211010 skrev 2024-08-21 14:17:56 följande:
Skönt att höra att jag inte är ensam om att börja testa tidigt! 😅
Har ett problem som jag skulle behöva bolla med er.. Det är planerat en stor fest i helgen (planerats i flera månader) och jag är en av de drivande i det. Hur gör jag med alkohol?? Vanligtvis är jag en partyprisse så alla kommer reagera direkt om jag är nykter (funkar inte att skylla på att jag är chaufför då min sambo är nykterist). Är ju inte säkert att jag är gravid och framförallt inte säkert att jag plussar innan helgen. Ska jag försöka smyga med alkoholfritt för säkerhetsskull? Hur hade ni gjort?
Har ett liknande problem! Vi ska fira min syster som fyller år i helgen och jag är också en partyprisse, så folk kommer reagera direkt om jag dricker alkoholfritt. Bara idag ska jag träffa en kompis för en AW och att inte ens ta ett glas bubbel kommer göra att hon reagerar.
Som tur är har jag gjort något med ryggen och har haft så orimligt ont flera veckor så jag nu fått smärtstillande utskrivet. Äter inte det för vågar inte i och med försöker bli gravid, så lider av smärta i tysthet haha. Men kommer använda det som ursäkt! Tunga smärtstillande är inte bra med alkohol! Så det kan du skylla på! Typ antibiotika eller smärtstillande, någon kur. Och börja plantera lögnen redan nu! 😂
Min man tycker att jag ska dricka alkohol om jag inte plussar innan helgen, men om jag plussar innan helgen Tycker han såklart att jag inte ska dricka. Rimligheten ändå??? Ingen skillnad på det där inne om jag skulle plussa före eller efter helgen. Eftersom att jag inte vet så kommer jag inte dricka, vågar inte riskera att sitta med ett plus nästa vecka och ba aha va bra att man söp under helgen 🥹 Samvetet kommer nog äta upp mig då.