigt! 😅

Har ett problem som jag skulle behöva bolla med er.. Det är planerat en stor fest i helgen (planerats i flera månader) och jag är en av de drivande i det. Hur gör jag med alkohol?? Vanligtvis är jag en partyprisse så alla kommer reagera direkt om jag är nykter (funkar inte att skylla på att jag är chaufför då min sambo är nykterist). Är ju inte säkert att jag är gravid och framförallt inte säkert att jag plussar innan helgen. Ska jag försöka smyga med alkoholfritt för säkerhetsskull? Hur hade ni gjort?

• JLFRFRE
    211010 skrev 2024-08-21 14:17:56 följande:

Skönt att höra att jag inte är ensam om att börja testa tidigt! 😅

Har ett problem som jag skulle behöva bolla med er.. Det är planerat en stor fest i helgen (planerats i flera månader) och jag är en av de drivande i det. Hur gör jag med alkohol?? Vanligtvis är jag en partyprisse så alla kommer reagera direkt om jag är nykter (funkar inte att skylla på att jag är chaufför då min sambo är nykterist). Är ju inte säkert att jag är gravid och framförallt inte säkert att jag plussar innan helgen. Ska jag försöka smyga med alkoholfritt för säkerhetsskull? Hur hade ni gjort?

Har ett liknande problem! Vi ska fira min syster som fyller år i helgen och jag är också en partyprisse, så folk kommer reagera direkt om jag dricker alkoholfritt. Bara idag ska jag träffa en kompis för en AW och att inte ens ta ett glas bubbel kommer göra att hon reagerar. 
    Som tur är har jag gjort något med ryggen och har haft så orimligt ont flera veckor så jag nu fått smärtstillande utskrivet. Äter inte det för vågar inte i och med försöker bli gravid, så lider av smärta i tysthet haha. Men kommer använda det som ursäkt! Tunga smärtstillande är inte bra med alkohol! Så det kan du skylla på! Typ antibiotika eller smärtstillande, någon kur. Och börja plantera lögnen redan nu! 😂

Min man tycker att jag ska dricka alkohol om jag inte plussar innan helgen, men om jag plussar innan helgen Tycker han såklart att jag inte ska dricka. Rimligheten ändå??? Ingen skillnad på det där inne om jag skulle plussa före eller efter helgen. Eftersom att jag inte vet så kommer jag inte dricka, vågar inte riskera att sitta med ett plus nästa vecka och ba aha va bra att man söp under helgen 🥹 Samvetet kommer nog äta upp mig då. 

• Anonym (anonym)

Till er som oroar er för alkoholen: Jag har försökt få barn ett bra tag nu. Har fått rekommendationen att fortsätta "som vanligt" under de två veckorna man väntar på bim. Mest för att inte göra sig själv galen. Sen om man nu plussar efter festhelgen skulle jag inte vara orolig att barnet påverkats på något sätt. 

• Lior33
    Anonym (anonym) skrev 2024-08-21 16:54:47 följande:

Till er som oroar er för alkoholen: Jag har försökt få barn ett bra tag nu. Har fått rekommendationen att fortsätta "som vanligt" under de två veckorna man väntar på bim. Mest för att inte göra sig själv galen. Sen om man nu plussar efter festhelgen skulle jag inte vara orolig att barnet påverkats på något sätt. 

Håller helt med dig 👍 Jag har läst väldigt mycket forskning om det här och det är väldigt osannolikt att ni skulle påverka graviditet i detta stadiet och om man försöker länge blir det väldigt mycket press att försöka leva som gravid även om man inte är det. Jag lever helt som vanligt tills att jag får bekräftat att jag är gravid. Vill ni inte dricka så ska ni så klart inte göra det! Det bestämmer ju var och en vad som är bäst för dig själv, men ha inte dåligt samvete om ni dricker på festen!
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Myggan89)
    Anonym (anonym) skrev 2024-08-21 16:54:47 följande:

Håller med!! 

Ska också på kräftskiva i helgen som varit planerad i flera månader och har BIM nästa vecka på onsdag typ. Så alldeles för tidigt att testa. 

Är också med på noterna att innan du fått positivt vet du ju inte hur det står till och både barnmorska och när man läser online så ska man leva på som vanligt. 

Kommer inte knarka eller liksom bli stupfull men ska ta nån öl eller två tänkte jag

Svar på tråden BIM Augusti 2024